Eglės Einikytės-Narkevičienės paroda „Ribos“ LDS galerijoje „Arka“
artnews.ltIki birželio 1 d. LDS galerijoje „Arka“ (Aušros Vartų g. 7, Vilnius) veikia Eglės Einikytės-Narkevičienės paroda „Ribos“.
Instaliatyvioje parodoje eksponuojamos naujausios skulptūrinės kompozicijos, kuriose – abstrahuotos, tačiau dar vis žvilgsniu užčiuopiamos žmogaus figūros, dinamiškai tįstančios erdvėje. Kurdama didelio mastelio ir sudėtingumo objektus, autorė plečia keramikos kaip žanro tiek materialųjį, tiek konceptualųjį elastingumą.
Kūrėja jautriai reaguoja į krizę išgyvenantį ir įvairių išbandymų drebinamą pasaulį, skenuoja globalias žmonijos problemas, svarsto pandemijos, karų sukeliamų padarinių įtaką individui. Kiekvieno mūsų patiriamas nerimo, nestabilumo, bejėgiškumo, beprasmybės jausmas skatina atsigręžti į žmogaus prigimtį, įsiklausyti į vidines būsenas, fiksuoti akimirkų patirtis. Būdama keramike, kūrėja svajojo nuvykti į porceliano šalį – Kiniją, kuri dėl konfliktų sąlygotų ribojimų, jau užsivėrė. Tad parodoje pristatomi ir (ne)įgyvendinti sumanymai tarptautiniam simpoziumui, kurie tarsi neišsipildęs lūkestis užrakinamas dabartyje.
Kūriniai referuoja pusiausvyrą ir (ne)stabilumą, laikinumo ir amžinumo sankirtą, per sakralinę perspektyvą jais apmąstomas gyvenimo ir mirties sąsajumas, teritorinės bei asmeninės saugumo ribos. Kompozicijos kupinos metaforų ir elementų, bylojančių apie nūdienos trapumą ir pasimetimą. Fiziškai apčiuopiamoje medžiagoje autorė įtaigiai perteikia skubančios tikrovės slinktis, o balansuodamas ties liminalia būsena bei ieškodamas šviesos ir teisybės, žiūrovas gali pajusti srūvantį laiką. Bendražmogiškos temos jungia kūrinius į vientisą ekspoziciją, kurioje plastiški objektai nardinami ryškiose, lyg aksominėse spalvose. Atribodama dalį erdvės (įsi)vaizduojamo saugumo sukūrimui, menininkė kuria glaudų santykį tarp vidinių ir išorinių tikrovių, atsiveriančių skvarbiam žiūrovo patyrimui.
Paroda yra Lietuvos dailininkų sąjungos ir galerijos „Arka” kūrybinės programos dalis. Organizacijos strateginę veiklą finansuoja Lietuvos kultūros taryba.
Fotografijos: Carmen Buonanno