.
2019    09    15

Kristinos Inčiūraitės paroda „AlbumArte“ parodų erdvėje ir jos muzikinis performansas MAXXI muziejuje, Romoje

artnews.lt


Rugsėjo 16 d., pirmadienį, nuo 18.30 val. AlbumArte šiuolaikinio meno parodų erdvėje, Romoje, bus atidaryta šiuolaikinio meno paroda „Reflecting Women“, kuri veiks iki spalio 26 dienos. Tai pirmoji personalinė šiuolaikinės menininkės Kristinos Inčiūraitės paroda Italijoje. Parodos veikimo metu bus išleistas išsamus parodos katalogas.

2019 m. spalio 12 d., šeštadienį, 17 val. Italijos Šiuolaikinio meno muziejų asociacijos organizuojamos kasmetės „Šiuolaikinio meno dienos“ metu Nacionaliniame XXI amžiaus meno muziejuje MAXXI, Romoje, bus atliktas Kristinos Inčiūraitės muzikinis performansas „Fragmentas kaip priežodis“. Šis muzikinis kūrinys pristatomas menininkei bendradarbiaujant su Italijos choru ir švilpavimo virtuoze Mariko Takagi (Japonija).

Šiuos renginius kuruoja Lietuvos meno sceną puikiai pažįstanti Benedetta Carpi De Resmini.

Parodos „Reflecting Women“ (liet. „Apmąstant moteris“) dėmesio centre – moteriškos tapatybės samprata. Kai Simone de Beauvoir pareiškė, kad „moterimi ne gimstama, bet tampama“, ji turėjo omeny, kad lytis toli gražu nėra stabili tapatybė ar nekintanti struktūra, tačiau nuolatos kuriama laikui bėgant. Paroda surengta netrukus po to, kai trys moterys menininkės laimėjo Lietuvos paviljonui 58-osios Venecijos bienalės Auksinį liūtą. Vienos iškiliausių Lietuvos meno scenos kūrėjų Kristinos Inčiūraitės akimis tyrinėjama viena prieštaringiausių pastarojo laiko temų – moteriška tapatybė. Kaip rodo parodos pavadinimas, tai yra apmąstymai apie lytį, kuri paprastai apibrėžiama per kūno stilizavimą. Apmąstymas – tai ne tik moteriškumo tyrimas; jį galima suprasti ir kaip suvokimą, kurį kiekvienas mūsų įgyjame stebėdami kitus. Iš tikrųjų nė vienas iš mūsų negalime stebėti savęs, nebent veidrodyje, tačiau veidrodis taip pat gali parodyti iškreiptą vaizdą, kaip ir tas, kurį kiekviena moteris mato bei absorbuoja iš moters ikonografijos šiuolaikinėje visuomenėje.

Savo kūriniuose Kristina Inčiūraitė dažnai tyrinėja tapsmo moterimi būvį, o paroda „Reflecting Women“ taip pat skatina kiekvieną moterį giliau permąstyti savo vaidmenį, nušviesdama su moteriškumu susijusius socialinius ir politinius klausimus. Paradoksalu, tačiau autorės kūryboje moteris vaizduojama neparodant jos kūno, akcentuojamas jos balsas.

Balso reikšmė, asmeninės ir kolektyvinės atminties analizė atskleidžiami muzikiniame autorės projekte „Fragmentas kaip priežodis“, kuriame subtiliai atliekami populiarių dainų fragmentai. Technologizuotoje kultūroje įrašytos dainos plačiai pasklido, o nuolat kartojamos nejučia tampa mūsų atminties dalimi. Alaino Resnais filmo „Sena daina“ (On connait les chanson, 1997) scenaristė Agnès Jaoui yra sakiusi, kad rinkdama populiarias dainas filmui, jų fragmentus naudojo kaip priežodžius. Pasak jos, populiarių dainų tekstuose pateikiamos supaprastintos mintys tarytum apibendrina jausmus ir tokiu būdu juos nuskurdina. Pasitelkus redukuotas dainos formas – niūniavimą ir švilpavimą – šiame projekte bandoma atkreipti dėmesį į „nuskurdintų“ patirčių problemas.

Šis muzikinis performansas pirmą kartą buvo pristatytas Šiuolaikinio meno centre Vilniuje 2014 metais.

Kristina Inčiūraitė gyvena ir dirba Vilniuje. Ji kuria fotografijas, objektus, performansus ir garso projektus, bet dažniausiai – videofilmus, videoinstaliacijas, eksperimentinius ir dokumentinius filmus. Kristinos Inčiūraitės kūryba buvo pristatyta meno institucijose, tokiose kaip Kinijos nacionalinis meno muziejus Pekine, Ukrainos Nacionalinis meno muziejus Kijeve, „Oi Futuro“ kultūros centras Rio de Žaneire, Kalmaro meno muziejus Švedijoje, Šiuolaikinio meno centras „Laznia“ Gdanske, „ar/ge kunst Galerie Museum“ Bolcane, KUMU meno muziejus Taline, „Muzeum Sztuki“ Lodzėje, „Mucsarnok“ Budapešte, „NGBK“ Berlyne, „Casino Luxembourg – Forum d’art contemporain“ Liuksemburge, Pori meno muziejus Suomijoje, Vilniuje – Nacionalinėje dailės galerijoje, Šiuolaikinio meno centre, „Mo“ muziejuje ir kitose Lietuvos galerijose.

Renginių sklaida įgyvendinama Lietuvos Respublikos ambasados Italijos Respublikoje dėka.

Rėmėjai: Lietuvos kultūros taryba, i-Portunus (programos „Kūrybiška Europa“ dalis) ir Lietuvos kultūros institutas.

Organizatoriai: AlbumArte šiuolaikinio meno parodų erdvė, Nacionalinis XXI amžiaus meno muziejus MAXXI, Kristinos Inčiūraitės studija ir Latitudo meno projektai.

Fotografija: „Fragmentas kaip priežodis“, muzikinis performansas, Evgenios Levin fotografija