Audio žurnalas
. PDF

VDA Tapybos katedros bakalaurų ir magistrų baigiamųjų darbų paroda galerijoje „Arka“

Kamilia Četyrkovska

Birželio 4–14 d. galerijoje „Arka“ veiks Vilniaus dailės akademijos Tapybos katedros bakalaurų ir magistrų baigiamųjų darbų ekspozicija VDA Graduation Show.

„Arkoje“ bus pristomos Vasarės Kuprevičiūtės (BA), Angelės Šyvokaitės (BA), Kamilia Četyrkovska (BA), Agnės Žaltauskaitės (MA), Darya Hancharka (MA) ir Eglės Pilkauskaitės (MA) solo ekspozicijos.

Vasarės Kuprevičiūtės tyrimo objektas – šventybės arba hierofanijos, jų apraiškų atpažinimas erdvėse ir daiktuose, kolekcionavimas ir įamžinimas audiovizualia kalba. Parodoje pristatomas nenuilstantis ir kintantis autorės pasakojimas apie „sukunskameruotas” šventybes, ritualus, šviesą, ritmus, pasikartojimus ir nuobodulį naikinantį tikėjimą. Paveikslai ir objektai įkraunami sausu trynimu, taškavimu, skaičiavimu – gyliui, paviršiaus virpėjimui, švytėjimui sukurti.

Angelės Šyvokaitės meninis projektas „Iš akies” kalba apie santykinį vaizdavimo būdą bei yra nuoroda į mezgimo akis. Kūrinių serijoje autorė nagrinėja ją nuo vaikystės supusius vaizdus ir svarsto, kokią įtaką jie daro jos šiandienos svajonėms. Sutapatindama žodžius megzti ir gyventi bei pasitelkdama vaikystėje pamiltas medijas – tapybą, mezgimą lipdymą iš plastilino – ji permąsto, kokia galėtų būti jos ateitis.

Kamilia Četyrkovska projektas „Candid“ – tai šeimos albumas iš įvairių kadrų, kuriuose užfiksuoti švenčių, kelionių, kasdienybės momentai. Naudodamasi nuotrauka kaip šaltiniu, autorė kūrinyje palieka tik jo fragmentą. Tapydama veido ir kūno dalis, iki minimalaus atpažįstamumo „sukarpydama” šeimos narių atvaizdus mėgina suprasti, kur yra riba tarp asmeniško ir viešo, nuolat laviruodama tarp to, kiek norisi atskleisti, o kiek palikti „už drobės ribų”.

Agnė Žaltauskaitė

Agnės Žaltauskaitės darbuose tyrinėjama skylė kaip ribinė erdvė tarp žinojimo ir nežinojimo, buvimo ir nebuvimo. Skylės motyvas tampa metafora tam, kas nematoma, bet jaučiama – atminčiai, tylai, nežinomybei. Meditatyvus kūrybos procesas, pasikartojimas ir intuityvi forma leidžia pasinerti į tuštumos ir pilnatvės paradoksą, kur kiekviena skylė yra ne trūkumas, bet galimybė – jungtis, kvietimas sustoti, išgirsti, įsijausti.

Eglės Pilkauskaitės projektas „Ilgesio pinklės“ tyrinėja namų ilgesį. Tapydama kadaise namų sienas gaubusį vijoklį ir augindama į Vilnių atsivežtas jo atkarpas bando susigrąžinti besikeičiančių namų žalumą, atkurti ir atsiimti laiką ir vietą. Ji ilgisi ir nori grįžti, grįžimą atidėlioja, jaučia kaltę dėl negrįžimo ir atidėliojimo, ratas užsidaro, užsipainioja ir neišsipainios tol, kol neliks ilgesio objekto ar paties ilgesio, kuris toks pat vešlus ir gyvas, kokie buvo ant vaikystės namų sienų augę vijokliai.

Darya Hancharka tyrime nagrinėjama peizažo vaizdo transformacija šiuolaikinės procesinės tapybos kontekste. Darbe bandoma sisteminti peizažo tapybos suvokimą, nuo teorinės analizės pereinant prie raiškos priemonių tyrimo. Ypatingas dėmesys skiriamas plenerinio piešinio, kaip pagrindinio meninio tyrimo įrankio, vaidmeniui. Piešimas gamtinėje aplinkoje vertinamas ne tik kaip stebėjimo metodas, bet ir kaip procesas, skatinantis naujų vizualinių idėjų ir požiūrių generavimą.

Parodos organizatorius – Vilniaus dailės akademijos Tapybos katedra.
Partneris – galerija „Arka“.
Rėmėjai – Lietuvos dailininkų sąjunga, Lietuvos kultūros taryba.

Parodos atidarymas – birželio 4 d., trečiadienį, 18 val.

Paroda galerijoje „Arka“ veiks iki birželio 14 d.