„Klaipėdos galerijoje“ – Motiejaus Stonkaus paroda „Konstruktas“
artnews.lt
Lietuvos dailininkų sąjungos Klaipėdos skyriaus „Klaipėdos galerija“ (Bažnyčių g. 6, pirmame aukšte) š.m. rugsėjo 25 d. (penktadienį) 16:30 val. pristato Motiejaus Stonkaus skulptūrinių kompozicijų parodą „Konstruktas“.
Lietuvos dailininkų sąjungos Klaipėdos skyrius tęsia šiuolaikinio metalo meno laboratorijos „MAZGAS-JŪRA. Metalistai“ projektą, kurio tikslas yra aktualizuoti metalo meno problematiką šiuolaikiniame mene bei paskatinti kūrėjus identifikuoti Klaipėdos miesto kultūrinį, istorinį, meninį savitumą, nepamirštant šiuolaikinio meno savybės provokuoti žiūrovą. Taip pat šiuo projektu siekiama pritraukti jaunuosius menininkus eksponuoti savo kūrinius netradicinėse erdvėse, tokiose kaip centrinio pašto pastato Liepų gatvėje fasadas ar Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos erdvės ar Kultūros fabrikas, kuriame savo darbą eksponavo Motiejus Stonkus. Vilniaus dailės akademijos Telšių fakulteto Metalo meno ir juvelyrikos studijų programos absolvento, dabar gyvenančio ir kuriančio uostamiestyje, Motiejaus kengūros formos metalo skulptūra „Konstruktorius“ klaipėdiečius džiugino sausio-kovo mėnesiais. Menininkas toliau tęsia savo konstrukcinių skulptūrinių objektų seriją ir visuomenei rugsėjo naujausius kūrinius, sukurtus gavus Lietuvos kultūros tarybos rėmimą.
Menininkas metalo meno pagalba kalba apie šių šių dienų aktualijas, t.y. gamtos trapumą, laikinumą, visuomenės požiūrį į klimato kaitą. Neatsitiktinai vienas iš eksponuojamų kūrinių yra skulptūrinė kompozicija „Briedis“. Briedis – neatsiejamas nuo Mažosios Lietuvos heraldikos ir net teigiama, kad jis buvęs pavaizduotas ir senajame prūsų herbe. Tiesa, šis ilgus šimtmečius su mūsų regionu sietas gyvūnas dabar retai užtinkamas gamtoje. Pats autorius savo skulptūras apibūdina žodžiais „Dideli žaidimai dideliems vyrams“ lyg įspėdamas, kad pasaulio galingieji gali prisižaisti prie ateities scenarijų, kuriuose tokių gyvūnų figūros bus matomos jau tik žmogaus pagamintuose objektuose.
Gyvūnijos tematika – tai aliuzija į šių dienų aktualijas – klimato kaitą, miškų kirtimus, nykstančią jūros gyvūnija. Sukurti objektai vaizduojami realaus dydžio, taip provokuojant žiūrovą atkreipti dėmesį į gamtos nykimo problematikos mąstą. Visuomenė patenkindama savo poreikį patogiai gyventi neigiamai veikia aplinką taip darydama žala miškams, vandenynams. Visuomenė, suvokus padarytą žalą stengiasi eliminuoti, atkurti balansą. Taip atsiranda žaidimas – konstruktorius, kurį galima išardyti ir atstatyti. Konstruktorius tampa suaugusių žmonių žaidimu, kai iš detalių bandomą vėl sustatyti viską į visumą, bandyti vėl atkurti gamtą, sumažinti jai padarytą žalą.
Skulptūroje svarbi ne tik pati forma, bet ir pasirinktas medžiagiškumas. Metalas, varžtai – tvirta medžiaga, kuri leidžia objektus išardyti ir vėl sustatyti. Skulptūrą atvežus į naują vietą ji vėl iš naujo surenkama, todėl tampa labai svarbus ir pats objekto eksponavimo procesas. Gyvūnų konstruktoriai kiekvieną kartą lyg iš naujo atkuriami. Nesistengiama kuo tiksliau atkurti gyvūnų, o siekiama išlaikyti metalo grubumą, pabrėžti jų formas ir dydį. Gyvūnų formos yra tarsi skeletai, atkurti objektai, o ne natūralus gamtos procesas. Tai stengiamasi ir pabrėžti.
Paroda vyks iki spalio 25 d.
Lietuviškos premjeros Vilniaus dokumentinių filmų festivalyje – Gerdos Paliušytės ir Andriaus Arutiuniano kinematografiniai horizontai
Klasikinis menas susitinka su gatvės menu: ant Vilniaus kolegijos sienos atgimė Algirdo Petrulio šilkografija
Naujas kūrinys Vienybės aikštėje – Kauno miesto istorija įrašyta bronzoje
Trakuose įsikurs pirmoji Lietuvoje tarptautinė rašymo rezidencija „April“
Baltijos menininkų dialogas plinta – jaunųjų tapytojų paroda pirmą kartą atidaryta Rygoje
„Stasys Museum“ kviečia: edukacijų programa atvira mokykloms, miesto gyventojams ir svečiams
Mykolas Valantinas: „Viskam reikia pinigų, tad išmokau spausdinti banknotus“
Kultūros asamblėja ragina Vyriausybę neformuoti Kultūros ministerijos komandos be ministro
IPMA festivalyje dalyvaujantis fotografas Alvydas Lukys: „Niekada negalėjau daryti to, ko neleido sąžinė“
AP galerija išleido žymaus rašytojo Sigito Parulskio pirmąjį fotografijų albumą „Susmulkinta amžinybė“
Kauno kultūros bendruomenė susirinko į pirmąją asamblėją: stiprybė – laisvė, tikslas – vertybinė valstybė
Kultūros bendruomenė piktinasi dėl Vyriausybės neveiksnumo ir boikotuoja Kultūros ministerijos kvietimus