Nauja skaitmeninio meno platforma „HighLimits" siekia reabilituoti vaizduotę
artnews.ltĮšaldyta muziejų ir galerijų veikla paskatino kūrėjus susiburti ir sukurti pirmąją Lietuvoje skaitmeninio meno platformą „High Limits”. Projekto iniciatoriai – menininkas Robertas Narkus, atstovausiantis Lietuvai 2022 m. Venecijos šiuolaikinio meno bienalėje, ir kuratorius JL Murtaugh.
„Kiekviena krizė brėžia ne tik ribas, bet ir atveria naujas galimybes. Nors muziejai ir galerijos uždarytos, aukso amžių išgyvena skaitmeninis menas. Ieškodami mums patiems aktualių išraiškos formų, dar karantino pradžioje inicijavome skaitmeninio meno platformos sukūrimą”, – teigia R. Narkus.
Pasak jo, šia iniciatyva siekiama išjudinti vaizduotes. „Pasaulį ir kasdienybę užgriuvo savo ribų supratimas. Ir nepaisant to, kad mūsų erdvėlaiviai išsiveržė už Saulės sistemos, o su išmaniaisiais telefonais galime daugiau, negu graikų dievai, dėl vaizduotės nepakankamumo atsakymų ieškome moksle ir technologijose, galvodami, kad jie išpirks mūsų klaidas”, – sako R. Narkus.
Taigi, šiuo projektu norima reabilituoti terminą „fantazija” ir suteikti menininkams naujus įrankius bei erdvę kurti ir pristatyti idėjas. „High Limits” skaitmeninio meno platfoma subūrė menininkus – vietnamiečių kilmės kūrėją Secum Cheung, Niujorke kuriančią Cole Lu ir lietuvius R. Narkų bei Igną Pavliukevičių – bei skaitmeninio meno kūrėjus, animatorius, programuotojus Antaną Skučą, Mantą Talmantą, Emmą Norton Rae ir Jorį Čižiką.
Platforma „Hihg Limits” yra atvira menininkams bei visuomenei: skaitmeninio ir tarpdisciplininio meno kūrėjams, tyrėjams, teoretikams, kritikams, mėgėjams, studentams ir visiems, neabejingiems. Kol kas čia galima susipažinti su keturiais darbais, tačiau ateityje bus toliau vystomas platformos turinys, pristatant aktualius skaitmeninio meno projektus.
Platformos „High Limits” kūrimą iniciavo menininkų dienos centras „Autarkia”. Šiuo metu platformos interneto tinklapis www.highlimits.xyz talpina keturis naujus meno projektus: S. Cheung savo kūrinyje tyrinėja nostalgijos ir kolonializmo problemas, C. Lu sukūrė darbą apie mitologiją bei erdvėlaivio „Voyager” misiją, I. Pavliukevičius tinklapyje apgyvendino dirbtinio intelekto pagrindu sukurtą skaitmeninę būtybę, mintančią „TikTok” algoritmais, R. Narkus kviečia į kelionę skrydžių simuliatoriumi.