• Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
.
2012    10    15

Paroda „MENAmaS“ Kauno „Fluxus ministerijoje“

artnews.lt

Spalio 19 d., penktadienį, 18 val. Kauno „Fluxus ministerijoje“ (Jonavos g. 3, Kaunas) atidaroma paroda „MENAmaS“. Parodoje dalyvauja: Danas Aleksa, Akvilė  Anglickaitė, Jurga Barilaitė, Evaldas Jansas, Liutauras Juzikėnas, Dainius Liškevičius, Petras Mazūras,  Andrius Pukis, Kazys Venclovas, Jurga Užkurnytė

Parodoje “MENAmaS“ siekiama atrasti sunkiai įžiūrimą ir jautrią ribą tarp apsisprendimo kurti ir apsisprendimo nekurti. Kalbant apie šiuolaikinio meno raidą daug dėmesio skiriama institucijai, kuri veikia tarytum milžiniškas filtras, vienus paverčiantis sėkmingais menininkais, o kitus paliekantis „už borto“. 2010m. ŠMC didžiojoje salėje buvo pristatytas Valdo Ozarinsko ir Audriaus Bučo projektas „Formalizmas: nesekmės“; ekspozicijos pagrindu čia tapo milžiniška juoda tuščiavidurė pagalvė. Pasak vieno iš autorių, šis eksponatas simbolizavo visas patirtas kūrybines ir žmogiškas autorių nesėkmes, kurios tarytum paneigė mitą apie ŠMC kaip sėkmingą instituciją. Savo ruožtu, projekte “MENAmaS“ atsiribojama nuo bet kokios institucinės įtakos ir visų pirma iškeliama kūrybinės ir grynai žmoniškosios (ne)sėkmės samprata. Teigiama, jog menininko apsisprendimus visų pirma nulemia pats menininkas. Parodos autoriai yra skirtingo amžiaus, netapačių meninių patirčių ir atstovaujantys skirtingoms disciplinoms. Vieni jų yra aktyviai kuriantys, kiti „sugrįžta“ į ekspozicijų sales po ilgos kūrybinės pauzės. Dalis darbų jau yra dalyvavę įvairiuose projektuose, kiti yra sukurti specialiai šiai parodai. Taigi iniciatyvą “MENAmaS“ galima pavadinti bandymu rasti bendrą kūrybos vardiklį, kuris įgalintų parodyti įvairias prielaidas padedančias atsirasti (arba neatsirasti) meno kūriniui. XX amžiaus mene idėja bei procesas tapo tiek pat svarbūs kaip ir pats rezultatas, todėl aplinkybė, dėl kurios liko neįgyvendintas vienas ar kitas sumanymas, taip pat gali būti vertinama kaip kūrinys (kaip pavyzdys šiuo atveju galėtų būti Marijos Eichhorn 2001 metais Šveicarijoje Berno miestelyje surengta paroda be jokios ekspozicijos – parodai numatytą biudžetą autorė išleido muziejaus remontui, taip protestuodama prieš netinkamą kultūros finansavimą).

Paroda veiks iki spalio 30d.