• Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
2024 10 08 Vilniaus dienos ir jaunimo centrai dalyvaus šiuolaikinių menininkų vedamose edukacijose 2024 10 07 Premijomis apdovanoti šiuolaikinio meno mugės „ArtVilnius’24“ geriausieji 2024 10 02 Meno mugėje „ArtVilnius“ Panevėžio dailės galerija pristatys Marijos Šileikaitės-Čičirkienės kūrybą 2024 09 30 „Stasys Museum“ pirmą kartą Vilniuje pristatys  mobilią parodą „Keliaujanti vaizduotė“  2024 09 28 Menininkė Monika Dirsytė pristatė performansą, skirtą atkreipti visuomenės dėmesį į CO2 emisijų mažinimą 2024 09 27 „ArtVilnius’24“ mugės Projektų zonos kuratorius Valentinas Klimašauskas: „Šventė gali būti ir meno tema, ir jo atsiradimo priežastis“ 2024 09 27 6–ojoje meno leidinių mugėje „Kaunas Art Book Fair“ – dėmesys meno knygų leidybos lauko subtilybėms ir pašnekesio formatui 2024 09 27 Šiuolaikinio meno mugėje „ArtVilnius’24“ Irenos Mikuličiūtės dailės galerija pristatys penkių menininkių kūrybą 2024 09 24 Gabija Grušaitė dar kartą pristatys išskirtinio dėmesio sulaukusią instaliaciją „Pasimatymas su aštuonkoju“ mugėje ArtVilnius‘24 2024 09 24 Lietuvos fotografijos leidiniai „Unseen“ mugėje ir „Valencia photo“ festivalyje 2024 09 23 Meno mugės „ArtVilnius“ kūrėjai: prieš 15 metų tai buvo ambicingas planas  2024 09 23 Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus rudens sezono programoje – iki šiol Lietuvoje nepristatyti užsienio ir Lietuvos menininkai bei jų darbai
. PDF
2020    10    17

Patricijos Gilytės paroda „Apžvalgos ratas“ „Undercurrent“ erdvėse Niujorke

artnews.lt

Galerija „Meno parkas“ džiaugiasi galėdama pristatyti Patricijos Gilytės (LT/ DE) parodą „Apžvalgos ratas“ savo partnerių ir bendraorganizatorių „Undercurrent“ erdvėse Niujorke (70 John St. Bruklinas, NY 1120, JAV). Atidarymo renginys: spalio 23 d., 18-21 val.

Daina Mattis, meno erdvės Undercurrent co-direktorė:

„Pristatomas kūrinys iliustruoja universalias idėjas apibrėžiančias kūną, erdvę ir laiką, taip pat ir jų ribas. Minimalūs, paprastomis technologijomis paremti Patricijos kūrybos procesai įžiebia besiplėtojančias prasmių sąsajas, paskatina mus peržvelgti savo atmintį ir patirtį.

Galerijos prieangyje pasitikusi tiršta prieblanda ir garsų nuotrupos palydi žiūrovą laiptais. Palaipsniui besileidžiant žemyn stiprėjantys pojūčiai mėgina rasti paaiškinimą tam, ko protas dar nesupranta. Eksponuojamos trys projekcijos nuo lubų iki grindų užplūsta mūsų regėjimą tūkstančiais mirksinčių švieselių. Hipnotizuojanti akustika ir panardinantis vizualumas užlieja sąmonę didingumu.

Garsas tampa vizija, o šviesa – garso vibracija. Besimėgaudamas fiziniu patyrimu mūsų protas blaškosi ir klajoja bandydamas suprasti – nuo kosminio reiškinio iki vaizdo iš oro, lygiai taip pat tai galėtų būti ir besiplečiantis metropolis, ir budynės žvakių šviesoje.

Ši šviesos šventė prisiima naujas reikšmes – karščio, pikselių, ekrano taškelių. Akcentuojama individuali interpretacija, mūsų pastangos įveikti šį naują virtualaus nuotolio laiką. Mūsų protas trokšta atsakymų ir supratimo, bet yra linkęs paaukoti žinojimą, kad pilnai pasinertų į akimirką. Kūrinio misticizmas pakeri vaizdais, klausia apie asmeniškus ir universalius dalykus, tikslius ir efemeriškus, analoginius ir skaitmeninius. Teiraujamės savęs – kas yra šviesa, taip prisiliesdami prie giluminių dvasinių reiškinių ir energijos dėsnių.

Šis iliuzinis patyrimas kontrastuoja su žinojimu, kad Gilytės kūrybos procesas yra visiškai analoginis – kadras po kadro surikiuota sustabdyto kadro animacija, sukurta naudojant tikras žvakeles. Fotografija atskleidžianti kūrinio sukūrimo scenografiją, žvakės ir laiko trukmė, rodos, demistifikuoja procesą, tuo pat metu atsispaudžia mūsų atmintyje. Procesas sąlygotas choreografijos – Patricijos judesiai kiekvienąkart tikslingi, bet apriboti jos kūno galimybių ir atstumo iki žvakės. Kiekvienos liepsnelės gyvavimo ciklas – keturios valandos, atspindi tris-keturias dienas besitęsusio kūrybinio proceso trukmę.

Kai visos žvakės sudega, patiriame, rodos, apčiuopiamą tuštumą. Erdvę užtvindo juodų suodžių kvapas. Ši energijos transformacija primena mums išorinę realybę ir sujungia su pasauliu anapus šios instaliacijos – krantu, East River, kur povandeninėmis srovėmis susisiekiame su Baltijos pakrante, kur pati instaliacija ir gimė – sąsaja erdvės, laiko ir suvokimo.“

Kūrinio sukūrimą rėmė Klaipėdos miesto savivaldybė, Lietuvos kultūros taryba, AB Vakarų laivų gamykla ir Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras. „Equinox K-7392“ garso takelį sukūrė kompozitorius ir atlikėjas, garso menininkas Donatas Bielkauskas-Donis.

/ patricija-gilyte /

/ donis /

Patricija Gilytė – galerijos „Meno parkas“ autorė, gyvenanti ir dirbanti Vokietijoje, tarpdiscipliniškai kurianti menininkė jungia instaliaciją, performansą, videomeną. Autorė studijavo Vilniaus Dailės Akademijos, Kauno Dailės Institute (2000-aisiais suteiktas menų magistro laipsnis). 1997-2004 m. – Miuncheno vaizduojamųjų menų akademijoje (Prof. Norbert Prangenberg ir Prof. Nikolaus Gerhart klasėse). 2005-aisiais suteiktas diplomas.

Parodą iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Lietuvos kultūros institutas.

/ undercurrent /

/ menoparkas /