Tado Vosyliaus paroda „T.V. vol. 1“ „Akademijos“ galerijoje
artnews.ltLiepos 2 d., penktadienį, 17 val. „Akademijos“ galerijoje (Pilies g. 44/2), Vilniuje Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras pristato Tado Vosyliaus personalinę video meno ir objektų parodą „T.V. vol. 1“.
Tadas Vosylius – jaunosios kartos menininkas meistriškai derinantis skirtingas medžiagas, sėkmingai operuojantis šiuolaikinės skulptūros estetika ir multimedija. Specialiai parodai T.Vosylius sukūrė video kūrinį „Echomotto“ ir smalos skulptūrų instaliaciją „Monogama“.
Parodos kuratorius menotyrininkas Ignas Kazakevičius teigia, jog naujausioje T. Vosyliaus parodoje nerasime jaunųjų kūrėjų tarpe madingų nuobodžių asmeninės patirties ar socialinių tyrimų taktikų, sauso post-konceptualizmo. Autorius siekia vizualiai įestetinti sudedamuosius informacijos vienetus: judesį, garsą, žodį, žvilgsnį ir paversti juos fiziškai apčiuopiamais.
T. Vosyliaus kūryba – gerai suplanuota intervencija, kurios tikslas išskelti gyvas emocijas iš informacinių ir materialių struktūrų. Autoriaus naudojami vizualiniai kodai kalba universalia kalba, išlieka unikalūs, nepersisunkia „eurostandartinio“ mąstymo ir nepasiduoda vyraujančioms tendencijoms.
Eksponuojamais kūriniais autorius tarsi užbėga žiūrovui už akių atspėdamas ir hiperbolizuodamas gimsiančias asociacijas. Instaliacijoje T. Vosylius akcentuoja vizualizuotas emocijas, metafizinius potyrius ir žiūrovo norą paliesti „figūrų ritmiką“, „pozų normatyvus“, „išorės ekspresiją“ ir prabangiai telkšančias smalos balas.
Video kūrinyje prasislenkantis garsas ir vaizdas tikina mus palaukti dar ir dar, esą už sekančio kadro rasime jei ne atsakymą, tai bent nuotykį ar dramą. Tačiau istorija neprasideda, o yra paliekama kurti ir tęsti mums, ekrane įspūdingai teškant purslams ir gaudžiant kareiviškų batų aidui. Ironizuodamas nevaldomą informacinės visuomenės, atvirojo kodo idėjos plėtrą, kopijavimą, pačią visuomenę menininkas traktuoja kaip save kuriantį pop arto kūrinį. Autorius tiesiog pasigrobia kažkieno kurtą eilinį filmo kadrą, ji replikuoja laike, o pasirašydamas po juo, suteikia pastarajam naują kryptį, idėją, tęsinį ir kokybę – t.y. padaro „labiau vartojamą“.
T. Vosylius kūriniuose informaciją stengiasi paversti materija, o materiją – informacija. Todėl parodos objektai yra traktuotini kaip veiksmo stop kadrai, o ekrane vykstantis procesas – kaip kinetinė instaliacija.
T. Vosyliaus kūrybą būtų galima išreikšti „naujojo taktiliškumo“ ir „konceptualiosios metafizikos“ sąvokomis. Jas apibrėžia autoriaus dėmesys technikoms, formai, spalvai, tekstūrai ir faktūrai, medžiagiškumui; įvairiai interpretuojamai ir vizualizuojamai laiko trukmei, erdvės semantikai, specifiniam kodų kūrimui; kūrinio formos ar idėjos remake`ui, atkartojamumui skirtingose medijose. Kūriniams svarbus multimedijinis, interaktyvus kontekstas, koncepcinė jų tąsa sekančiuose autoriaus projektuose.
„T.V. vol 1“ – pirmoji, iki liepos 30 d. vyksiančio T. Vosyliaus multiprojekto dalis. Sekanti dalis bus pristatyta II-ajame performansų ir medijų festivalyje „Balaklavos odisėja“, (Balaklavoje, Ukraina) š. m. rugpjūčio 12 d.
Iliustracija: Tadas Vosylius „Echomotto“, kadras iš filmo.