.

Bianca Bondi įvietintos parodos „Lilith“ atidarymas buvusioje siuvykloje „Lelija“ Vilniuje

Gegužės 26 d., ketvirtadienį, buvusioje siuvykloje „Lelija“ (Panerių g. 43, Vilniuje) atidaroma Paryžiuje gyvenančios ir dirbančios menininkės Bianca Bondi paroda „Lilith“.

Rupert džiugiai praneša apie viešosios programos dalimi tapsiantį Biancos Bondi įvietintą kūrinį. Buvusioje siuvykloje „Lelija“ (angl. Lilith) sukurta instaliacija atspindės šios erdvės turtingą istoriją, tebevykstančią regeneraciją ir daugybę persipynusių ją formuojančių realybių. Kūriniu ir jį lydėsiančiais renginiais bus siekiama atkreipti dėmesį į šios erdvės gyvybingumą, kuris, nepaisant audringų pokyčių, ištisus dešimtmečius padėjo jai išlikti ir telkia įvairias eko(nomines) sistemas. Šis kompleksas, išgyvenęs tiek visuotinio suvienodėjimo paženklintą sovietmetį, tiek laukinį kapitalizmo šokį, iki pat šių dienų teikia prieglobstį įvairialypiam atsparumui.

Pabrėžiant jungtį tarp materialumo, gyvybingumo ir spekuliatyvumo, šia instaliacija išskirtinis siuvyklos audinys papildomas nauju sluoksniu. Pramoninė, tačiau žydinti, dviejų skirtingų pasaulių sankirtos erdvė pasitarnaus tarpsisteminiams tyrinėjimams. Kadaise dulkės ir mechanizmų ūžesys čia rodė ekonominės pasaulėkūros dominavimą, o dabar Bianca Bondi, naujai įsisavindama objektus, pasitelkdama oksidacijos, kalcifikacijos, lašėjimo, kaulėjimo ir augimo procesus, sutvers metamorfinio pasakojimo viziją.

Paroda veiks iki liepos 2 d.

Lankymo valandos:
Ketvirtadienį – penktadienį 16.00-19.00
Šeštadienį 13.00-18.00
Sekmadienį 13.00-16.00
Kitomis dienomis pagal išankstinį susitarimą

APIE MENININKĘ

Bianca Bondi (g. 1986 m. Johanesburge, PAR) gyvena ir dirba Paryžiuje. Savo tarpdisciplininėje praktikoje ji suaktyvina arba išaukština kasdienius objektus, pasitelkdama chemines reakcijas, dažniausiai atliekamas naudojant druskos tirpalą. Menininkė renkasi medžiagas, turinčias galimybę mutuoti arba tam tikrų vidinių bei simbolinių savybių. Jos tikslas – pristatyti už vizualumo ribų atsiduriančias patirtis ir propaguoti materijos gyvavimą, akcentuojant tarpusavio ryšius, laikinumą, gyvybės ir mirties ciklus. Menininkė aistringai domisi ekologija ir okultizmu, derina abi šias sritis ir taip sukuria daugiadisciplininius transformuojamo pobūdžio kūrinius, kuriuose svarbiausia – objektų aura. Poetiški, dažniausiai konkrečiai vietai kuriami jos veiklos rezultatai turi stiprų ryšį su vietomis, kuriose jiems skirta egzistuoti.

Menininkės darbai eksponuoti personalinėse parodose: „La Fondation Louis Vuitton“ (2021) ir „Le Voyage à Nantes“ Prancūzijoje (2021); „Le Parvis“ Tarbe (2020); „Les Limbes“ Sent Etjene (2018); „Hazard“ Johanesburge (2018); „La Cité des Sciences“ Paryžiuje (2017); „La Villa Belleville“ Paryžiuje (2017).

Taip pat ji yra dalyvavusi įvairiose kolektyvinėse parodose ir renginiuose: „Radicants“ Venecijoje (2022); 2-ojoje Tailando bienalėje (2021); „Fondation Carmignac“ Porkerolio saloje (2021); „Casino Luxembourg“ Liuksemburge (2020); „Pera Museum“ Stambule (2020); Busano bienalėje (2020); „Het HEM“ Zandame (2020); 15-ojoje Liono bienalėje (2019); „Bozar“ Briuselyje (2019).

Parodos kuratorius: Tautvydas Urbelis
Koordinatorė: Rugilė Miliukaitė
Dizainas: Jonė Miškinytė

Daugiau informacijos apie parodą lydinčius renginius jau netrukus. Sekite parodos naujienas čia.

Rupert veiklą finansuoja Lietuvos kultūros taryba
Partneriai: Tech Zity, Leidykla LAPAS