.
2012    12    18

„Rupert“ pristato: vakaras su Daniel Keller, Katja Novitskova ir Amadeo Kraupa-Tuskany

artnews.lt

Katya3

Gruodžio 19 d., trečiadienį, 18 val. Lietuvos kooperatyvų sąjungos pastate (Gedimino pr. 28, III aukštas (įėjimas iš A. Stulginskio g. 3 a) vyks „Rupert“ pristatomas vakaras su Daniel Keller, Katja Novitskova ir Amadeo Kraupa-Tuskany.

Pirmoje vakaro dalyje menininkė bei kuratorė Katja Novitskova (Amsterdamas) ir menininkas, kolektyvo Aids-3D narys, Daniel Keller  (Berlynas) surengs prezentacijas, kurių metu pristatys jų kūryboje išryškėjančias problemas. Antroje vakaro pusėje pateksime į pirmos dalies istorijų ir minčių generuojamą dinamišką pokalbį, kurio moderavimu rūpinsis galeristas Amadeo Kraupa-Tuskany (Berlynas).

Daniel Keller (g. 1986, Detroitas, JAV) yra kolektyvo Aids-3D narys (kartu su Nik Kosmas). Berlyne gyvenančių menininkų duo veikia meno, technologijų, ekonomikos ir socialinio aktyvizmo ribose bei jų persidengimuose. Aids-3D (Keller/Kosmas) žaidžia su “prosumer” reiškiniu. Terminas “prosumer” atsirado septyniasdešimtaisiais ir reiškia laikmečio naujųjų techonologijų klestėjimo išpranašautą gamintojo (“producer) ir vartotojo (“consumer”) rolių suartėjimą ir persipynimą. Kolektyvas dirba persidengiančiuose individualizuotos industrinės produkcijos tinkluose, “slacktivist”[1] pelno siekiančių ir nesiekiančių organizacijų bendradarbiavimo marketinge ir meno pasaulio viešųjų ryšių sistemoje.
Naujausios parodos ir projektai: “DLD” konferencija kuruota Hanso-Ulricho Obristo, Miunchenas, 3-ioji Tarptautinė Maskvos bienalė “Young Art”, (2012), “Made in Germany Two” (“Pagaminta Vokietijoje du”, Kestner Gesellschaft, Hannover, Neuer Aachener Kunstverein, Achenas.

Katja Novitskova (g. 1984, Talinas, Estija) menininkė ir kuratorė, šuo metu gyvenanti Amsterdame. Projekte “Post Internet Survival Guide”, 2010 (“Post interneto išlikimo gidas”, 2010), menininkė drauge su bendradarbiais surinko tekstų bei vaizdų iš interneto ir sukūrė knygą, kurioje mėgina “interpretuoti ir indeksuoti šį ženklų vandenyną” tam, kad pristatytų mums “išlikimo” strategijas. Parodos ir kuruoti projektai: “Winterbreak” (“Žiemos pertrauka”), Kraupa-Tuskany gallery, Berlynas, “Mawu-Lisa”, New Gallery London, Londonas, UK; Oggetto Soggetto, Centro de Arte 2 de Mayo, Madridas, Ispanija; “Post Internet Survival Guide” (“Post interneto išlikimo gidas”), Future Gallery ir Gentili Apri, Berlynas; “TruEYE surView”, W139, Amsterdamas.

Amadeo Kraupa-Tuskany – vienas iš galerijos Kraupa-Tuskany Berlyne įkūrėjų: “Pradėjau Kraupa-Tuskany 2011-ųjų spalį po 1,5 metų darbo Jan Mot galerijoje Briuselyje. Nuo rugpjūčio vadovauju galerijai kartu su savo mergina Nadine Zeidler (sausio mėnesį vardas pasikeis į Kraupa-Tuscany Zeidler). Galerija atsidarė su švedų prichadelinio menininko ir kompiuterių meno pionieriaus Sture Johannesson solo paroda. Ši paroda buvo įžanga galerijos programai, kuri yra kuriama aplink menininkus/menininkų kolektyvus, dirbančius už modernistinės mąstysenos griežtų, autoritatinių ir izoliuotų tendencijų, veikiau spekuliatyviose, performatyviose ir hibridinėse kategorijose.

[1] Terminas “slacktivism” yra atsiradęs sujungus žodžius “slacker” (ang. tingnys, dykaduonis) ir “activism” (ang. aktyvizmas). Terminas naudojamas apibūdinti mažai pastangų reikalaujančio ir jokių praktinių padarinių nesukeliančio aktyvizmo apraiškoms, pvz.: interneto peticijų pasirašymas ir pan.

Iliustracijoje:  Katja Novitskova, ront: Approximation I, 2012; back: Win Win, 2012.