.

Karolinos Latvytės-Bibiano paroda „Aš, mano baimė ir kitos istorijos“ galerijoje „Meno parkas“

Kovo 1 d., penktadienį, 18:30 val. galerijoje „Meno parkas“ (Rotušės a. 27, Kaunas) vyks menininkės Karolinos Latvytės-Bibiano parodos „Aš, mano baimė ir kitos istorijos“ atidarymas. 

„Visada galvojau apie mirtį. Tik jos bijojimas, kaip bijojimo suvokimas, atėjo daug vėliau, ne tada kai vaikystėje įsikibusi į paklodę nerimavau, jog kol miegosiu numirs tėvai. Bet tada kai sesei, studijuojančiai psichologiją, mama nupirko ir įdavė Irvin D. Yalom knygą „Žiūrėti į saulę. Kaip įveikti mirties baimę“. Tada pagriebusi iš lentynos skaičiau, o skaitydama ne baimę įveikiau, bet užsiauginau. Išsiugdžiau suprasdama, jog jos visuomet bijojau ir su knygos veikėjais, o gal greičiau pacientais, susitapatinau.”

Istorijos apie tikrus ar išgalvotus asmeninio gyvenimo įvykius.

Vaikystės ir paauglystės prisiminimai. Aplinka, kurioje augau.

Ar tai paveikė mano baimes?

Gyvenu tarp ligoninės ir kapinių. Kaimynystėje  senelių globos namai. Ten mačiau, kaip senoliai guli lovose ir praranda jėgas. Prisiminimuose vaikystėje aplankytos laidotuvės, ativiri karstai, mirusiojo veidas. Viskas susilieja į vieną.

Pradėdu dėlioti prisiminimų dienoraštį. Ieškoti rakto į baimę pasąmonėje. Atrandu kertines istorijas, kurios nugula tekstuose ir video darbuose. Juose ieškau santykio su mirtimi ir bandau suprasti iš kur kyla vidinis nerimas. Per siaubą keliančią estetiką ir savistabą leidžiuosi į terapinę jausmų bei atminties kelionę. Konkretūs įvaizdžiai ir trumpi tikrų ar išgalvotų įvykių pasakojimai iš asmeninio gyvenimo.

Tarpdisciplininė menininkė Karolina Latvytė-Bibiano įgavo išsilavinimą Vilniaus dailės akademijoje tapybos bakalauro studijose Kauno fakultete, 2023 m. baigė magistro skulptūros studijas Vilniaus dailės akademijoje. Pasitelkdama fotografijos, piešimo, video technikas menininkė tyrinėjimą baimę, nerimo jausmą ir pažeidžiamumo būseną.

Dėkoju: Simonai Žemaitytei, Henrik B.Andersen

Paroda galerijoje „Meno parkas“ veiks iki kovo 28 dienos.

Parodą iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba.