Paroda „End of Meaning“ projektų erdvėje „Editorial“
artnews.ltBirželio 22 d. – liepos 2 dienomis projektų erdvėje „Editorial“ (Latako g. 3, I aukštas, Vilnius) veikė grupinė paroda „End of Meaning“ (liet. Prasmės pabaiga).
//
Kai ji pirmąkart pamatė Donaldo Trumpo veidą savo facebook paskyros sraute, ji buvo įsitikinusi, jog tai pokštas. Koks nors fiktyvus veikėjas iš „Vėlyvojo vakaro“ (Late Night) ar Ryto ar bet kurio paros laiko šou, kurią ten žiūri pramogai. Tai, kad tas veidas karaliavo tarp visų įmanomų meme’ų, tikrai nepadėjo atskirti pokšto to nuo, ką mes vadiname tikrove. O pastarąja jis ir buvo.
Sveiki atvykę į prasmės pabaigą.
Ji mėgino teisintis nepaprastu greičiu, kuriuo ji virškina informaciją, gerokai greičiau, nei tą ne itin sveiką sumuštinį, kurį ji žiaumoja prie darbo stalo ar judėdama erdvėje, priklijavusi akis prie mažesnio ekrano, mažesnių raidžių, tekstų fragmentų. Informaciją, kuri yra tikras jovalas, sudarytas iš algoritmų parengtų pranešimų, cirkuliuojančių meme’ų, tų atvirų kolektyvinio proto produktų, naujienų apie 2 tūkstančių metų senumo sviesto gabalą, rastą kažkur Airijoje, dar vieno privalomų aplankyti stendų Art Basel meno mugėje sąrašo ar sausų akademinių straipsnių. Ir dar tas varlę primenantis veidas, pasirodantis tai gasdinančių kalbų, tai gif’o traukulio forma. „Privilegijuota žmogaus, kaip prasmės sudarytojo (ir suvokėjo), pozicija jau gerokai supurtyta” – sau pamąstė. O gal kažkas pamąstė už ją?
Ji tiki Wikipedia, o vaizdas yra galutinis tekstas. Interneto pasąmonėje plaukioja tikrosios prasmės.
Sveiki atvykę į prasmės pabaigą. Tokios, kokią mes pažinojome.
//
Menininkai: Paul Barsch,Kah Bee Chow, Clemence de La Tour du Pin, Valentinas Klimašauskas, Pakui Hardware.
Kuratorė: Neringa Černiauskaitė
Parodos End of Meaning vaizdas projektų erdvėje Editorial, 2016
Paul Barsch, BIO BCI nešiotojas „Olly” atskirtas (poilsiaujantis), 2015. Dredai, vaikiška pajūrio kėdė
Priekyje: Clémence de La Tour du Pin, Be pavadinimo, 2016. Šilkiniai marškiniai, akrilas, DeviantArt siuvinėtas motyvas. Fone: Valentinas Klimašauskas, Angry Bird Cry arba Emotikonų fonetinė abėcėlė, nuo A iki Z, 2016. RGB lazerio projekcija, tekstas
Clémence de La Tour du Pin, Be pavadinimo, 2016. Šilkiniai marškiniai, akrilas, DeviantArt siuvinėtas motyvas (detalė)
Pakui Hardware, Žvilga, prakaituoja, 2016. NASA skaitmeninio archyvo iškarpa, UV spauda ant PVC Pentaprint plėvės, plastikinis indas, drėkintuvas, vanduo
Pakui Hardware, Žvilga, prakaituoja, 2016. NASA skaitmeninio archyvo iškarpa, UV spauda ant PVC Pentaprint plėvės, plastikinis indas, drėkintuvas, vanduo (detalė)
Parodos End of Meaning vaizdas projektų erdvėje Editorial, 2016
Clémence de La Tour du Pin, P3_Suaugusiųjų situacijos, 2015. Skaitmeninė spauda ant popieriaus, Veronica-2 mišinys
Clémence de La Tour du Pin, Sultys, 2015. Etiketė, kompiuterių parduotuvės kvapas, plaukų žėlė, vynas, maisto produktų žievelės, dažai, aliuminio indas
Kah Bee Chow, Judėjimas aukštyn, 2014. Dizainas: Nell May. Lazerinė spauda ant Munken Polar 100gsm popieriaus, sąvaržėlės
Valentinas Klimašauskas, Angry Bird Cry arba Emotikonų fonetinė abėcėlė, nuo A iki Z, 2016. RGB lazerio projekcija, tekstas
Nuotraukos: Editorial