Mažai kam žinomas tapytojas – režisierius Emilis Vėlyvis Plungėje

2020 m. gegužės 28 d., Ketvirtadienis
Straipsnio autorius: artnews.lt

Pasibaigus pora mėnesių pratęstai parodai nuo „Juoko iki beprotybės“, Vieno kūrinio galerija Plungėje birželio 1- 30 dienomis pristato kino režisieriaus Emilio Vėlyvio tapybos kūrinį, kurį viešojoje erdvėje Senamiesčio aikštė 5 galima apžiūrėti visą parą. Pristatymą organizuoja Kleopo draugija bendradarbiaudama su VšĮ Vandens bokštas. Galerijos veiklą, skatindama kūrybines iniciatyvas, iš dalies remia Lietuvos kultūros taryba per tolygios raidos programą. Apžiūrint kūrinį vitrinoje iš lauko pusės veidą dengiančios kaukės nėra privalomos.

Mažai kam žinoma, jog kino režisierius Emilis Vėlyvis publikai pažystamas kaip filmų trilogijos „Ze­ro“ bei ko­me­di­jos „Re­di­rec­ted“ autorius, meninės karjeros pradžioje daugiau nei prieš dvidešimt metų, mokėsi Vilniaus dailės akademijoje ir pasižymėjo kaip talentingas bei perspektyvus tapytojas. Vieną iš jo baigiamojo bakalauro darbo kūrinių galima pamatyti Plungėje pristatomos parodos metu. Ekspresionistine maniera vėlyvojo Polio Gogeno Taitietiško šedevro ”Te Bourao II“ mėlynumą primenančiame fone, dinamiškais potėpiais nutapyta raguoto gyvūno kaukolė iš apačios ir jos šešėlis. Kompozicija pasižymi netradicinio požiūriu taško, savotiškos mistikos ir simbolinio portretavimo samplaika. Suvaldytas laisvas potėpis byloja apie autoriaus valingumą bei gebėjimą teptuko judesiu išgauti išraiškingas smulkmenas, kurios jungiasi į bendrą didesnę visumą. Atspalvių skambesy išnyranti paveikslo harmonija byloje apie autentiškos jį sukūrusios asmenybės egzistenciją.

Pasak parodos koordinatoriaus Juozo Laivio: „ kalbant apie rodomo tapybos darbo meninę vertę būtina pažymėti, jog žiūrovui norinčiam suprati šio eksponato vertę neišvengiamai tenka nardyti tarp dviejų rėžimų. Tai yra prieš režisūrinė tapyba, ir po tapybinė režisūra. Šios dvi pozicijos kuriuose funkcionuoja tas pats autorius generuoja šio kūrinio gilumines reikšmes. Kaip ir kokias individualias paraleles pavyks įžvelgti ankstyvajame tapybos kūrinyje būsimojo režisieriaus perspektyvoje klausimas lieka atviras.

Šių metų pavasarį planuoti Emilio Vėlyvio filmo „Piktųjų karta“ filmavimai Plungėje atidėti dėl karantino į rudenį, tačiau pasigrožėjimą tapyba atidėlioti neverta. Paroda veiks visą mėnesį tad gero žiūrėjimo.”

Kleopo draugijos informacija

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *