.
2024    02    29

Menininkai kviečia moksleivius pažinti šiuolaikinį meną ir baroko puošybą alternatyvios edukacijos užsiėmimuose 

artnews.lt
Organizatorių nuotr.

Šiuolaikinio meno centras (ŠMC) ir Sapiegų rūmai kviečia susipažinti su naujomis edukacinėmis veiklomis moksleiviams „Kultūros paso“ programoje. Tai nauji užsiėmimai, vykstantys Sapiegų rūmuose, kurie supažindina su jų istorija, baroko epochos žmonių pasaulėjauta ir ištaiginga architektūra bei puošyba, ir Šiuolaikinio meno centro jau ne pirmus metus siūlomas unikalus edukacinis projektas, kurio metu mokiniai yra kviečiami atrasti šiuolaikinį meną per alternatyvias pamokas, jungiančias skirtingas mokslo sritis ir menines praktikas. ŠMC ir Sapiegų rūmų edukacinės programos skatina kritinį mąstymą ir kūrybiškumą, plečia kultūrinį akiratį, istorijos žinias ir padeda tobulinti komunikacinius gebėjimus bei pilietinį sąmoningumą.

Sapiegų rūmai

Sapiegų rūmai – unikali barokinė didikų rezidencija Lietuvoje, slepianti didingos ir nepatogios istorijos klodus, atspindinti laikmečio politines nuostatas, lūkesčius ir estetinį skonį. Po ilgo restauravimo proceso, Sapiegų rūmai „Kultūros paso“ vartotojams siūlo vieniems pirmųjų susipažinti su rūmų istorija dalyvaujant edukacinėse dirbtuvėse skirtose įvairaus amžiaus mokiniams, kurių metu bus senąja technika kuriami baroko estetikos bei rūmų istorijos įkvėpti bareljefai.

Edukacinių užsiėmimų „Sapiegų Barokas: istorija ir bareljefo dirbtuvės“ turinys bus pritaikytas skirtingo amžiaus moksleivių grupėms: 5–8 ir 9–12 klasių moksleiviams. Dirbtuves ves neformalaus ugdymo specialistai Monika Kornilova ir Artūras Mitinas, kurie taip pat yra ir profesionalūs menininkai, aktyviai vykdantys kuratorinę ir kūrybinę veiklas. 

Dirbtuvėse moksleiviai susipažins su baroko architektūros ir dizaino subtilybėmis ir bus skatinami gilintis į meno kūriniuose slypinčias filosofines ir politines idėjas, tokiu būdu susipažįstant ir su turtinga Sapiegų rūmų istorija. Užsiėmimo metu bus bandoma suprasti, kokie įvykiai ir idėjos formavo Baroko epochos žmones, kaip to meto didikai suprato gerą skonį ir aplinkos grožį, kokios vertybės šį supratimą formavo. Moksleiviai patys galės išbandyti ornamento formavimo technikas gamindami barokinius bareljefus.

„Kruopščiai vykdyti architektūros tyrimai atidengė ne tik barokinio ir ankstesnio mūro kontūrus, bet ir padėjo suprasti, kokią transformaciją rūmai patyrė moderniame amžiuje. Pasinaudokite galimybe patirti vietą, kurios sienos mums pasakoja apie bene visus svarbiausius Lietuvos istorijos laikotarpius.“ – kviečia Sapiegų rūmų Kultūros pažinimo skyriaus vadovė Laura Misiūnaitė.

Užsiėmimų struktūra, turinys, praktiniai uždaviniai ir edukacinė erdvė yra pritaikyti asmenims su judėjimo negalia, edukacijos eiga pritaikoma pagal dalyvaujančios grupės galimybes ir poreikius. Edukacijų vieta  – Sapiegų rūmai (L. Sapiegos g. 13, Vilnius).  Sapiegų rūmai skirs daug dėmesio vaikų ir jaunimo edukacijai ir jau dabar kviečia švietimo įstaigas planuoti ir užsisakyti edukacijas per „Kultūros paso“ programą arba užsakant edukacines ekskursijas el. paštu (daugiau informacijos: www.sapiegurumai.lt).

Šiuolaikinio meno centras

2022 m. prasidėjęs Šiuolaikinio meno centro edukacinis projektas „Bendramoksliai. Menininkai ir mokiniai“ persikėlė ir į „Kultūros pasas“ programą ir kviečia registruotis net į 3 skirtingas edukacijas su šiuolaikinio meno kūrėjais.

„Bendramoksliai“ – projektas, kuriame susitinka trys šiuolaikinio meno atstovai ir įvairaus amžiaus mokiniai. Pasitelkdami savo kūryboje tyrinėjamas temas ir naudojamas praktikas, šiuolaikinio meno kūrėjai siūlo netradicines pamokas, kuriose jungiasi skirtingos mokyklose dėstomos disciplinos ir šiuolaikinis menas. Pamokose mokiniai yra kviečiami kūrybiškai ir iš visai naujos perspektyvos pažvelgti į mokslą bei kasdienius klausimus. Įsitraukiant į bendras veiklas mokiniai skatinami atrasti savo asmeninį ryšį su menu ir kultūra. 

Menininkas Andrej Polukord pamokoje „Balansas“, psitelkdamas fizinius nuotykius ir performanso žanrą, padės 5–7 klasių moksleiviams atrasti kūno ir proto balansą. Jo vedama pamoka yra susijusi su menininko vykdomu performansu „Miško statulos“, kurio metu rasti objektai ir struktūros naudojamos kaip pjedestalai vienos minutės performansams, kuriuos menininkas vadina monumentais. Užsiėmimas mokinius supažindina su šiuolaikiniu ir performanso menu ir juos kūrybiškai sujungia su gamtos pažinimo, fizinio lavinimo ir filosofijos disciplinomis.

Gyvose ir nuotolinėse edukacijose menininkė Brigita Kasperaitė kvies diskutuoti apie socialines medijas bei savi-reprezentaciją jose. Integruotoje pamokoje „Pokalbių svetainė“, pasitelkiant LARP (liet. gyvo veiksmo vaidmenų žaidimas) formatą, pokalbių kambarį ir socialinių medijų platformų veido filtrus bus reflektuojama apie identiteto kūrimą ir perkūrimą. Pamoka skirta 9–12 kl. mokiniams.

Meksikiečių menininkas Amilcar Rivera Munive anglų k. vedamoje pamokoje parodys, kad piešti gali visi, o pats piešimas – puiki mąstymo ir susibendravimo su savo bendraklasiais forma. 5–7 klasių moksleiviams skirta pamoka „Aš nemoku piešti“ mokinius įtraukia į kolektyvinį kūrybos procesą. Dalyviai piešia superherojus žvelgdami į savo bendraklasių veidus, o kūrybinio rašymo užduotyje jiems kuria vardus ir prisikiria ypatingas galias. Edukacija vyksta anglų kalba, todėl puikiai tinka ir kaip alternatyvi anglų kalbos pamoka.

„Projektas „Bendramoksliai. Menininkai ir mokiniai“ vertingas ne tik kaip alternatyvi priemonė mokytis skirtingų mokslų disciplinų, bet ir kaip galimybė pažinti šiuolaikinio meno kūrimo ir veikimo principus. Žinių apie šiuolaikinį meną mokiniai pamokose, deja, bet vis dar gauna labai mažai, o šiame projekte jas gali rinkti tiesiogiai iš pačių menininkų!“  – programos kuratorė Agnė Taliūtė.

Registracija į visas pamokas vyksta „Kultūros paso“ portale. Čia galima rasti ir pasirinkti tinkamiausius užsiėmimų laikus ir datas. „Bendramoksliai“ integruotos pamokos yra išvažiuojamos – vyksta mokykloje ar kitoje numatytoje įstaigoje ir/ar nuotoliniu būdu. 

„Kultūros pasas“ – tai kultūrinės edukacijos modernizavimo priemonė, leidžianti moksleiviams valstybės lėšomis naudotis įvairiomis kultūros ir meno paslaugomis.