Fotoreportažas iš „Nuo 199C iki 199D. Liam Gillick"
artnews.ltDaugiau nei du dešimtmečius britų menininkas Liam Gillick (gim. 1964, Didžioji Britanija) kvestionavo parodą, kaip reiškinį, varijuodamas potencialiai ją bandančiais apibrėžti žymekliais. Tarp kurių: laikiškumas, institucijos vaidmuo, įvairios kolaboravimo formos. 10-tame praėjusio amžiaus dešimtmetyje vienas ryškiausių jo interesų buvo santykių tarp menininko, kuratoriaus ir institucijos dinamika. Praėjus dvidešimčiai metų menininkas, drauge su kuratorystės programų studentais, dirba reanimuodamas savo 10-to dešimtmetyje sukurtus ankstyvus darbus. Pirma šio proceso versija buvo paroda Nuo 199A iki 199B, kuri vyko CCS Bard Hessel muziejuje Niujorke 2012 metais.
Paroda Nuo 199C iki 199D yra visiškai nauja versija, plečianti buvusios parodos diskursą. Devynis mėnesius Liam Gillick drauge su pomagistrinės kuratorystės programos Ecole du Magasin (Prancūzija) studentėmis: Claire Astier, Paola Bonino, Giulia Bortoluzzi, Neringa Bumblienė, Selma Boskailo, Anna Tomczak bei Magasin – nacionalinio šiuolaikinio meno centro Grenoblyje (Prancūzija) vadovu Yves Aupetitallot glaudžiai dirbo reanimuojant rinkinį svarbiausių menininko 10-tame dešimtmetyje sukurtų darbų. Ypatingas dėmesys čia skiriamas kūriniams, artikuliuojantiems galimus poslinkius ar tąsą, kurie kultūriniame, politiniame ir socialiniame lauke įvyko per du praėjusius dešimtmečius. Paroda Magasin erdvėje įvairiais būtais tęsiama išleistoje publikacijoje bei oficialioje svetainėje www.ecoledumagasin.com/session23.
Nuo 199C iki 199D nuo 2014 metų birželio 6 iki rugsėjo 7 dienos yra eksponuojama Magasin – nacionaliniame šiuolaikinio meno centre Grenoblyje, Prancūzijoje. Tarp daugelio šioje parodoje bendradarbiaujančių autorių yra ir lietuvių menininkai – Ugnius Gelguda bei Andrius Svilys, kurie dalyvauja įgyvendinant naują Liam Gillick kūrinio Stoppage (1995-2014) versiją.
Tekstas: Neringa Bumblienė.
Nuotraukos: Blaise Adilon.