• Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
  • Žinios
.

Moa Gustafsson Söndergraard vieno kūrinio paroda „Moving through“ galerijoje „apiece“

Sausio 31 d., trečiadienį, vitrininio pobūdžio galerijoje „apiece“ (V. Kudirkos ir M. K. Čiurlionio gatvių sankryžos skveras, Vilnius), kurios strategija yra autonomiška kūrinio raiška, atidaroma menininkės Moa Gustafsson Söndergraard paroda „Moving through“.

Darbe Moving through, pasitelkiant geologijos ir antropologijos teorijas, tyrinėjamas judėjimas ir fizinis vaikščiojimo aspektas. Menininkė klausia, ką šiandien reiškia būti žmogumi, fiziškai judančiu per pasaulį. Kokius kelius susikuriame ir kokie klausimai kyla tyrinėjant mus supančią aplinką? Koks mūsų ryšys su išoriniu pasauliu, kai vis didesnę laiko dalį praleidžiame virtualiajame?

Pirmąją kūrinio Moving through versiją menininkė sukūrė trijų mėnesių rezidencijos Berlyne metu (2023 m.). Tai popieriaus masės skulptūrinis objektas, kurio idėja kilo apmąstant skirtumus tarp judėjimo miesto aplinkoje ir judėjimo gamtoje. Kūrinyje įprasminami judančio kūno erdvėje paliekami pėdsakai bei mūsų pačių fizinis pokytis, priklausomai nuo vietos, su kuria susiduriame. Pasak menininkės, „nuo to laiko per skaitymą, rašymą ir įvairių patirčių paieškas gilinuos į tai, kaip įmanoma būti judančiu objektu XXI amžiuje“.

Parodos vieta tampa paties kūrinio pratęsimu – apiece erdvėje darbas Moving through sukuria naują dialogą su galerijos erdve. Atsižvelgdama į erdvės formą, menininkė sukūrė stačiakampio formos skulptūrą, kurioje medvilninės virvės yra pervertos per skulptūrą ir įstrižai pritvirtintos prie galerijos sienų. Skulptūra tokiu būdu plūduriuoja galerijos erdvėje.

Moa Gustafsson Söndergaard (1991) kūryba yra susijusi su mus supančiomis medžiagomis ir vietomis. Ją domina, kokius prisiminimus šios vietos ir daiktai atsineša su savimi ir kaip jie formuoja mus bei visuomenę. Jos praktika grindžiama lauko tyrimo metodu. Menininkė įvairiausiose vietose renka medžiagas, vaizdus bei objektus ir juos naudoja kaip inspiracijas savo darbams.

Daugiau apie menininkę – www.moagustafssonsondergaard.se

Parodos kuratorės: Milena Černiakaitė ir Aušra Trakšelytė
Parodos komunikacija – Menų komunikacija
Grafinis dizainas – Marek Voida

Parodą iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Nordic Culture Point.

Paroda veiks iki 2024 m. kovo 11 d.
Parodą apžiūrėti galima 24/7