.
2015    02    17

Eglės Ulčickaitės paroda „Laikinos vietos (kol manęs čia nebuvo)“ galerijoje „Meno parkas“

artnews.lt

ulcickaite_nebuvo

Vasario 18 d. (trečiadienis) 18 val. galerijos „Meno parkas” II aukšte (Rotušės a. 27, Kaunas) bus atidaryta Eglės Ulčickaitės paroda „Laikinos vietos (kol manęs čia nebuvo)“.

Viskas įvyksta tada
Kai manęs nėra

Sakoma, kas ieško, tas randa. Kas ieško, ko nepametęs, randa, ko neturėjęs.

Radinius žmonės kaupia – komodų stalčiuose ar atminties lentynose – eiliuoja kas sau kokią odę laikui. Eiliuoja save. Žodžiais, vaizdais, daiktais, kūriniais. Ieško tinkamiausios vietos blankstančioms jausenoms patalpinti. Kuo virsta jausena tapusi vaizdu?

Vaizdai, kitaip nei kalba, neturi aiškiai apibrėžto simbolinio žodyno. Tačiau jais komunikuojama, patiriama, prisimenama, įtikinėjama, sapnuojama. Vaizdai, jaukiai įsikūrę kokioje vietoje – medijoje, klajoja po pasaulį, nepaisydami chronologinių dėsnių ar teritorinių ribų. Jie įsikūnyja ne vien išorinėje materijoje, o ir žmogaus atmintyje, vaizduotėje. Tik iš kur jie ten atsiranda? Kur dedasi užmiršti vaizdai? Atmintį vaizduojuosi tarsi kartoteką, kurioje pasaulio patirtys kataloguojamos vaizdiniais kodais. Bet užkoduota informacija nebetenka ar keičia savo reikšmę, jei sistemos simboliai yra neatpažįstami.
Patiriant vaizdą, jį ir jo suvokėją sieja bendra laikinė erdvė. Sieja akistatos tikrovė. Sąmonė nepažinų vaizdą, kaip ir erdvę, instinktyviai stengiasi prisijaukinti: vaizdą – įsivaizduoti, erdvę – suterpinti. Taip (at)kuriami ne tik tie vaizdai, bet ir asmeninė patirtis. Rekonstruojamas pasaulis.

Įsivaizduoju, jog detektyvas, rinkdamas faktus, mintyse braižo įvykio kartogramą, taip atsekdamas iki tol nežinomą scenarijų. Panašų metodą telkiuosi ir aš. Tapydama – kurdama faktus, kartografuoju (ne)savalaikes vietas, kurias kaip vaizdus patiriu asmeniškai. Įkūnydama jas tapyboje, siekiu toms patirtims suteikti atpažįstamą išraišką. Konstruoju savotišką išorinę atmintį. Paralelinę kartoteką. Joje kaupiu vietovaizdžius –locus memoriae, žyminčius daugiasluoksnio laiko esatį dabartyje. Ir būtent tas dabartiškumas yra jų neamžino galiojimo laiko įrodymas.

Kol manęs čia nebuvo
Voras šviestuvą apraizgė voratinkliu

Eglė Ulčickaitė

Paroda veiks iki kovo 14 d.