Šleivytė Vera

Nesu tikra – paroda „Kartais Vėra taip atrodo“ Nacionalinėje dailės galerijoje

Gavusi pasiūlymą parašyti apie Veronikos Šleivytės parodą „Kartais Vėra taip atrodo“ Nacionalinėje dailės galerijoje (paroda veikė liepos 29 – spalio 16 d.) labai nudžiugau, nes V. Šleivytės asmenybė ir kūryba mane, kaip ir daugelį kitų meno, fotografijos ir feminizmo tyrėjų, domino bei traukė jau ilgą laiką. Pirmoji pažintis su ja įvyko visai netyčia. Kažkada, rengdama […]

Paskutinės savaitės renginių programa palydint Veronikos Šleivytės fotografijų parodą ir lauko instaliacijas parodoje „Erdviškumai“

Tik šią savaitę – iki spalio 16 d. – Nacionalinėje dailės galerijoje veiks menininkės V. Šleivytės fotografijų paroda „Kartais Vėra taip atrodo“, kurioje pristatomas unikalus, iki pat pastarojo meto žiūrovams nematytas, jos darbų archyvas – per 250 kūrinių. Fotografija V. Šleivytei buvo komunikacijos priemonė. Atspausdinusi nuotraukas kaip atvirlaiškius, ji ką nors užrašydavo kitoje pusėje ir […]

Paroda „Kartais Vėra taip atrodo. Veronikos Šleivytės (1906–1998) fotografijos“ Nacionalinėje dailės galerijoje

Iki spalio 16 d. Nacionalinėje dailės galerijoje (Konstitucijos pr. 22, Vilnius) veikia paroda „Kartais Vėra taip atrodo. Veronikos Šleivytės (1906–1998) fotografijos“.  Fotoaparatu Veronika Šleivytė tyrinėja ir pasaulį, ir save. Vis kitas rakursas, kita šviesa, kita kompozicija – ir tas pats žmogus, tas pats erdvės fragmentas tampa nauju kūriniu. Todėl kadrų susikaupia nemažai. Pirmą kartą jų eksponuojama […]

Mūsų vasaros praslinko susitikusios. „Patalai ir purslai. Laisvalaikis XX–XXI a. Lietuvos dailėje“ Nacionalinėje dailės galerijoje

  Atvažiavęs į kurortinį miestelį šalies vakaruose, pirmiausia rengiausi nueiti prie jūros ir nusikirpti nagus. Nuėjau prie jūros, nusikirpau nagus, pamečiau žirkles. Išsimaudžiau, palaksčiau pakrante šūkaliodamas nesąmones, išsitryniau rankšluosčiu, kol oda ėmė maloniai dilgsėti. Po to sėdėjau ir debilo žvilgsniu žiūrėjau į jūrą.[1] Jam būdingu stiliumi Sigitas Parulskis pradeda savo pirmąjį romaną Trys sekundės dangaus […]

Išpurenti dirvožemį: paroda „Melioracija“ Žemės ūkio rūmuose

„Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ programa „Modernizmas ateičiai“ jau kelerius metus kviečia pažinti gausų (apie 6000 pastatų) Kauno modernistinį paveldą, kuriame dažnai lankomės, gyvename, mokomės ar gatvėje praeiname pro šalį, bet retai susimąstome apie jo istoriją, atmintį, vertę. Siekdami keisti šį santykį, programos autoriai sukūrė modernistinio paveldo žinių ir emocinių patirčių socialinį tinklą www.modernizmasateičiai.lt, […]

Paroda „Kartais Vėra taip atrodo. Veronikos Šleivytės (1906–1998) fotografijos“ Nacionalinėje dailės galerijoje

Liepos 29 d., penktadienį, 18 val. Nacionalinėje dailės galerijoje (Konstitucijos pr. 22) atidaroma paroda „Kartais Vėra taip atrodo. Veronikos Šleivytės (1906–1998) fotografijos“.  Fotoaparatu Veronika Šleivytė tyrinėja ir pasaulį, ir save. Vis kitas rakursas, kita šviesa, kita kompozicija – ir tas pats žmogus, tas pats erdvės fragmentas tampa nauju kūriniu. Todėl kadrų susikaupia nemažai. Pirmą kartą […]

Lėtinio smurto auginimas. 14-oji Baltijos trienalė „Nesibaigiančios kovos“ ŠMC

Norinčiųjų patekti į Šiuolaikinio meno centrą antplūdį reikia sutvarkyti. Todėl iš Sarajevo kilusi Nada Prlja juostomis atitvėrė gyvatėlę „Eilei“ (2007), atpažįstamą iš oro uostų. Eilės nebuvo, praėjusi labirintą, lendu po klostėtu plastikiniu sijonu ir lipu laiptais pro vazonuose sudžiūvusius augalus. „Smurtas auga tyliai“ (2021), – praneša estės Flo Kasearu kūrinio pavadinimas. Kaltę pajuntu iškart. Ir […]

Atminties saugyklos. Fotografijų albumas „Foto Vėros Šleivytės“

   Atminimui!  Neieškok laimės tarp žmonių, Ten jos nerasi! Darbuokis ir laimę atrasi, Nes darbas yra meilės šaltinis. (1923 m. vasario 24 d.) Bandydami išsaugoti blėstančius prisiminimus, Kupiškio gimnazijos moksleiviai 1923-aisiai pildė knygelę pavadintą „Poesie“. Ji buvo skirta Veronikai Šleivytei (1906–1998), menininkei, kuri prisiminimus stengėsi sugauti ir užrakinti pasitelkdama savitą „gaudyklę“ – fotokamerą. Prabėgus daugiau […]