Įsivaizduojama BWPWAP „Transmediale“. Foto-tekstinis pasakojimas

2013 m. vasario 26 d., Antradienis
Straipsnio autorius: Mindaugas Gapševičius
OCTO-P7C-1-Intertubular-Pneumatic-Packet-Distribution-System-fragment     as

BWPWAP – 2013 metų Transmediale festivalio „Back When Pluto Was a Planet“ pavadinimo akronimas, siūlantis žiūrovui atsigręžti į praeitį ir pasvajoti apie įvykusius reiškinius, mokslo reikšmę šiuolaikiniame pasaulyje ar tiesiog permąstyti kintančius procesus. Senai, senai, kai dar Pluto buvo vadinama planeta…

Atvejis #0
2013 metų Transmediale struktūra vystėsi pagal André Malraux įsivaizduojamojo muziejaus (angl. The Imaginary Museum) paradigmą, kurioje maišomi šalia vienas kito įvairūs žanrai, laikotarpiai ir formos. Įsivaizduojamasis BWPWAP „muziejus“ išties eklektiškas: šalia mokslinių teorijų, edukacijos, istorinių momentų ir estetinių dalykų, nesėkmės ir nesuplanuota programa įsilieja kuo sklandžiausiai. Festivalis yra procese ir jis vyksta kiekvieno žmogaus galvoje.

Atvejis #1
„People Like Us“ performansas „The Zone“ buvo numatytas kaip dviejų, „besišnekančių“ filmų instaliacija: kairėje turėjo būti rodomas Victor’o Fleming miuziklas „The Wizard of Oz“ (1939) o dešinėje – Andrei Tarkovsky „Stalkeris“ (1979). Nors abu filmai yra visiškai skirtingi, jie buvo pasirinkti dėl populiarumo ir dėl tematikos – fantasmagorinio pasakojimo peržengiančio sąmonės ribas. Miuziklas „The Wizard of Oz“ yra apie merginą, tornado išmestą į magišką šalį, kai tuo tarpu „Stalkeryje“ pasakojama apie uždraustą „zoną“ ir jos vedlį. Pirmos vietos vertas vaizdo „mashup“ neįvyko dėl iš Mosfilm negautų teisių rodyti Tarkovsky filmą. Nors faktas tiesiog siūlosi pasigilinti į autorinių teisių šiuolaikiniuose procesuose reikšmę, šio sudėtingo klausimo čia neaptarsime.

Jodorowsky & Moebius - The Incal 004

Alejandro Jodorowsky ir Jean Giraud Moebius komikso „The Incal“ fragmentas

Atvejis #2
Gerai nusiteikęs Čilėje gyvenantis komiksų ir psichodelinių filmų autorius Alejandro Jodorowsky internetu gyvai kalbėjo apie… Nesigirdėjo apie ką kalbėjo, nes mikrofonas dėl neaiškių priežasčių negalėjo perduoti suprantamo garso. Pakeitus į „veikiantį“ mikrofoną rezultatas buvo tas pat. Galbūt dėl Jodorowsky supančių elektromagnetinių bangų, o galbūt dėl festivalio pobūdžio, šį pokalbį reikėjo tiesiog įsivaizduoti. Interviu Jodorowsky galėjo kalbėti apie aštuntame dešimtmetyje kartu su Jean Giraud Moebius kurtą komiksą „The Incal“, kuris BWPWAP Transmedialėje pasirodė įdomus retai patenkančia į šiuolaikinių medijų kontekstą komiksų forma. Pats komiksas suręstas sci-fi estetikoje ir jo veiksmas vyksta Jodoverse visatoje tarp dėl tamsos ir šviesos kristalo konkuruojančių civilizacijų. Susumuojant, anot festivalio meno direktoriaus Kristofer Gansing, „Imaginary Jodoverse“.

Instaliacijos-fragmentas.Evil Media Distribution-Centre.Graham-Harwood-ir-Matsuko-Yokokoji-2

YoHa „Evil Media Distribution Centre“ instaliacijos fragmentas

Atvejis #3
„Primirštos“ arba „nepastebimos“ medijos yra pagrindinė tema ir YoHa (Matsuko Yokokoji ir Graham Harwood) instaliacijoje „Evil Media Distribution Centre“, kurio pagrindu buvo pasiimta Matthew Fuller ir Andrew Goffey 2011 metų knyga „Evil Media“. Knygos ir instaliacijos pagrindą sudaro „pilkos“ medijos, paprastai nepapuolančios į muziejų saugomas vertybes ar kolekcininkų vertinamus kūrinius, kaip antai, laido gabalėlis ar kopijavimo aparatas YoHa instaliacijos atveju ir įvairios instrukcijos ar konferencijų vaizdinė medžiaga Fuller ir Goffey knygos atveju. Šių medijų įtaka šiuolaikiniame pasaulyje yra didžiulė, mat ji formuoja mūsų elgesį ir nuomones.

Prezentacija.Gert-Lovink.Social-Media

Geert Lovnik pranešimo „Socialinė medija“ akimirka

Atvejis #4
Geert Lovink pranešimo esmė – alternatyva populiariesiems socialiniams tinklams, kurie nors ir būna veiksnūs, kaip tarkim Egipto revoliucijos atveju, turi ir didžiulį minusą – privatumo stygių. Nors pranešimas tebuvo studento tyrimo lygio (išvardinta bene 20 alternatyvių socialinių tinklų), dėmesio verta galėjo tapti nepastebima socialinių tinklų specifika. Klausytojui beliko įsivaizduoti kuo skiriasi tradiciniai socialiniai tinklai nuo mažiau populiarių, užšifruotų ar decentralizuotų socialinių tinklų. Būtų buvę įdomu išgirsti daugiau ir apie peer-to-peer tinkluose naudojamą virtualų piniginį vienetą BitCoin. Anot „Forbes“, vien „Silk Road“ tinkle jo apyvarta JAV doleriais siekia 22 milijonus per metus (http://www.forbes.com/sites/andygreenberg/2012/08/06/black-market-drug-site-silk-road-booming-22-million-in-annual-mostly-illegal-sales/).

Atvejis #5


Instaliacijos-fragmentas.Imaging-with-Machine-Processes.The-Generativ     e-Art-of-Sonia-Landy-Sheridan-2

Imaging with Machine Processes. The Generative Art of Sonia Landy Sheridan. Instaliacijos fragmentas

Instaliacijos-fragmentas.Imaging-with-Machine-Processes.The-Generative-Art-of-Sonia-Landy-Sheridan

Imaging with Machine Processes. The Generative Art of Sonia Landy Sheridan. Instaliacijos fragmentas

Instaliacijos-fragmentas.Imaging-with-Machine-Processes.The-Generativ     e-Art-of-Sonia-Landy-Sheridan-3

Imaging with Machine Processes. The Generative Art of Sonia Landy Sheridan. Instaliacijos fragmentas

Tools-of-Distorted-Creativity-fragmentas

Parodos „Tools of Distorted Creativity“ fragmentas

Lucas-Abela_Vinyl Rally-1

Lucas Abela interaktyvi instaliacija „Vinyl Rally“ Transmedialėje

Lucas-Abela_Vinyl Rally-2

Lucas Abela instaliacija „Vinyl Rally“ Transmedialėje

Vanessa-Ramos-Velasquez_Coded -Narratives

Vanessa Ramos-Velasquez „Coded Narratives“ performansas Transmedialės metu

Straipsnio autorius:
Mindaugas Gapševičius (g. 1974) yra menininkas, fasilitatorius ir kuratorius, judantis tarp Berlyno, Veimaro ir Vilniaus. Jis gavo menų magistro laipsnį Vilniaus dailės akademijoje, o filosofijos magistro laipsnį apgynė Londono universiteto Goldsmiths koledže. Šiuo metu jis studijuoja doktorantūros programoje Bauhaus universitete

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *