
Iki balandžio 14 d. galerijoje „Vartai“ veikia grupinė paroda „Kūnas ir tamsa“.
Tai paroda apie slaptingus pasąmonės pakraščius ir iš jų nyrančius tamsius polinkius bei (ne)žmogišką kūną, per kurį šie išsipildo. Panirę šviesotamsoje, kūriniai komunikuoja agresyvų vizualumą ir analizuoja įvairias kūno dimensijas, kviesdami žiūrovus geriau įsijausti į savo pačių kūnus.
Iš prieblandos ir šešėlio į parodos šviesą atropoja padaras. Neproporcingų kūno dalių, iškreiptos laikysenos, keisto luošumo paženklintas ir skleidžiantis tamsią energiją, jis įkūnija nepaliaujamą ir neišvengiamą kūno transformaciją. O juk nesveikame kūne – nesveika siela! Iš jos mumyse randasi vujarizmas, sadizmas, beprotybė, egoizmas ir kiti už užsklandos tūnantys potraukiai.
Kūnas ir tamsa – tai vizuali istorija. Parodos tekstualumas dvejopas: viena vertus, ekspresyvios raiškos meno kūriniai galerijos erdvėje veikia tarytum personažai, atklydę iš naratyvinių dimensijų: dailės, asmeninių, politinių, religinių, lokalaus ir universalaus, praeities, dabarties ir ateities pasakojimų. Kita vertus, kuratorinė parodos sąranga ir architektūros dinamika nurodo į parodos naratyvą ir ragina žiūrovą skaityti ją kaip tekstą, fokusuojant dėmesį į formų, kompozicijų, prasmių, kontekstų kombinacijas. Niūrus pasakojimas turi pradžią, kulminaciją ir atomazgą, tačiau tuo pat metu nėra primygtinai nuoseklus. Traukdamas žiūrovą į save bei kreipdamas jo akį nuo vieno skirsnio prie kito, jis leidžia jam mintimis nuklysti į savo paties asmenį ir, galbūt, pažvelgti į jį kaip į kasdienybės istorijas įklimpusį personažą.
Eksponatų „kolektyvą“ sudaro plastinių, tačiau tik retkarčiais plastiškų meno kūnų grupė. Dauguma jų – modernistinės raiškos atstovai ir tęsėjai, bandantys kalbėti(s) senojo meno kalba apie meną dėl meno, reikšmingą formą, ikonografiją. Tačiau kažkas šiame kalbėjime jau pasikeitę. Parodos tonas užprogramuotas kitam laikui, o kūriniai savo istorijas pasakoja su neatpažįstamu akcentu.
Parodos dalyviai: Valentinas Antanavičius, Alfonsas Budvytis, Duonis Donatas Jankauskas, Geistė Kinčinaitytė, Mindaugas Lukošaitis, Rūtenė Merkliopaitė, Mindaugas Navakas, Ieva Rojūtė, Tomas Sinkevičius ir Viltė Bražiūnaitė, Algimantas Julijonas Stankevičius, Mikalojus Povilas Vilutis, Vytautas Viržbickas.
Parodos architektė – Ieva Cicėnaitė
Kuratorius – Paulius Andriuškevičius
Globėjas
Rolandas Valiūnas
Parodos rėmėjai
„Bioderma“, „Esthederm“.
Galerijos rėmėjai
Vilma Dagilienė, Romas Kinka, Vilniaus miesto savivaldybė, „Lietuvos rytas“, „Ekskomisarų biuras“, „Namai ir objektai“, „Farrow&Ball“.

Paroda Kūnas ir tamsa galerijoje Vartai, 2017

Valentinas Antanavičius, Figūra, 1977. Asambliažas

Paroda Kūnas ir tamsa galerijoje Vartai, 2017

Mikalojus Povilas Vilutis, Agresija III, 1979. Šilkografija

Geistė Kinčinaitytė, Autoportretas II, 2012. Sidabro želatinos atspaudas

Paroda Kūnas ir tamsa galerijoje Vartai, 2017

Paroda Kūnas ir tamsa galerijoje Vartai, 2017

Tomas Sinkevičius ir Viltė Bražiūnaitė, Born Brilliant, 2015. HD video, begarsė 30 min. kilpa

Paroda Kūnas ir tamsa galerijoje Vartai, 2017

Paroda Kūnas ir tamsa galerijoje Vartai, 2017

Mindaugas Lukošaitis, Gyvūlys, 2007. Pieštukas, popierius

Alfonsas Budvytis, Oskaras I; Oskaras II, 2002. Sidabro atspaudas

Paroda Kūnas ir tamsa galerijoje Vartai, 2017

Paroda Kūnas ir tamsa galerijoje Vartai, 2017

Paroda Kūnas ir tamsa galerijoje Vartai, 2017

Ieva Rojūtė, Saldus Žvilgsnis, 2017

Paroda Kūnas ir tamsa galerijoje Vartai, 2017

Algimantas Julijonas Stankevičius-Stankus, Portretas, apie 1965. Aliejus, drobė

Paroda Kūnas ir tamsa galerijoje Vartai, 2017

Paroda Kūnas ir tamsa galerijoje Vartai, 2017

Rūtenė Merkliopaitė, David, 2015. Aliejus, drobė

Vytautas Viržbickas, Sveikinimai. Žinoti skirtumus tarp intelekto ir jėgos, ir kuris iš jų teikia didžiausią malonumą, 2016. Modernaus meno centro kolekcija

Paroda Kūnas ir tamsa galerijoje Vartai, 2017

Paroda Kūnas ir tamsa galerijoje Vartai, 2017

Paroda Kūnas ir tamsa galerijoje Vartai, 2017

Mindaugas Navakas, Įrankis, 2004. Granitas, kalnų krištolas

Duonis D. Jankauskas, Pakluodekaldra, 2017. Mišri technika
Nuotraukos: Andrej Vasilenko