.
2017    11    23

Eglės Jauncems paroda „Pavojinga mityba“ galerijoje „Vartai“

artnews.lt

Gruodžio 5 d. 18 val. galerijoje „Vartai“ atidaroma menininkės Eglės Jauncems kūrinių paroda „Pavojinga mityba“. Joje menininkė žaismingai tyrinėja profesionalios virtuvės potraukius aukštoms kepurėms, reitingų žvaigždutėms ir šefams. E. Jauncems taip tęsia savo vyriškosios lyties galios, tapybos istorijos ir santykio tarp tiesos bei regimybės tyrinėjimus.

Pavojinga mityba

 Per daug arba per mažai. Pernelyg didelio ar nepakankamo maistinių medžiagų vartojimo rezultatai.

Įeidama į konditerijos parduotuvę aš matau jį, kočiojantį tešlos gabalą ant miltais apibarstyto stalo. Mus skiria stiklinė pertvara, tačiau aš galiu užuosti jo kakta bėgančio prakaito kvapą. Jis pakelia ranką, kad nusivalytų prakaito lašus nuo surauktos kaktos, ir aš nusišypsau. Stebiu ilgus ir stiprius jo pirštus, judančius aukštyn ir žemyn stalu, miltais, tešla ir kočėlu. Jaučiu jo pulsuojančias kraujagysles, jo akys dega azartu ir ambicija. Jis pasirodo esąs atkaklus ir darbštus, kūrybingas ir rūpestingas, nuoseklus ir žvelgiantis į priekį.

 Tolygiai ant stalo paskleista tešla dabar pjaustoma į apskritimus su vyriška precizika ir tikslumu. Greitis ir patirtis leidžia juos tuoj pat įdėti ir iškepus ištraukti iš orkaitės. Atvėsęs 10 minučių, biskvitas yra traškus ir trapus. Jis dar kartą patikrina, kad įsitikintų, kad jis tikrai traškus ir trapus.

Suplakti grietinėlę dar niekuomet nebuvo taip lengva. Maišymo dubenyje aš jau galiu matyti, kaip kiaušinio baltymas virsta į šlovę ir jėgą. Vyras užtikrina savo sėkmę įdėdamas dar, ir dar daugiau cukraus. Šaukštas po šaukšto, jis tampa organiškas, sodraus ir tiršto skonio maisto gaminys. Darbinė temperatūra pakyla, ir jo buvimas šioje erdvėje tampa šiek tiek grėsmingas ir bauginamas. Nepaisant to, aš suprantu, kad tokia reakcija tik perkelia jo esybę į kitą dimensiją. Pavojus jį daro tik dar šlapesnį ir patrauklesnį. Nedorėliams nėra laiko ilsėtis.

 Jis pradeda spausti grietinėlę ant biskvito. Sukdamas ratu, jis kuria kreminį bokštą su aštriomis briaunomis ir pasididžiavimo verta viršūne. Kompoziciją užbaigia pridėdamas keletą meistriškai sukurtų dekoracijų.

 Išeinu iš parduotuvės.

 Lietuvoje gimusi menininkė Eglė Jauncems (1984 m.) gyvena ir kuria Londone. Prieš pradėdama sinologijos bakalauro studijas Vilniaus universitete, ji buvo aktyviai įsitraukusi į alternatyviosios muzikos veiklą Vilniuje kaip atlikėja. 4 metus praleidusi Tolimuosiuose Rytuose, Eglė sugrįžo į Europą ir 2013 m. baigė antrąsias bakalauro studijas Chelsea menų koledže. Šiais metais menininkė baigė tapybos magistro studijas Londono karališkajame menų koledže. Menininkės kūriniai buvo eksponuojami personalinėse ir grupinėse parodose, tokiose kaip „Dausuva“ Nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje (Vilnius), „Cybernetic Meadow“ Averard viešbutyje (Londonas), „Demimonde“ Amerwood House (Londonas) ir „Khobz“ Marakešo bienalėje. 2015 m. Eglei buvo suteikta prestižinė David Hockney meno fondo stipendija.

Mecenatas
Živilė ir Jonas Garbaravičiai
 
Globėjas
Rolandas Valiūnas
 
Galerijos rėmėjai
Vilniaus miesto savivaldybė, VšĮ Meno fondas, Vilma Dagilienė, Romas Kinka, „Ararat“, „Lietuvos rytas“, „Ekskomisarų biuras“, „Namai ir objektai“, „Farrow&Ball“, „Libravitalis“

Paroda veiks iki 2018 sausio 5 d.

Iliustracijoje: Eglė Jauncems, Smaližius, 2017, aliejus, linas, drobė. 34 x 7 x 13 cm