. PDF

Garsas, persmelktas uždraustomis armėnų dainomis bei dingusiais balsais: Andrius Arutiunian LNDT scenoje gyvai atliks performansą „Kayīb“

Lietuvos dailininkų sąjungos meno erdvė „Medūza“ pristato menininko bei kompozitoriaus Andriaus Arutiunian gyvo garso performansą „Kayīb“, kuris vyks spalio 13 d. 20:30 Lietuvos nacionalinio dramos teatro naujojoje salėje. Šis performansas – tai Arutiunian parodos „Counterfates“ pratęsimas į hipnotizuojantį valandos trukmės gyvo garso potyrį, kuriame susipins garso ir politiniai disonansai bei kosmologijų ir alternatyvių pažinimo būdų temos, nagrinėtos ir menininko kurtame Armėnijos paviljone „Gharīb“ 59-ojoje Venecijos meno bienalėje.

„Kayīb“ – tai valandos trukmės meditatyvus garso performansas, paremtas uždraustomis dainomis, dingusiais balsais, metalo rezonansais, persipynusiais naftos išgavimo bei žmogaus balso derinimo metodais ir ezoteriniais žinojimo būdais. Performansas susijęs su Arutiunian tyrinėjama „gharīb“ tradicija: pogrindžio kultūra, slaptomis muzikos kūrimo veiklomis, politiniu pasipriešinimu bei istorine prekyba psichotropinėmis medžiagomis, kilusiomis iš Artimųjų Rytų ir Kaukazo regionų.

Arutiunian teigia, kad performansą galima matyti ir kaip susidūrimą tarp istorinių politikos bei muzikos kultūros asmenybių, neretai cituojamų ar pergalvojamų jo kūrybos kontekste. Tarp jų – Paryžiuje XX a. pirmoje pusėje gyvenęs armėnų kilmės mistikas Georgijus Gurdžijevas, taip pat Etiopijos imperatorius Haile Selasie I (geriau žinomas kaip Ras Tafari), trečiajame XX a. dešimtmetyje susižavėjęs armėnų muzikantų talentu. Šios asmenybės performanse atsiranda kaip spekuliatyvios ateities ženklai, kartu panardinantys klausytoją į istorinių bei muzikinių naratyvų transą, kuriame esant pasipriešinama įprastai laiko ir erdvės pajautai.

Apie menininką

Andrius Arutiunian (g. 1991) – armėnų-lietuvių kilmės menininkas ir kompozitorius, dirbantis su hibridinėmis garso, instaliacijų, filmų, ir performansų meno formomis.

Arutiunian kūrybą formuoja alternatyvūs politinio ir muzikinio organizavimo būdai bei ezoterinių žinojimo būdų tyrinėjimas. Pasitelkdamas garsines kosmologijas, nevakarietiškas žinių sistemas, taip pat išsamias rezonanso ir spekuliatyvių instrumentų studijas, menininkas dirba su garsu kaip pasaulio organizavimo metodu. Į savo kūrybos procesą įtraukdamas hipnotizuojančias ir mįslingas formas, A. Arutiunian kūriniuose dažnai gretina bei kvestionuoja muzikinės ir politinės darnos sąvokas.

Naujausios personalinės parodos: 59-oji Venecijos bienalė, Armėnijos paviljonas, „Gharīb“ (Venecija, 2022 m.), „Diaphonics“ Centrala galerijoje (Birmingemas, 2023 m.) ir „Incantations“ „CTM and silent green“ galerijoje (Berlynas, 2021 m.).

Atrinktos grupinės parodos ir performansai: CTM festivalis (Berlynas), Le Fresnoy ir Centre Pompidou (Turkuenas), M HKA (Antverpenas), 14-oji Kauno Bienalė (Kaunas), Rewire festivalis (Haga), Stedelijk (Amsterdamas), Survival Kit 13 (Ryga), documenta 14 Parliament of Bodies (Kaselis), Radicants ir Slavs and Tatars’ Pickle Bar (Paryžius), FACT (Liverpulis), Šiuolaikinio meno centras (Vilnius).

Bilietus galima įsigyti bilietai.lt: https://www.bilietai.lt/lit/renginiai/teatras/andriaus-arutiunian-garso-performansas-kayib-406880