• Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
2024 07 11 Šalia „Kūrybingumo mokyklos“ mokytojų menininkų iš Lietuvos stoja ir užsienio interdisciplininio meno kūrėjai 2024 07 10 Vilniaus miesto pasakojimą papildys nauja vieša erdvė, kviesianti burtis aplink ugnį ir maistą. Urtės Karalaitės pokalbis su Kamile Krasauskaite, Petru Išora ir Ona Lozuraityte. 2024 07 08 Kultūros komplekse SODAS 2123 prasidedakūrybinės dirbtuvės – SAULĖS LABORATORIJA 2024 07 02 Menininkų kūryba jūsų namuose – LTMKS kviečia įsigyti riboto tiražo kūrinių reprodukcijų  2024 06 28 Šeimos santykiai Lietuvos menininkių darbuose: trijų kūrėjų žvilgsniai 2024 06 28 Londone ir Edinburge vykstančioje renginių serijoje – dėmesys Baltijos regiono queer istorijai 2024 06 26 Prasideda vasaros renginių ciklas „Gilios upės tyliai plaukia“: programoje – iš užmaršties sugrąžinti filmai 2024 06 25 VDA dėstytojų ir tekstilės studentų kūriniai bus pristatomi tarptautinėje tekstilės bienalėje FITE Prancūzijoje 2024 06 25 VDU Menų fakulteto dėstytojai – apie dirbtinio intelekto pavojus ir tarpdiscipliniškumo svarbą 2024 06 21 Naujas katalogas kviečia pažvelgti į Marijos Teresės Rožanskaitės kūrybą ir gyvenimą lyg pro rentgeno spinduliuotę 2024 06 21 Konkurso „Jaunojo dizainerio prizas 2024“ paraiškas vertins ekspertai iš užsienio 2024 06 21 MO muziejaus ir Britų tarybos projektas tautinių mažumų mokyklos moksleivius padrąsino kalbėti lietuviškai          
.
2009    05    07

Siūloma Mekčiūnų meną įkalinti Lukiškėse, o Guglenchaime rengti „bobelių parodas“

Valdas Jugendas

Panašu, kad senas kaip pasaulis ginčas apie tai, ką rodyti naujai pastatytame Vilniaus Guglenchaimo muziejuje, pagaliau gali būti baigtas. Vakar įkaitinto miesto plėtros komisijos posėdžio metu mėgėjiškų erotinių filmų režisierius Vytenis Damuševičius damušė kitus posėdžio dalyvius, paskelbdamas savo genialią idėją, kuri senokai sklandė ore, tačiau buvo pagauta ir tinkamai apdorota tik jo. Pasak p. Damuševičiaus, niekam nežinomų meno chuliganų, fliuksuojančių išeivių Žoržo ir Džono Mekčiūnų šiukšlių meno naujame muziejuje eksponuoti nederėtų – esą tai galėtų išprovokuoti tradicinio meno šedevrų mėgėjų protestus ir netgi riaušes.

„Tai per prabangus pastatas fluxusui ir Mekčiūnams. Įsivaizduokite, kas yra Ž. ir Dž. Mekčiūnai pasaulio meno kontekste. Net Liurlionis yra sagos dydžio, kalbant atvirai. Iš provincinio mąstymo atsiranda šitas muziejus“, – tikino įtūžęs režisierius, aiškinęs, kad Lietuva neturi, ką tokiame muziejuje eksponuoti.

V. Damuševičiui antrino viešojo transporto stotelių architektė Neringa Birkevičienė, tvirtinanti, jog Mekčiūnų eksponavimui Guglenchaime būtina surasti realią alternatyvą, leisiančią apsaugoti visuomenę nuo įžūlios šiukšlių meno invazijos. Anot jos, tokių alternatyvų tikrai esama.

„Pavyzdžiui, Lukiškių kalėjimas, kuris yra iškraustomas, Mekčiūnų kunstkamerai – ideali vieta“, – dievagojosi p. Birkevičienė.

Tačiau Foto-grafų ir foto-hercogų asociacijos garbės narys Boleslovas Šnibždas, pats to nežinodamas, tą pačią dieną paneigė V. Damuševičiaus nuogąstavimus, esą Guglenchaime Lietuva neturėtų ką rodyti. Atidarydamas tarptautinę foto-grafaičių parodą „Tyli evoliucija, arba Owned by My Own Identity“ „Aveniu galerijoje“, savo iškilmingoje sveikinimo kalboje B. Šnibždas tyliai pasidžiaugė maloniu faktu, kad pastaruoju metu suklestėjo „bobelių parodos“ žanras.

„Ši graži ir minkšta tarptautinė paroda, talpinanti jaunų bobelių tylius identiteto tyrinėjimus, vaizdžiai parodo, kad dar galima pakovoti estetiško vizualumo fronte. Jūs tik pažiūrėkite: jos visos jaunos, visos ieško atsakymų į įvairius joms aktualius klausimus (pavyzdžiui, kaip paslaptingiau atrodyti autoportretinėje nuotraukoje), bet jų darbuose nėra vienodumo! Vargu ar pamatysime tai kitose parodose. Tokiam menui vieta Guglenchaimo muziejuje“, – susižavėjęs šnibždėjo garbingas foto-grafas. Jo pasiūlymą entuziastingai palaikė marga įvairiaamžė publika.

Belieka tikėtis, kad tylios evoliucijos balsas bus išgirstas ten, kur priimami lemtingi sprendimai.