Vytenio Buroko paroda „Pamušalai“ galerijoje „Drifts“
artnews.ltIki balandžio 22 d. galerijoje „Drifts“ (T. Vrublevskio g. 6-2, Vilnius) veikia Vytenio Buroko personalinė paroda „Pamušalai“, kurioje pristatomi anksčiau neeksponuoti 2019–2023 m. piešiniai ir specialiai šiai parodai sukurti spaudiniai bei skulptūriniai objektai. Paroda tęsia autoriaus kūryboje besiskleidžiantį pasakojimą apie formas kuriančio gesto reikšmę ir svarbą šiandienos daiktų, vaizdų bei simbolių gamybos tvarkoje, vedantį žiūrovą jungiant įvairius fragmentus iš dailės, mados ir animacijos istorijos.
Pamušalai yra medžiagos–tarpininkai – jie sušvelnina dviejų daiktų ar kūnų sąlytį ir, nustatydami trinties sąlygas, įvardija, kas yra vidus, o kas – išorė. Tačiau šioje parodoje pamušalai yra kažkas kita. Juos galima įsivaizduoti kaip parodos kūrinių plastinės dinamikos ir nejaukios akistatos kuriamą terpę, kurioje nuolatinio kartojimo blaškomi vaizdai taip ir neįgauna baigtinio pavidalo. Čia kiekvienas kūrinys yra parengiamasis eskizas kitam kūriniui, o dėmė piešinyje gali virsti veido bruožu ar gyvenimo linija kito piešinio delne. „Pamušalai“ yra erdvė daugiskaita, neišvengiamo prisilietimo pažadu įkraunama fizinio kūnų glaudumo – čia dar nėra apspręsti vidūs ir išorės, o eros ir thanatos dar tebejungia amžinas et cetera.
Parodoje Buroko kūryboje įprastą pagrindinį veikėją atstoja jo atributų – šukuosenų, avalynės, gėrimų – perteklinis savarankiškumas. Nuorodos į ankstyvąją Andy Warholo kūrybą bei Sergėjaus Eisenšteino užrašus apie Walto Disney’aus darbo metodus patalpina šiuos meno kūrinius platesniame kontekste. Ekspozicinis inventorius ir parodos erdvės tampa kūrinių suokalbininkais – jie, tarsi netikslia linija kartodami jau esamo piešinio kontūrus, šaržuoja kūrinių prodiusavimo ir parodų rengimo konvencijas, iš nieko kuriančių menininko rankų magiją bei meno kūrinio svarbą šiandienos vartotojiškoje ekonomikoje.
Vytenis Burokas baigė šiuolaikinės skulptūros bakalauro ir magistro bei meno pedagogikos studijas Vilniaus dailės akademijoje, 2013–2014 m. dalyvavo „Rupert“ edukacinėje programoje. Menininko kūriniai eksponuoti grupinėse ir personalinėse parodose, tarp kurių – Ukrainos istorijos kontūrais: pagarsinti (Radvilų rūmų dailės muziejus, Vilnius, 2022), The Order of The Spur: These Boots Are Made for Walking (apiece, Vilnius, 2022), Growing Out? Growing Up? Contemporary Art Collecting in the Baltics (Zuzeum, Ryga, 2022), Avoidance (Futura, Praha, 2021), Skersvėjo klajonės (Editorial, Vilnius, 2020), The Sea Monster, The Bear (lítost, Praha, 2020), Sanatorija (Šiuolaikinio meno centras, Vilnius, 2019), Play within the Walls of Academy (MOCAK, Krokuva, 2018).
Kuratorius Edgaras Gerasimovičius
Teksto redagavimas ir vertimai: Alexandra Bondarev, Aistis Žekevičius
Fotografijos: Vaida Jonušytė.
Titulinėje fotografijoje Vytenio Buroko kūriniai: Šukuosena #2110 (kairėje), 2021, Sangina, tušas, popierius, 50 x 65 cm, Žiūrintis atgal (dešinėje), 2021, Sangina, tušas, popierius, 32,5 x 22 cm.
Vytenis Burokas, „you can lead a shoe to water but you cant make it drink“, 2019, Sangina, tušas, popierius, 65 x 50 cm
Vytenis Burokas, Šukuosena, 2023, Tušas, popierius, 25,5 x 36 cm
Vytenis Burokas, Batas/Šalmas (kairėje), 2021, Akrilinis tušas, popierius, 65 x 50 cm, Kulniuko studija (dešinėje), 2023, Diptikas, Tušas, popierius, 53,5 x 37 cm
Vytenis Burokas, Fontanų serija, 2022, Akrilas, tušas, popierius, Kintantys matmenys
Vytenis Burokas, Putojantis, 2023, Akrilas, popierius, 77 x 57 cm
Dominykas Liaudanskas, Principas, 2023, Lazerinė spauda, Kintantys matmenys
Vytenis Burokas, Monumentas, 2020, Akrilas, popierius, 27 x 37 cm