Severijos Inčirauskaitės-Kriaunevičienės kūriniai pristatomi Röhsska muziejuje, Geteborge
artnews.ltŽinomos lietuvių tekstilininkės Severijos Inčirauskaitės-Kriaunevičienės darbai pirmą kartą pristatomi viename reikšmingiausių Švedijos muziejų, kuris įkurtas 1919 m. ir skirtas tekstilės meno ir dizaino reprezentacijai ir tyrimams. Gruodžio 1 d. Röhsska muziejuje, Geteborge, atidaromoje šiuolaikinės tekstilės parodoje „Siuvinėjimas: vizija ir liudijimas“ kuratoriaus Love Jönsson, kuris žinomas ir kaip dizaino ir taikomojo meno kritikas, pastangomis suburta septyniolika menininkų iš Švedijos ir Lietuvos. Parodoje eksponuojami kūriniai iš Röhsska muziejaus, Stokholmo Nacionalinio muziejaus, privačių kolekcijų ir šiuolaikinių menininkų kūriniai.
Paroda tyrinėja dvi šiuolaikines modernias siuvinėjimo kryptis. Viena jų orientuota į vizijas ir remiasi vaizduote, fantazijomis, kartais ir kitais būdais pakeisdama tradicinei išraiškai būdingus parametrus, kita – į tekstus ir vaizdus, kaip kasdienio gyvenimo ir visuomeninės keliamų klausimų atspindžius, kai darbai prisiliečia prie konkrečių kasdienybėje vykstančių procesų. Šiuolaikinis siuvinėjimas apima tokias temas kaip pasakos, virtuvinės kriauklės realijos ir teismo procesų biurokratizmas. Paroda akcentuoja siuvinėjimą kaip žmogaus gyvenimo atspindį. Maži dygsniukai pasakoja dideles istorijas.
S.Inčirauskaitės-Kriaunevičienės vizitinė kortelė – metalo ir siuvinėjimo sintezė. Menininkė dažniausiai naudoja iš buities atkeliavusius metalinius objektus (mašinų dalis, buities rakandus) ir ant jų siūlais, naudodama kryželio techniką, primenančią močiučių rankdarbius, komponuoja gėlių žiedus ar kitus objektus. Dalis lietuvės menininkės kūrinių į parodą Geteborge atkeliaus tiesiai iš Jungtinės karalystės, kur rudenį buvo eksponuojami parodoje „Dismaland”, kuruotoje pasaulinio garso žvaigždės menininko Banksy.
Menininkės dalyvavimas parodoje įvyko bendromis Lietuvos ambasados Stokholme, Lietuvos kultūros instituto ir Röhsska muziejaus Geteborge pastangomis.
Rygoje paskelbti konkurso „Jaunojo tapytojo prizas“ laureatai – pagrindinis apdovanojimas skirtas Estijos menininkui
LATGA tyrimas: dauguma vizualiųjų menų autorių už parodas negauna jokio atlygio
Judančių vaizdų festivalis „Videogramos“: apie judėjimą tarp vietų, žmonių ir pasaulių
Laiškų kelionės. Iš voko – į parodinę erdvę. Pokalbis su menininke A. Maknyte apie šiandien egzotiškai atrodančią komunikacijos formą – laišką, požiūrį į privatumą bei radybas blusturgiuose
Imanto Selenio fotoalbumas „Nostalgijos sala“ – sugrįžimas į Vilniaus mikrorajonų atmintį
Galerija „Meno parkas" pristato Simonos Žemaitytės kūrinį mugėje „Loop Fair“ Barselonoje
Lietuviškos premjeros Vilniaus dokumentinių filmų festivalyje – Gerdos Paliušytės ir Andriaus Arutiuniano kinematografiniai horizontai
Klasikinis menas susitinka su gatvės menu: ant Vilniaus kolegijos sienos atgimė Algirdo Petrulio šilkografija
Naujas kūrinys Vienybės aikštėje – Kauno miesto istorija įrašyta bronzoje
Trakuose įsikurs pirmoji Lietuvoje tarptautinė rašymo rezidencija „April“
Baltijos menininkų dialogas plinta – jaunųjų tapytojų paroda pirmą kartą atidaryta Rygoje
„Stasys Museum“ kviečia: edukacijų programa atvira mokykloms, miesto gyventojams ir svečiams
