.
2010    08    23

Trečioji IN FOCUS 2010 paroda - Fabrice Delannoy „Žvilgsnių tėkmėje“

artnews.lt

Fabrice Delannoy_Is serijos Zvilgsniu tekmeje

Rugpjūčio 26 d. 17.00 val. Vilniaus Švč. Trejybės graikų apeigų katalikų bažnyčioje atidaroma trečioji tarptautinio fotografijos meno festivalio IN FOCUS 2010 paroda prancūzo Fabrice Delannoy  „Žvilgsnių tėkmėje“.

Monika Lipšic: „Prancūzų fotografas Fabrice Dellanoy į Vilniaus festivalį „In Focus“ pakviestas pastebėjus jį portfolio peržiūrų metu kitame festivalyje – „Transphotographiques“, kuris vyksta Lilyje, Prancūzijoje.

Fotografija ir Madagaskaras – dvi didžiosios F. Dellanoy aistros. Fotografas jau kurį laiką gyvena irkuria Madagaskare, todėl gyvenimas šioje Indijos vandenyno saloje tampa pagrindine jo kūrybos tema.

Savo fotografijų ciklais menininkas pasakoja apie Madagaskarą – apie kasdienio šios šalies žmonių gyvenimo realybę, jų dvasinį turtingumą ir stebinantį autentiškumą, papročius ir tradicijas ir kasdienius sunkumus, blaškantis tarp tradicijų ir modernizacijos. „Man svarbu kalbėti apie paprastus žmones poetine kalba“ – teigia F. Dellanoy.

Stiprus humanizmas jaučiamas autoriaus fotografijose primena Henry Cartier–Bressono fotožurnalizmo tradiciją, kur svarbiausiu fotografijos uždaviniu tampa žmonių gyvenimo liudijimas. Jeigu Magnum grupės fotografinė veikla apėmė globalias temas, tokias kaip „Pasaulio jaunimas“, „Pasaulio moterys“, „Žmonės gyvena visur“, etc., tai F. Dellanoy fotografijose reprezentuojamame nedidelės šalies gyvenime globalumas įgauna kitą mastą. Pagrindinis autoriaus fotografijos objektas – žmogus: senas, jaunas, vyras, moteris, vaikas. Jie dirba, keliauja, žaidžia, juokiasi, meldžiasi. Iš vienos pusės, kalbama tik apie Madagaskarą, susiaurinant temą iki jos geografinių ribų, iš kitos pusės – humanistinis vaizdavimo būdas suponuoja tas pačias mintis ir idėjas – aktualias visam pasauliui visais laikais.

Šiais laikais menas tiesiogiai įtakotas egzotiškų pasaulio kampelių yra nebe toks egzotiškas pats savaime. Visko mačiusi žiūrovo akis fiksuoja ne tiek menininko asmeninį santykį su vieta; ji siekia išpešti kuo daugiau informacijos apie vaizduojamąjį objektą, šiuo atveju, Madagaskarą, kurį savo ruožtu kaip fotožurnalistas reprezentuoja F. Dellanoy. Būtent informacija tokioje fotografijoje yra pajėgi paveikti žiūrovą. Humanistiškai pateikiama informacija autoriaus fotografijose kelią į žiūrovą atranda per paprastumą, poetiškai liudydamas akimirkas iš žmonių gyvenimo.