Lietuvių-prancūzų autorių šiuolaikinio meno projektas „Prestižas: šių dienų fantasmagorija“ KKKC

2012 m. rugsėjo 21 d., Penktadienis
Straipsnio autorius: artnews.lt

Rugsėjo 28 d., penktadienį, 18.00 val Klaipėdos kultūrų komunikacijų centre prasidės lietuvių-prancūzų autorių šiuolaikinio meno projektas „Prestižas: šių dienų fantasmagorija“. Parodoje bus eksponuojami Prancūzijos menininkų – Wilfrido Almendros, Pierro Bismutho, Danielio Bureno ir Claire Fontaine – meno kūriniai. Lietuvai atstovauja – Kristina Inčiūraitė, Žilvinas Kempinas, Juozas Laivys, Jonas Mekas, Deimantas Narkevičius, Šarūnas Sauka, Svajonė ir Paulius Stanikai. Sudalyvauti parodos pristatyme į Klaipėdą atvyksta prancūzų filosofas ir kuratorius, Paryžiaus meno akademijos direktorius Nicolas Bourriaud. Kuratoriai: Julija Čistiakova (FR), Ignas Kazakevičius (LT), Vidas Poškus (LT).

Dažnai kalbame apie prestižą kaip apie aukštą padėtį visuomenėje, reputaciją, pagarbą ar pasigerėjimą, kuris pagrįstas aukštais pasiekimais. Tačiau taip pat dažnai pamirštame kitas dvi reikšmes, kurias turi šis žodis: 1) ekonomikos moksle ir finansų teorijoje prestižu apibūdinama suma, kuria pirkėjo sumokėta kaina viršija įsigytos kitos įmonės grynojo turto dalies vertę ir iš kurios pirkėjas tikisi gauti ekonominės naudos ateityje; 2) šio žodžio šaknys siekia 17 amžių ir iš pradžių terminas buvo naudojamas apibūdinant cirko triukus ir fokusus.

Parodos tikslas – ištirti santykį tarp visų šių žodžio „prestižas” prasmių, taip pat pabandyti atsakyti į klausimą, ar ši sąvoka egzistuoja iš tikrųjų ar tai yra tik įvaizdis, kurį skatina visuomeniniai ir ekonominiai procesai. Pristatomi darbai tiria skirtingus požiūrius į prestižo augimą ar praradimą – nuo ironizavimo ir sarkazmo iki grožio nykimo ir svajonių apie šlovę. Ar finansinė galia yra vienas iš prestižo įgijimo metodų? Ar kapitalo ir privilegijų kaupimas gali tapti pirmine meno intervencija į socialinę realybę taip paversdamas meną „prestižiniu“? Prestižą galima suvokti ir remiantis to paties pavadinimo rašytojo Christopherio Priesto romano bei pagal jį filmą sukūrusio Christopherio Nolano suteiktomis (savo ruožtu padiktuotomis šou magijos principų) versijomis. Pagal jas prestižu apibrėžiamas trečiasis, galutinis iliuzionisto atliekamas veiksmas, kurio metu sudėliojami visi taškai ant „i“, o suglumusi auditorija spėlioja, kaip tai vis dėlto atsitiko. Du pagrindiniai romano herojai varžosi dėl geriausio „prestižo“ ir pirmenybės fokusų pasaulyje. Tą patį mes galime pasakyti apie šiuolaikinio meno pasaulį, kur menininkai, miestai, bienalės, meno mugės varžosi tarpusavy dėl įdomiausio meno kūrinio / įvykio „gamybos“ ir šito neapčiuopiamo prestižo įgijimo, kuris yra tik mūsų laikų socialinė fantasmagorija.

Nicolas Bourriaud, Lietuvos Respublikos kultūros ministras Arūnas Gelūnas ir projekto kuratoriai jau parengė savo įžvalgas prestižo tema. Jos publikuojamos kataloge drauge su abiejų kraštų menininkų darbais. Katalogas bus pristatytas parodos atidarymo metu.

Paroda veiks iki lapkričio 25 d.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *