Lino Jusionio paroda „Augalai, kaminai ir plynės“ galerijoje „Vartai“

2019 m. vasario 13 d., Trečiadienis
Straipsnio autorius: artnews.lt

Vasario 7 d. 18 val. galerijoje „Vartai“ atidaryta personalinė gerai žinomo jaunosios kartos tapytojo Lino Jusionio paroda „Augalai, kaminai ir plynės“. Lietuvos šiuolaikinės tapybos lauke L. Jusionis brėžia tvirtą liniją jau bene dešimtmetį, kuo toliau, tuo labiau atkreipdamas dėmesį į šiuolaikinių intelektualinių madų verpetuose dažnai nuvertinamą „akies geismo“ teisę.

Parodos pavadinimas „Augalai, kaminai ir plynės“ padeda sukurti kelio filmams artimą nuotaiką ir nurodo į peizažo elementus kaip atsikartojančius kūrybos motyvus. Paskiri aiškios reikšmės neturintys peizažai jungiasi į prasmės stokojančią seką, kuri klaidina estetizuotu nebylumu ir transliuoja keistą, nostalgišką nuotaiką. Atsikartodami peizažo elementai tarsi įgauna ženkliškumą, veikia kaip tropai. Nors kiekvienas motyvas žymi kažką individualaus, visi kartu veikia kaip tam tikri geismo objektai.

L. Jusionio tapyba nuo pat pradžių pasižymėjo brandžiu nuoseklumu: minimalistinėmis priemonėmis formuojama paslaptinga vaizdo žiūra, balansavimu tarp stebėjimo ir buvimo stebimam, (ne)rodymo ir (ne)matymo. Netikėti, intriguojantys paveikslo erdvės formavimo sprendimai, taip pat rafinuoti spalviniai perėjimai išduoda sąmoningai teikiamą pirmenybę grynajam vizualumui ir jo patyrimui, įgaunančiam vis didesnę reikšmę pačiam kūrėjui.

„Grynas vizualumas, atsiribojantis nuo bet kokios reikšmės, mane vis labiau vilioja savo autentiškumu ir grynu vaizdinio geismu. Kita vertus, visada domino vaizdinio dvilypumas, kai jis gali likti nebylus, bet ir provokuoja interpretuoti. Šis dvilypumas yra kertinis, galvojant apie vaizdinį. Bet kokie mano tapybiniai sprendimai randasi kaip vienoks ar kitoks atsakas į jį, kartais labiau išplėtojant asociacijas, o kartais stengiantis jų visai išvengti, bandant paveikti žiūrovą grynu vizualumu“, – sako L. Jusionis.

Naujausiuose tapybos darbuose menininkas leidžia veikti stipriam vaizdui ir jo dvejopai tiesai – kažką rodydamas ar kažkuo apsimesdamas nutapytas vaizdas kartu rodo ir save patį, t. y. pasimėgauti kviečiančią, akį ir protą įtraukiančią iliuziją, su žiūrovo vaizduote krečiančią netikėtus triukus. Paveikslų erdvėse regimi objektai – tarsi prasiveržę kūrėjo libido pasireiškimai sterilioje, griežtai sustyguotoje, estetizuotoje erdvėje. Paveikslas – tai menininko geismo vaizdiniui realizacija ir polemiška įtampų, nuotaikų bei signifikantų erdvė.

Linas Jusionis (g. 1986 m.) 2007–2011 m. studijavo Vilniaus dailės akademijoje, įgijo bakalauro laipsnį, 2011 m. baigė freskos ir mozaikos magistro studijas. Nuo 2009 m. menininkas dalyvauja grupinėse, rengia asmenines parodas, ir tai bus jau ketvirtoji kūrėjo personalinė paroda galerijoje „Vartai“. L. Jusionio tapyba, vos debiutavusi, įgijo išties gausybę gerbėjų Lietuvoje, jo kūrinių yra įsigiję „Mo muziejus“, „Lewben Art Foundation“ ir kiti privatūs Lietuvos bei užsienio kolekcininkai.

Paroda yra projekto Vilniaus šiuolaikinis menas autobusu Su-Menėk dalis. Visą vasarį nuo penktadienio iki sekmadienio kursuos NEMOKAMAS Vilniaus autobusas SU-MENĖK. Tai pirmasis maršrutas po net 17 įtakingiausių Vilniaus šiuolaikinio meno galerijų ir muziejų.
#sumenek

Parodos grafinis dizainas
Laura Grigaliūnaitė

Parodos tekstas
Jolanta Marcišauskytė-Jurašienė

Paroda veiks iki kovo 15 d.

Nuotraukos: Laurynas Skeisgiela

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *