.
2016    08    10

Česlovo ir Bartošo Polonskių kūrybos paroda Pamėnkalnio galerijoje

artnews.lt

Plakatas_web

Rugpjūčio 12 d. (penktadienį) 17 val. Vilniuje, Pamėnkalnio galerijoje (Pamėnkalnio g. 1), atidaroma Česlovo ir Bartošo Polonskių kūrybos paroda „Įženk į Česlovo Polonskio paveikslą“. Ekspozicijos idėja – paroda parodoje: galerijoje pristatoma tapytojo ir restauratoriaus Č. Polonskio aliejinė tapyba, akvarelė, piešiniai bei specialiai šiai parodai sukurta B. Polonskio videoinstaliacija. Tokiu būdu tėvo tapyba pratęsiama ir perkuriama jo sūnaus kūryboje, o žiūrovai interaktyviai įtraukiami į abiejų autorių dialogą.

Dailėtyrininkės Nijolės Nevčesauskienės teigimu, „idėjos autorius Bartošas Polonskis tokią parodos koncepciją pasirinko norėdamas priartėti, įsigilinti į vyresnės kartos tėvo kūrinius, į juos pažvelgti per savo matymo prizmę. B. Polonskio instaliacijos pagalba, žiūrovai ne tik turės galimybę išvysti tradicinės tapybos transformacijas, bet ir tapti dailininkų šeimos parodos dalyviais.

Tarptautinėje erdvėje žinomas videomenininkas Bartošas Polonskis, studijavęs Vilniaus dailės akademijoje audiovizualinius menus, yra sukūręs nemažai videoinstaliacijų, susijusių su naujosiomis technologijomis, vėliau įsitraukė į videoprojekcijų kūrimą viešose erdvėse. Bartošas stažavosi Austrijoje, Lince, skaitmeninių menų festivalyje Ars Electronica, Lenkijoje, Poznanės dailės akademijoje ir kūrybinėse dirbtuvėse Varšuvoje, o šiuo metu dėsto vaizdo kompoziciją Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijoje.

Česlovas Polonskis yra Lietuvos dailininkų ir dailininkų–restauratorių sąjungų, akvarelininkų klubo „Plekšnė“ narys. Aktyviai dalyvaujantis parodose ir pleneruose Lietuvoje bei užsienyje, Č. Polonskis tapyboje atsiskleidžia kaip dinamiškos, realistinės pakraipos atstovas. Parodai kruopščiai atrinkti Č. Polonskio darbai – tai kontrastingų, ryškių spalvų fragmentiška tapyba, perteikianti įspūdžio tikslumą, ironijos aspektus. Kūrybos spektro apimtis praplečia piešiniai ir akvarelės, aktai ir portretai, atspindintys betarpišką, niuansuotą tikrovę ir dailininko meistrystę.

Dailininką inspiruoja gamta, žmonės, gyvūnai ir įvairūs pasaulio įspūdžiai. Tapytojas ekspromtu „pagauna“ patrauklų siluetą ar figūrą, pastatų, skersgatvio akimirkas. Č. Polonskio tapybos vaizdiniai yra labai žemiški, tradiciniai: lietuviško kaimelio sodyba, besiganantys gyvuliai pievoje prie ežero, bičių aviliai sode, rausvas saulėlydis. Nostalgiški lietuviškojo kaimo, nykstančios realybės ir XX amžiaus vaizdiniai nejučia transformuojasi, pateikti su sąlygiškumo doze Bartošo instaliacijoje.

Ir tai prasminga – ieškoti naujų tikrovės ir jos perkūrimo būdų. Jei perfrazuotume M. McLuhaną, nėra vienos įžvalgos ar idėjos, kuri galėtų išnarplioti sudėtingą kintančio žmogaus suvokimo problemą. Šiuo atveju, dailininko tradicinės kūrybos atvejis gali būti perskaitomas labai skirtingai, o galimybės, kurias siūlo jauni medijų kūrėjai tik praplečia šio perskaitymo spektrą. Naujųjų technologijų / medijų kaip žmogaus tęsinių idėjas realizuojantis, tapybą inkorporuojantis projektas teikia vilčių nelikti vienetiniu. Tikėtina, jis sugros savo instrumentines versijas ir kitose galerijose.“ (N. Nevčesauskienė).

Paroda „Įženk į Česlovo Polonskio paveikslą“ Pamėnkalnio galerijoje vyks iki rugpjūčio 27 d.