Paroda „#FAMM.BA.2022 / Žinau, tu ilgiesi jau dabar“ galerijoje „Atletika“
artnews.ltIki birželio 17 d. galerijoje „Atletika“ (Vitebsko g. 21, Vilnius) veikia Vilniaus dailės akademijos Fotografijos ir medijos meno katedros baigiamųjų darbų paroda „#FAMM.BA.2022 / Žinau, tu ilgiesi jau dabar“, rengiama kartu su Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjunga. Parodos kuratorė – Gedvilė Tamošiūnaitė.
laiškas Ateičiai
Aš norėjau tau sukurti saugią erdvę – čia gali panirti į savo jausmų neaiškumą. Gali išlieti susikaupusį pyktį, paliesti savo nerimą pirštu – pajusi jo gyvą glitumą. Kai atsidursi čia, būsi nepakeliamai pavargusi – palikau tau tyro vandens gelmę, samanų guolį prigulti… Tikiuosi, mano vienatvės ir tylos valandos virto į mus jungiančias gijas – per jas atrasime pokalbį, besismelkiantį iki Žemės centro.
Aš slenku nelygiais erdvės paviršiais, susirangiusi, nenusakoma, o tavo akys jautrios šviesai –jau nebeišvysi aiškaus mano veido, tik cheminių spalvų debesis, įtrūkius, išsiliejusius pikselius. Nežinau, kaip panaudosi įrankius, kuriuos tau palikau. Tikriausiai bijai prie jų prisiliesti – jie tau primena skausmą, kurį jaučiau aš. Dabar tai – keistai gražūs kūnai, kuriems sugalvosi veikimo taisykles – čia gali žaisti.
Norėjau tau sukurti jaukią tamsą, kurioje nejausi baimės, jog tave pavysiu. Dabar aš – tik skaitmeninė šviesa, o mano balsas įniršiu atsispindi nuo aptrupėjusių sienų. Tau sunku nuo jo nusisukti.
Ilgainiui apsiprasi su nevaldomu vėju ir kaitriausia saule, panirsi į jos šiurkštų glėbį. Tau tikriausiai nejauku, nes nėra aišku, kur baigiuosi aš ir kur esi tu.
Palikau raminančius žodžius, o burtažodžius tu jau žinai.
Ateitis – parodos svečias, paroda – laiškas Ateičiai, kvietimas priimti tai, kad normalumo sąvoka neteko prasmės. Ateitis kviečiama reflektuoti ir suvokti, kaip ją keičia ketveri metai, talpinantys nevaldomą bei iracionalų laikotarpį, prasidėjusį abstrakčia, nematoma grėsme žmogaus organizmui ir besibaigiantį akistata su nenuneigiamu bei aiškiu priešo veidu. Būtent tai atsispindi studentų kūriniuose – nuo vidinius išgyvenimus, vienatvę ir izoliaciją reflektuojančių abstrakčių darbų iki išreiškiančių aiškius, pykčio ir įniršio pilnus žodžius, pateikiančių dabartinių įvykių ir globalių struktūrų komentarus.
Menininkai: Akvilė Murauskaitė, Matas Petkūnas, Bernadeta Brazdžionytė, Saulė Marija Rimkevičiūtė, Veronika Gudeliauskaitė, Arijus Pijus, Aušrinė Ražanskaitė, Dovilė Kazlauskaitė, Justina Jaruševičiūtė, Karolis Kolesničenko, Kornelija Kupstaitė, Naglis Dzinga, Rolanda Jastrumskytė, Žygimantas Bėrontas & Gabija Pernavaitė, Liucija Teodora Mikučionytė, Vilija Simutytė
Parodos kuratorė: Gedvilė Tamošiūnaitė
Parodos architektai: Edgar Vladimirenko ir Eglė Kliučinskaitė
Nuotraukos: Gedvilė Tamošiūnaitė ir Bernadeta Braždžionytė
Parodos vaizdas
Arijus Pijus Jurevičius, Arklio žvilgsnis, 2022, Drobė, akrilas, 160 x 240 cm
Aušrinė Ražanskaitė, Oda, 2022, Fotografijų serija
Saulė Marija Rimkevičiūtė, (ne)pavykę, 2022, Reversinis chromogeninis fotografijos atspaudas, 75 x 100 cm (7 atspaudai)
Parodos vaizdas
Justina Jaruševičiūtė, Abipusiai, 2022, Instaliacija; stumbražolė, papier-mâché, sėklos (moliūgas, pupa, kukurūzas), sula, silikoninis vamzdelis, plastikinis butelis
Rolanda Jastrumskytė, Sklaidos klaida, 2022, Fotografijos instaliacija, 42 x 640 cm
Liucija Teodora Mikučionytė, Atletika revisited, 2022, Instaliacija; krepšinio kamuolys, vaizdo monitorius
Parodos vaizdas
Akvilė Murauskaitė, Sumindyk / išdulkink putiną, 2022, Alpakos vilna, 80 x160 cm
Matas Petkūnas, Malonu susipažint, 2022, Audiovizualinis albumas; 16 min
Karolis Kolesničenko, Per kūną, 2022, Instaliacija
Veronika Gudeliauskaitė, Over-Fatigue, 2022, Instaliacija; metalinės ofiso kėdžių kryžmės (12 vnt.), danga
Kornelija Kupstaitė, Mind the gap, 2022, Instaliacija
Naglis Dzinga, Tėkmė, 2022, Videokilpa iš nuotraukų serijos, eksponuojama 72 x 128 cm ekrane
Dovilė Kazlauskaitė, Adatos ir siūlai, 2022, Instaliacija; fotografijos, buivolo uodegos gabaliukai, šepetys su adatomis, apyrankė iš tirpių chirurginių siūlų
Vilija Simutytė, Neatpažintas objektas, 2022, Beformio objekto performansas