Romualdo Požerskio fotografijos paroda Maskvoje
artnews.ltRugpjūčio 12 d. Brolių Liumierų fotografijos galerijoje Maskvoje įvyks Romualdo Požerskio fotografijos parodos „Plati forma, dokumentinė proza“ atidarymas. Paroda skirta autoriaus kūrybinio kelio 40-mečiui paminėti.
Tuometinio Kauno Politechnikos instituto trečio kurso studentas R. Požerskis ir jo bendramintis Virgilijus Šonta 1974 m. susipažino su būsimu mokytoju Aleksandru Macijausku. 1974-ieji tapo startiniais metais daug metų besitęsiančioms serijoms.
R. Požerskio kūryba apjungia ir pratęsia Lietuvos klasikinės mokyklos kūrėjų – A. Sutkaus, A. Macijausko ir R. Rakausko – humanistinį požiūrį, lyrizmą, susižavėjimą gimtąja žeme ir jos žmonėmis.
Menininko kūryba pasižymi stambiais fotografiniais projektais, o kiekvienas jų – tai atskira dokumentinė istorija. Pasitelkiant literatūrinę terminologiją, galime teigti, kad Požerskis yra puikus formos, epinio pasakojimo ir globalių apibendrinimų meistras, o jo temų pasirinkimas, jų atskleidimo gylis ir vaizdinė kalba – tarsi daugiasluoksnis epas.
Serijoje „Pergalės ir pralaimėjimai“ (1974–1976) perteikiama privačios ir kolektyvinės psichologijos patirtis, serijoje „Atlaidai“ (1974–1994) atsiskleidžia kaimo žmonių dvasinis gyvenimas griežtos tarybinės cenzūros metu, o serijoje „Lietuvos senamiesčiai“ (1974-1985) autorius iškelia labai ambicingą tikslą – parodyti miesto ryšį su gatvės fotografija – tai gana retas žanras Lietuvoje ir tuometinėje Sovietų Sąjungoje. Serijoje „Mažojo Alfonso vargai ir džiaugsmai“ (1992–2008) menininkas pasakoja apie mažiausią Lietuvoje žmogų Alfonsą. Kiekvienam ciklui sukurti buvo skirta daug metų nepertraukiamo darbo.
Rugpjūčio 13 d. įvyks kūrybinis vakaras, kurio metu R. Požerskis pristatys savo fotografijos serijas ir albumus.
Paroda veiks iki spalio 5 d.
Iliustracijoje: Romualdas Požerskis, Kauno senamiestis, 1977.