Tapybinės būsenos dailės salone „Meno zona“
artnews.ltVasario 24 d., trečiadienį, 17.30 val. Dailės salone „Meno zona“ (Prekybos centras Domus galerija, II aukštas, Lukšio g. 32, Vilnius) atidaroma dviejų tapytojų A.G. Černiūtės ir L. Gelumbausko paroda „Būsenos: dažažmogiai ir paviršiai“.
Abiems autoriams ypač svarbu yra aliejinio dažo kaip tapybinės medžiagos akcentavimas, kolorito kaip svarbiausios meninės išraiškos priemonės svarba, poetinių vizijų pripildyta pasaulėžiūra. Šiais aspektais būdami labai panašūs ir netgi giminingi, A.G. Černiūtė ir L. Gelumbauskas eina savo asmeniniais kūrybiniais keliais, kuriuos galima apibrėžti tapybinių būsenų kategorija.
Pastaruoju metu A.G. Černiūtė daro jos pačios vadinamus dažažmogius. Tapytoja neišsitenka dviejų matavimų plokštumoje – paveikslo paviršiuje – erdvę bei gylį ji kuria ne tik meninių vaizdų, bet ir reljefiškų, apvalių figūrėlių pagalba. Iš dažų tūbelių išlindę žmogeliukai (sutuoktinis, rožių vyras, balerina, Mirtis, šunelis) skverbiasi į drobės vidų ir atvirkščiai – link žiūrovo akių. Menininkė mėgsta klampią dažų masę ir skaidriai ją padengiančias, brangakmeniškai švytinčias lesūras. Tai tarsi tapybinė dramaturgija. Kompozicijos yra kaip miniatiūriniai teatrai (konkrečiai – jų scenos), kuriuose vyksta šekspyriškos tragedijos, ibseniškos dramos ar moljeriškos komedijos. Viskas priklauso nuo autorės, stebėtojo bei paties dažažmogio nuotaikos. Taip pat ir dažinių žmogeliukų spalvų (šios diktuoja emocinę skalę, temperamentų gradaciją).
L. Gelumbauskas yra faktūrų (paviršių) žinovas ir virtuozas. Plenero ar studijinėmis sąlygomis (iš taiklių, lakoniškų – šiek tiek japoniškų savo neišbaigtumu ir daugiaprasmiškumu – eskizų) tapytuose peizažuose, interjeruose, figūrinėse kompozicijose tapytojas varijuoja nuo grubių iki švelniausių paviršių. Vienas faktūras jis kuria plačių, grubokų „šepečių“ ir energingai judinamos rankos pagalba, kitus – naudodamas švelnius teptukus ir jautriai prisiliesdamas, dar kitas išbraižo kokiu nors aštriu daiktu, o kai kurias sukuria gramdydamas storus dažo sluoksnius mentelėmis. Kažin ar galima kalbėti apie konkrečius žanrus L. Gelumbausko tapyboje. Taip, jį tiesiogiai veikia supama aplinka, tačiau iš jos patiriamas emocijas, išgyvenimus jis abstrahuoja ir paverčia visiems suprantamais idėjiniais (tapybiniais) ženklais. Tereikia tik atidžiau žvelgti į vieną per kitą lyg jūros bangas besiverčiančius paviršius, tarpusavyje besikalbančias (diskutuojančias, juokaujančias) spalvas.
Parodos kuratorius: Marius Mindaugas Danys. Paroda veiks iki kovo 22 d.
Atidaryme gros pučiamųjų kvintetas: Eglė Sabonaitė, Laurynas Duoba, Mantvydas Baltrėnas, Ona Damanskaitė ir Karolina Baleckaitė.