Vaclovo Nevčesausko paroda „Metrodots“ projektų erdvėje „Sodų 4“

2019 m. sausio 23 d., Trečiadienis
Straipsnio autorius: artnews.lt

Sausio 16 – 20 d. projektų erdvėje „Sodų 4“ (Sodų g. 4, Vilnius) veikė Vaclovo Nevčesausko paroda
„Metrodots“. Instaliacijos garsas – Vytautas V. Jurgutis.

Egzistuoja sunkiai mūsų suvokimui priimtinos teorijos, skatinančios konstruoti naujus pasaulio suvokimo modelius ir interpretacijas. Viena jų – teorija apie mažiausias daleles ir jų nepastovų elgesį: dalelių būvis pakinta kai yra stebimos. Sudėtingiausia mūsų protui šio elgesio dalis yra tai, jog jis priklauso nuo stebėtojo sąmonės. Stebėtojo sąmonė tampa neatskiriama materialaus pasaulio aplinkos kūrimo(si) dalis. Ar šis slidus stebėtojo ir potencialiai vienu ar kitu dariniu galinčio virsti dalyko santykis neprimena chrestomatinės žiūrovo ir kūrinio situacijos? Ar kūrinio aktyvavimui būtina žiūrovo sąmonė?

Vaclovo Nevčesausko audiovizualinė instaliacija „Metrodots“ įtraukia žiūrovą į šias sąmonės ir objekto slėpynes. Hipnotizuojančiai judanti kinetinė instaliacija lyg tie fotonai be stebinčiojo akies veikia savo garsiniu ir vaizdiniu ritmu, tačiau šis ritmas iškart pakinta vos į jos erdvinį lauką įžengus žiūrovui. Lankytojas nebegali likti pasyvus stebėtojas: vien savo būvimu jis keičia patį kūrinį. O gal tai kūrinys hipnotizuoja žiūrovo sąmonę?

Vaclovas Nevčesauskas (g. 1980 m., Vilnius) kuria audiovizualinius projektus, scenografiją, kolaboruoja su garso meno kompozitoriais. Autoriaus kūriniai, vizualinės kompozicijos dažnai abstrakčios, bei suvokiamos kaip nuojautos ar užuominos, technologinių tyrimų produktai.

Garsinės kūrinio dalies autorius – kompozitorius Vytautas V. Jurgutis (g. 1976 m.), akademinį išsilavinimą įgijęs kompozitorius, naudojasi plačiu technologijų teikiamu spektru, bendradarbiauja su vizualiųjų sričių menininkais.

„Metrodots“ – ne pirmas kūrėjų kolaboracijos rezultatas. Jau ne vienoje šalyje pristatytas „Metroscan“– futuristinis audiovizualinis kūrinys, susidedantis iš algoritminės vaizdo projektavimo inžinerijos ir eksperimentinės elektroninės muzikos. Videoprojekcijos remiasi skambančio garso duomenų konvertavimu į realiu laiku sukuriamą vaizdą ir pasižymi dinamiška elementų kaita, vaizdinių prisodrinimu bei nenuspėjamumu. „Metroscan“ buvo atliktas daugelyje Europos ir kitų žemynų festivalių: „Streaming“ Hagoje (Olandija), „Punto de Encuentro“ Valensijoje (Ispanija), „Eclectica“ Tartu (Estija), Kelno medijų meno akademijos festivalyje „Frischzelle“ (Vokietija), „Streetwaves“ Gdanske (Lenkija), „KonventZero“ (Ispanija), festivaliuose Kinijoje ir Indijoje. 2016 m. kūrinys buvo atliekamas Tokijuje ir Osakoje (Japonija) bei Madrido medijų festivalio MADATAC uždarymo koncerte. 2017 metais „Metroscan“ pasirodė 27-tajame „Experimental Intermedia“ festivalyje Niujorke, o rugpjūtį – viename didžiausių Taivano audiovizualinio meno festivalių „Osmosis“ Taipėjuje.

Parodą organizuoja Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjunga.

Nuotraukos: Laurynas Skeisgiela

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *