Simpoziumas Interformatas: apie kritinį turizmą, vietiškumą ir post-romantinį būvį VDA Nidos meno kolonijoje

2013 m. gegužės 14 d., Antradienis
Straipsnio autorius: artnews.lt
interformat_2013

Vilniaus dailės akademijos Nidos meno kolonija, kaip ir kiekvienais metais, gegužės 16-19 dienomis rengia tarptautinį simpoziumą “Interformatas: apie kritinį turizmą, vietiškumą ir post-romantinį būvį”. Tai vienas pagrindinių metinių kolonijos organizuojamų renginių, laviruojantis tarp mažo šiuolaikinio meno festivalio ir konferencijos formatų. Į renginį susirenka daugiau kaip 40 meno profesionalų (menininkų, kuratorių ir tyrėjų), kurie skaitys pranešimus, įgyvendins performansus ir menines intervencijas bei „ieškos inter-formatinių“ būdų permastyti pajūrio ir alpių turizmą bei menininkų santykį su juo.

Tarp dalyvių yra Paul Domela (Liverpulio bienalės direktorius 2001-2013), Sebastian Cichocki (Varšuvos Modernaus meno muziejaus programų direktorius), Wilko Graf von Hardenberg (aplinkos istorikas ir geografas, dirbantis Šveicarijoje ir Vokietijoje), prof. Ramūnas Povilanskas (Klaipėdos universitetas, Rekreacijos ir turizmo katedra), Aldis Gedutis (filosofas ir sociologas iš Klaipėdos), taip pat menininkai Juozas Laivys, Petra Koehle & Nicolas Vermot (CH), Error Collective (EE), instaliaciją Maldyvų paviljonui Venecijos bienalėje kuriančios Hanna Husberg (FIN), Laura McLean (AUS) and Kalliopi Tsipni-Kolaza (GR) ir kiti. Simpoziumą kuruoja Federica Martini (CH) ir Vytautas Michelkevičius.

Visa programa – VDA Nidos meno kolonijos tinklapyje www.nidacolony.lt

Simpoziumas vyksta 2012–2013 metų Vilniaus dailės akademijos Nidos meno kolonijos  ir Valais kantono aukštosios meno mokyklos (Ecole Cantonale d’Art du Valais – ECAV, Sierre, Šveicarija) bendradarbiavimo projekto kontekste. Projekto „Apie svečiavimąsi ir per(si)kėlimą: meninės rezidencijos ir kultūrinė produkcija atokiuose kontekstuose“ gilinsis į atokumo specifiką, vaizdingus kraštovaizdžius (tiek kaimo, tiek alpinius/jūrinius), kuriuos šiandien „regeneruoja“ turizmo ir kultūros politika, taip pat kvestionuos kritinius meninių intervencijų į tokią aplinką modelius.  Abi institucijos įsikūrusios atokiose vietovėse ir tiria alternatyvius kultūrinės produkcijos modelius, paremtus meninių rezidencijų, aktyvių parodų centrų ir meninių edukacinių programų kompleksu. Projektą iš dalies finansuoja Pro Helvetia – Šveicarijos menų taryba ir Kultūros rėmimo fondas.

Pagrindiniai simpoziumo raktažodžiai ir klausimai: menininkais kaip turistas; meninės ir kuratorinės praktikos atokiose vietovėse kaip svetingumas (hosting); kritinis turizmas ir kultūrinių erdvių pervertinimas; peizažo “muziejifikacija” ir vietinė istorija; turistinis žvilgsnis ir vietovių konstravimas; įžymybių lankymas (sightseeing) kaip meninis tyrimas; nostalgiškasis turizmas post-kolonijinėse vietovėse; peizažas ir šiuolaikinės egzotiškumo formos; tapatybės peizažas ir įvietintos meninės intervencijos; lokalumas ir standartizuotos tapatybės; kritiniai meniniai veiksmai Alpėse ir pajūryje; surežisuotas autentiškumas ir tradicijų interpretavimas; post-romantinė tapybiškumo patirtis; meninės veiklos perkėlimas į provincijos/Alpių meno kolonijas ir rezidencijas; atsitraukimas, bendradarbiavimas ir kultūrinė produkcija.

Komentarai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *