Lietuvos jaunieji menininkai ir tyrinėtojai – tarptautiniame projekte „Revisiting Footnotes I“, Rygoje

2013 m. birželio 3 d., Pirmadienis
Straipsnio autorius: artnews.lt

Marijan_Crtalic
Gegužės 23 d. Latvijos Šiuolakinio meno centre (LCCA) atidaryta tarptautinė paroda „Sugrįžtant prie išnašų I“ (Revisiting Footnotes I). Projektu siekiama apžvelgti ir analizuoti Sovietmečio liekanas ar išnašas šiandieninėje posocialistinėje erdvėje – mene, viešosiose erdvėse, architektūroje, visuomenėje ir kolektyvinėje bei asmeninėje atmintyje.

Kaip ir išnašos knygose, šio simpoziomo išnašos, pristatomos parodų, diskusijų ir performatyvių įvykių forma, veikia kaip kaleidoskopiški, bet sąmoningi artimos praeities paaiškinimai ir priedai, apimantys įvairius procesus, artefaktus, citatas, gyvenimo būdo detales, Sovietinės epochos mitologiją ir nostalgiją.

Atrodo, jog praėjo pakankamai laiko, jog į neseną Sovietinę paeitį būtų galima pažvelgti bešališku žvilgsniu. Atsiribojus nuo traumatiškos patirties dalies bei apsiginklavus ironija ir natūraliu smalsumu pagaliau įmanoma imtis Sovietmečio “kasinėjimo” darbų, atskleidžiant vis dar esančius, nors ir dalinai paslėptus įvairiapusius ir daugiavalenčius diskursus. Tai tampa ypač svarbu, galvojant apie naują kartą, kuri užaugo pažindama šią praeitį tik iš gandų, išlikusios spaudos pavyzdžių ir filmų.

Siekiant analizuoti bendrą po-socialistinės Rytų Europos ir buvusios Sovietų sąjungos erdvės patirtį, būtina atsižvelgti įvairias socializmo, kaip tuomet dominavusios ideologijos, išraiškas skirtingose šalyse.  Ar įmanoma rasti bendrą šios patirties giją? Posovietiniame kontekste paprastai Baltijos šalys nagrinėjamos atskirai nuo vidurio Europos, Balkanų, Kaukazo ir Centrinės Azijos regionų. Projektu “Revisitng Footnotes I” siekiama išplėsti įprastą pokalbio geografiją, įtraukiant minėtus regionus, kurie paprastai laikomi skirtingais. Šiandien, pasitelkiant tematiškai ar geografiškai įvairių išnašų kaleidoskopą, iškyla naujos galimos socialistinės patirties interpretacijų paraleles ir panašumai.

Parodos “Revisiting Footnotes I” ir “Revisitng Footnotes II” pristatė šių menininkų darbus: Arnis Balčus (LV), Tigran Khachatryan (AR), Marijan Crtalić (HR), Žilvinas Landsbergas (LT), Lada Nakonechna (UA), Slavs &Tatars (USA), Kristina Norman (EE), Aija Bley (LV), Indrė Klimaitė (LT), Marge Monko (EE), Henrik Duncker (FI) and Igor and Ivan Buharov (HU).

Gegužės 23 – 24 dienomis vykusiame simpoziume “Revisiting Footnotes” jauni tyrinėtojai ir menininkai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Gruzijos, Ukrainos, Lenkijos ir Kroatijos pristatė iki šio išlikusiius tipiškus ar išskirtinius nesenos praeities ženklus, tai pat aptardami, kokiais būdais galima būtų analizuoti, interpretuoti ir išvesti šią bendrą patirtį. Simpoziumo dalyviai: Magdalena Radomska (PL), Rael Artel (EE), Ieva Astahovska (LV), Dovilė Tumpytė (LT), Mārtiņš Kaprāns (LV), Viktorija Eksta (LV), Davor Mišković (HR), Sophia Tatabadze (GE), Tamta-Tamara Shavgulidze (GE), Alesya Bolot (UA), Vytautas Michelkevičius (LT), Lina Michelkevice (LT) and Arnis Balčus (LV).

Projektas rengiamas bendradarbiaujant su kultūriniu centru “Drugo More” Rijekoje (Kroatija), kultūrine platforma “IZOLYATSIA” Donetske (Ukraina) ir “KSA:K”  šuolaikinio meno centru Kišiniove (Moldova).

Parodos LCCA erdvėje (Alberts gatvė 13, 7 aukštas, Ryga) veiks iki birželio 28 d.

Daugiau informacijos: www.lcca.lv

Komentarai

  1. vejas

    “Jauni tyrinėtojai”, tarsi tai užtenka, bet deje ne. Toks primityvas eina Lietuvoje, jau ne vieną kartą perdėtai paskirto kažkas kažką į amžiaus grupes tarsi tai privalumas, atsiprašau, pasikartosiu, bet tai primityvu, šnekėkit geriau apie darbus, apie tai, kas ką daro, kas kam įdomu, kokios temos, kas iš to gaunasi, kokia seka, kokie atgarsiai…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *