Antroji tarptautinė Rygos šiuolaikinio meno bienalė „RIBOCA2“

2020 m. rugpjūčio 25 d., Antradienis
Straipsnio autorius: artnews.lt

Rugpjūčio 20 dieną, Latvijos sostinėje prasidėjo antroji tarptautinė Rygos šiuolaikinio meno bienalė RIBOCA2. Šiemet šūkiu „ir staiga viskas pražysta“ („and suddenly it all blossoms“) lankytojus pasitikusioje bienalėje tarp 65 dalyvių ir 9 kolektyvų Lietuvai atstovauja Anastasija Sosunova, Augustas Serapinas, Eglė Budvytytė, Lina Lapelytė, Mantas Petraitis ir menininkų duetas IevaKrish.

Netoli Rygos centro esančiame istoriniame Andrejsala rajone, kur anksčiau veikė industrinis uostas, tris savaites, iki rugsėjo 13 dienos, vyks parodos, performansai, pokalbiai su menininkais, meninės ekskursijos ir kitos viešos programos.

Rygos bienalės kelias sumanytas lyg 4–5 valandų kelionė, kurios metu susiduriama su nepažintais ritmais, žengiama po šiuolaikinius griuvėsius, taip pat kartu kviečiama įsivaizduoti iš jų išaugantį naują pasaulį. Kiekvienas meno kūrinys veikia kaip kelionės pasakojimo dalis – jie instaliuoti lauke palei krantinę, tuščiuose kiemuose, pievose ir šiukšlių laukymėse, sename dažasvydžio lauke, taip pat ir vidaus patalpose – nuo angarų iki pagrindinio RIBOCA2 uosto pastato.

Rygos bienalės RIBOCA2 metu Andrejsala atsivers kaip dar niekad iki šiol – kartu su architektais LLRRLLRR, Laura Linsi ir Roland Reemaa įgyvendintas parodos projektas leis aplankyti anksčiau saugotas, privačias teritorijas.

Lietuvių pasirodymai

Beveik trečdalis dalyvaujančių menininkų yra iš Baltijos šalių, beveik 60 proc. – iš Baltijos regiono (Danija, Estija, Suomija, Vokietija, Latvija, Lietuva, Lenkija ir Rusija), kartu bendradarbiaujant su kūrėjais iš Argentinos, Austrijos, Belgijos, Kroatijos, Prancūzijos, Graikijos, Italijos, Meksikos, Norvegijos, Šveicarijos, Didžiosios Britanijos ir JAV.

Lankytojai gali pamatyti menininkės L. Lapelytės ir architekto M. Petraičio instaliaciją, kuria jie atkūrė viduramžiais įprastas medienos gabenimo ir mainų industrijos praktikas, kai patys darbininkai keliaudavo ant upe plaukiančių rąstų.

Menininkas A. Serapinas buvo sumanęs Rygos gatvėse pastatyti šimtą sniego senių, reflektuojančių meninę kolaboraciją tarp individualios vaizduotės ir žemės resursų. Deja, dėl šilto oro sniegas neiškrito ir menininkas, dirbdamas su vietos gyventojais, nusprendė sniego senius statyti iš dirvos. Taip siekiama užklausti, kokie ritualai galėtų pakeisti žiemos tradicijas, kada ir šiame regione sniegas taps vis didesne retenybe.

 RIBOCA2 metu bus kuriamas filmas

Rygos bienalė ir tarkovskiška 200 000 kv. m pločio buvusio uosto teritorija lankytojams taip pat virs ir kino aikštele pilno metro filmui, kuris bus filmuojamas parodų darbo laiku.

Pasak RIBOCA2 kuratorės, prancūzų rašytojos Rebeccos Lamarche-Vadel, bienalės metu kuriamas filmas, kaip ir pati paroda, reflektuos pasaulio pabaigos slenksčius ir metamorfozes. Filmą režisuoti Rygos bienalės kuratorė pakvietė pripažintą latvių kino režisierių Dāvį Sīmanį ir jo komandą, kartu su vyriausiuoju operatoriumi Andreju Rudzātu.

Filmo scenarijus seks originalaus neįgyvendinto parodos plano likučiais – tarp nebaigtų, perkonstruotų ir iš naujo įsivaizduotų planų – ir išsiskleis tarsi meditacija, dreifas ar odisėja po laikinumą. Šis filmas – duoklė trokštamam ir iš naujo besikuriančiam žavingam pasauliui, kuriame meno kūriniai veikia kaip minčių orientyrai“, – sako R. Lamarche-Vadel.

Daugiau informacijos: https://www.rigabiennial.com/en/

RIBOCA2 atidarymas su kuratore Rebecca Lamarche-Vadel. Fone – Ugo Rondinone kūrinys life time, 2019

Bridget Polk performansas ir instaliacija Balancing Rocks and Rubble, 2020

RIBOCA2 parodos erdvės

Heinz Frank, Insofern, 1978

Kuratorės Rebeccos Lamarche-Vadel po bienalę vedama ekskursija

Anastasia Sosunova, Habitaball, 2020

Anastasia Sosunova, Habitaball, 2020

Anastasia Sosunova, Habitaball, 2020

Anastasia Sosunova, Habitaball, 2020

Anastasia Sosunova, Habitaball, 2020

Anastasia Sosunova, Habitaball, 2020

Anastasia Sosunova, Habitaball, 2020

RIBOCA2 parodos erdvės

RIBOCA2 parodos erdvės

Anastasia Sosunova, Habitaball, 2020

Anastasia Sosunova, Habitaball, 2020

RIBOCA2 parodos erdvės

Heinz Frank, Das Drachen-Nashorn im Innersted ist das Rhino oder Umgehert, 2020

Lina Lapelytė ir Mantas Petraitis, Currents, 2020

Lina Lapelytė ir Mantas Petraitis, Currents, 2020

Lina Lapelytė ir Mantas Petraitis, Currents, 2020

Lina Lapelytė ir Mantas Petraitis, Currents, 2020

RIBOCA2 parodos erdvės

RIBOCA2 parodos erdvės

Dora Budor, In The Year Of (companion piece), 2020

Katrin Hornek, A Landmass to Come, 2020

Katrin Hornek, A Landmass to Come, 2020

Katrin Hornek, A Landmass to Come, 2020

Tomás Saraceno prašymu atverta uosto operatorinės erdvė, kurioje karaliauja voratinkliai

Daina Tamina, Dreams and Memories, 2020

Daina Tamina, Dreams and Memories, 2020

Jaanus Samma, Riga Postcards, 2020

Jaanus Samma, Riga Postcards, 2020

Berenice Olmedo, Janis, Olga, Pénélope & Margot, 2018-2020

IevaKrish, Variation of Plymetrics, 2020

Dominika Olszowy, Yawn, 2020

Eva L’Hoest, The Inmost Call, 2020

Eva L’Hoest, The Inmost Call, 2020

Eglė Budvytytė, Songs from the Compost: Mutating Bodies, Imploding Stars, 2020 (kadras iš filmo)

Eglė Budvytytė, Songs from the Compost: Mutating Bodies, Imploding Stars, 2020 (kadras iš filmo)

Eglė Budvytytė, Songs from the Compost: Mutating Bodies, Imploding Stars, 2020 (kadras iš filmo)

Eglė Budvytytė, Songs from the Compost: Mutating Bodies, Imploding Stars, 2020 (kadras iš filmo)

Eglė Budvytytė, Songs from the Compost: Mutating Bodies, Imploding Stars, 2020 (kadras iš filmo)

Eglė Budvytytė, Songs from the Compost: Mutating Bodies, Imploding Stars, 2020 (kadras iš filmo)

Oliver Beer, Simply Rights / Unattained Goals, 2019-2020

Oliver Beer, Simply Rights / Unattained Goals, 2019-2020

Augustas Serapinas, Mudmen, 2020

Augustas Serapinas, Mudmen, 2020

Edith Dekyndt, Visitation Zone, 2020

RIBOCA2 parodos erdvės

Nuotraukos: Ugnius Gelguda

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *