.
2011    05    08

Italių fotografių paroda „Grakščios dvasios“ galerijoje „AV17“

artnews.lt

Gegužės 10 d. 18 val. galerijoje „AV17“ (Aušros vartų g.17, Vilnius) atidaroma dviejų italių fotografių Alessandros Rinaudo ir Valentinos D’Accardi paroda „Grakščios dvasios“.

Alessandros ir Valentinos fotografijos perteikia jų vidinių pasaulių pergyventas istorijas. Kaip rašė Susan Sontag: „Nuotraukos suteikia menamą praeities valdymo galimybę, kuri nėra reali“. Vaizdai įamžinti fotoaparato juostelėje, lyg grakščios dvasios tampa nepaneigiamais besitęsiančių virsmų įrodymais.

Jaunoms Italijos menininkėms fotoaparatas yra instrumentas užfiksuojantis trumpalaikius prisiminimus. Tai jokių laiko nuorodų neturintys nepastovios praeities pėdsakai. Darbuose aiškus didelis autorių dėmesys savo pačių kūnui.

Alessandros Rinaudo fotografijose savęs pažinimas perteikiamas itin vaidybiškai. Pirmąjį savianalizės etapą fiksuojanti serija pavadinta „Žiema“. Atsisakydama visų ją, kaip moterį charakterizuojančių bruožų, autorė save išreiškia neįprastų erdvių, pozų ir daiktų scenografijoje. Kūrybinių ieškojimų centre – asmeninė Alessandros istorija. Tuo metu vidiniai negalavimai stipriai veikė jos išvaizdą – mergina neteko visų kūno plaukų. Menininkė sukuria paraleles tarp gyvenimo įvykių bei natūralių gamtos ciklų. Kaip kinta kūnas įgaudamas vis kitą formą, taip ir gamta keičiasi nuo pilno atsiskleidimo iki visiško savęs neigimo. A.Rinaudo sukuria mizanscenas panaudodama įvairius vizualinius žaismus: teatro kostiumo skeletą, pakilimą nuo žemės, nenatūralias bei dramatiškas pozas. Nuotraukų serijose „Liftas“ ir „Salė“ menininkė konfrontuoja su savo pačios atspindžiu. Veidrodis suveikia kaip atvaizdo dauginimo priemonė. Sukuriama aliuzija į diptikų ir koliažų posprodukciją, kuomet paveikslas perdaromas kaip atsiminimas, stiprinant suskaidymo ir sumišimo pojūčius.

Antrosios fotografės Valentinos D‘Accardi darbuose dėmesys nukreipiamas į aiškius objektus, kurie atspindi dar neatpažintos tapatybės fragmentus. Nuotraukų erdve tampa ir pačios autorės veidas bei į aplinką įsimaišęs kūnas. Subjaurotas darbų paviršius atspindi pragrindinę kūrybinių ieškojimų temą – neapibrėžto praeities laiko ženklus, kurie dar gali būti dabartimi.

Paroda veiks iki birželio 2 d.