• Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
2024 10 08 Vilniaus dienos ir jaunimo centrai dalyvaus šiuolaikinių menininkų vedamose edukacijose 2024 10 07 Premijomis apdovanoti šiuolaikinio meno mugės „ArtVilnius’24“ geriausieji 2024 10 02 Meno mugėje „ArtVilnius“ Panevėžio dailės galerija pristatys Marijos Šileikaitės-Čičirkienės kūrybą 2024 09 30 „Stasys Museum“ pirmą kartą Vilniuje pristatys  mobilią parodą „Keliaujanti vaizduotė“  2024 09 28 Menininkė Monika Dirsytė pristatė performansą, skirtą atkreipti visuomenės dėmesį į CO2 emisijų mažinimą 2024 09 27 „ArtVilnius’24“ mugės Projektų zonos kuratorius Valentinas Klimašauskas: „Šventė gali būti ir meno tema, ir jo atsiradimo priežastis“ 2024 09 27 6–ojoje meno leidinių mugėje „Kaunas Art Book Fair“ – dėmesys meno knygų leidybos lauko subtilybėms ir pašnekesio formatui 2024 09 27 Šiuolaikinio meno mugėje „ArtVilnius’24“ Irenos Mikuličiūtės dailės galerija pristatys penkių menininkių kūrybą 2024 09 24 Gabija Grušaitė dar kartą pristatys išskirtinio dėmesio sulaukusią instaliaciją „Pasimatymas su aštuonkoju“ mugėje ArtVilnius‘24 2024 09 24 Lietuvos fotografijos leidiniai „Unseen“ mugėje ir „Valencia photo“ festivalyje 2024 09 23 Meno mugės „ArtVilnius“ kūrėjai: prieš 15 metų tai buvo ambicingas planas  2024 09 23 Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus rudens sezono programoje – iki šiol Lietuvoje nepristatyti užsienio ir Lietuvos menininkai bei jų darbai
. PDF

Remigijaus Treigio paroda „lauko matavimas“ Nišinėje galerijoje Klaipėdoje

Kovo 6 d., trečiadienį, 17.30 val. Nišinėje galerijoje, veikiančioje Klaipėdos apskrities Ievos Simonaitytės viešojoje bibliotekoje ( H. Manto g. 25, Klaipėda) atidaroma Remigijaus Treigio paroda „lauko matavimas“ (kuratorė Danguolė Ruškienė).

Parodoje – žinomam fotografijos menininkui neįprasti, nebūdingos raiškos kūriniai, žymintys du jo kūrybos momentus, kuriuos skiria dešimtmetis – 2013 m. ir 2023 m. – nuo fotografijos iki tapybos ir atgal. Klaipėdoje R. Treigio paroda veiks tris savaites, iki kovo 25 d. Balandžio pradžioje autorius ir kuratorė pakvies į platesnį, retrospektyvaus pobūdžio R. Treigio kūrybos pristatymą Vilniuje. Organizatorius – Kūrėjų sąjunga.

R. Treigio kūryba visuomet buvo neatsiejama nuo jo aplinkos – asmeninės erdvės, tikslingai lankomų ir atsitiktinai aptinkamų vietų. Tai buvo patyriminės vietos, su kuriomis autorius užmegzdavo vienokį ar kitokį ryšį. Kita vertus, jam lyg ir nesvarbu kur ir kada jis atsiranda ir kuris realybės sluoksnis įsirašo jo fotografijoje. Svarbiausia – santykis su fiksuojamu vaizdu, ne tiek fizinis kontaktas, kiek to kontakto išprovokuota emocija, savitai rezonuojanti kūriniuose. Tai – matymo iššauktų būsenų vaizdiniai, ieškantys ir randantys vizualius pavidalus fotografijoje. R. Treigys ne kartą akcentavo, kad būtent Klaipėdos krašto specifika – prūsiška architektūra, didesnę metų dalį ore tvyranti neperregima drėgmė – ūkanos ir rūkai, ištįsę horizontai tiesiogiai veikė jo pasaulėvoką ir formavo meninę raišką. Akivaizdu, kad šios vietos, ypatinga ir niekur kitur neaptinkama klaipėdietiška melancholija stimuliuoja jo vaizduotę, randa atitikmenis sąmonėje ir kažkurį laiką brandinta išsiveržia fotografine kalba. Taip įprastai rasdavosi vizualūs R. Treigio pasakojimai. Kartais ilgesni, kartais trumpesni, niekada nenurodantys nei konkrečios vietos, nei tikslaus laiko. Erdvė ir laikas čia svarbūs tiek, kiek paslankūs autorinei minčiai.

Remigijus Treigys. „lauko matavimas“, 2023

Pasirinkdamas gana kompaktišką temų ir raiškų rinkinį jau keli dešimtmečiai R. Treigys kuria daugiasluoksnes ir daugiaprasmes fotografijas. Menininko fotografija seniai atpažįstama. Tačiau jo kūryboje pasitaiko ir netikėtumų – eksperimentinių autorine technika sukurtų darbų ar tiesiog aliejinės tapybos, kurie iš pirmo žvilgsnio, atrodo, neturi nieko bendro su jo autoryste.

„Lauko matavimas ir dokumentavimas po lietaus vieną vakarą rugsėjo pirmadienį (09.05) netoli Šilavoto pievų kaimo. 234567,14 / 19+13 = vieneto ir neturi čia būti, nes jo nebuvo rate matuojant lauką. panaudota raudonoji kraujo druska. matininkas R. Treigys 2023 m.“ – užrašas ant vieno iš naujausių autoriaus kūrinių. Šis kūrinys, skirtingai nei dauguma R. Treigio darbų, neturi tiesioginio ryšio su tikrove, su fiziniu jos pagrindu, tačiau išlaiko ryšį su fotografija. Jis taip pat sukurtas ant fotopopieriaus, „įdarbinant“ šviesą, naudojant ryškalus, raudonąją kraujo druską, fiksažą. Net ir atsisakęs fotoaparato, R. Treigys naudoja tuos pačius principus – šviesos ir chemijos pagalba formuoja savo minčių išklotines. Tik įprasti jo fotografijai paviršiaus subraižymai čia keičiami įbrėžimais į emulsiją ir popieriaus lankstymo vietose susiformavusiu tinkleliu. Galiausiai – užrašomas trumpas tekstukas grafitiniu pieštuku, gal net labiau klaidinantis nei suteikiantis patikimą informaciją. Paskutinis dėmuo – raudonos lipnios juostos skiautė, tamsioje plokštumoje suplevenanti kaip įspėjimo ženklas. Ir vėl taupus raiškų rinkinys, bet platus asociatyvinis laukas. Nors šie autoriaus kūriniai visiškai atitrūksta nuo realaus pagrindo ir įgyja savotišką autonomiją tikrovės atžvilgiu, jie lieka prie tų pačių „treigiškų“ horizontų. Nesvarbu kas tai būtų, fotografija ar tapyba, vasara ar ruduo, saulė ar lietus. Autorius, kaip ir anksčiau plokštumą skelia į dvi dalis, formuoja nuo krašto iki krašto ištįsusias tolumas, o virš jų pakabina dangų. Visa tai – jau R. Treigio tikrovė, jo matuojamas laukas (ir laikas) po lietaus ir šviečiant saulei, grįstas asociacijų, minčių ir emocijų pagrindu. Ir čia yra tai, kad nėra nieko, vien ištįsusių horizontų apriboti laukai. (Danguolė Ruškienė)