POST galerija užsidaro !
artnews.lt
Viena progresyviausių Kauno šiuolaikinio meno erdvių – POST galerija – po septynerių sėkmingos veiklos metų uždaro duris. Socialiniame tinkle Facebook galerijos komanda paskelbė apie veiklos nutraukimą:
„Sveiki, po beveik 7 metų POST galerija nutraukia savo veiklą Kaune. Per tuos metus pristatėme šimtus šiuolaikinės kultūros projektų, sudalyvavo šimtai menininkų iš įvairių pasaulio šalių, pritraukėme tūkstančius lankytojų, studentai gynėsi savo diplominius darbus ir atlikinėjo praktikas, įvairūs festivaliai rengė savo programas. Kuravome tęstinius projektus skirtus šiuolaikinei skulptūrai („Mind the Object”), garso menui (“Garso meno renginių ciklas”), analoginei fotografijai („Camera Obscura”), taip pat su nuostabia komanda inicijavome miesto galerijų festivalį “Gallery Weekend Kaunas”. Mūsų tikslas buvo parodyti miestui kuo daugiau profesionalių, įdomių, kokybiškų šiuolaikinės kultūros projektų įvairių žanrų kontekste. Atsigręžę atgal manome, kad mums tai pavyko įgyvendinti. Tai buvo sunkūs, bet begalo įdomūs ir kūrybingi metai. Buvo paaukota praktiškai viskas kas gali būti paaukota tikint miestu ir jo kultūra. Norime padėkoti visiems dalyvavusiems, lankiusiems ir prisidėjusiems įvairiausiais būdais prie POSTprojekto. Visus jus sunku būtų ir išvardinti. Tikrai dėkojame visiems ir kiekvienam.
Kultūros principas yra jungti ir jungtis per kūrybą. Deja, po tiek metų pastovių pastangų yra sunku arba netgi neįmanoma tęsti veiklos be miesto prisidėjimo. Todėl, dėl motyvacijos ir lėšų stokos, dėl miesto požiūrio į kultūrą apskritai, nusprendėme stabdyti savo veiklą Kaune. Pastarųjų metų miesto kultūrinėmis tendencijomis tapo kičas. Nuo Kauno akcentų iki “Verslo alėjos” ąžuolyne (“didžiųjų verslų” logo alėja), nuo “Red Bull” reklaminės kampanijos rėmimo iš kultūros biudžeto (17 000) iki stipendijų menininkams išnaikinimo (jau ketvirti metai !!!), nuo fake “Vyčio” skulptūros (puse milijono eur) iki “laimės” transparantų ar “BikeShow” (remiama iš kultūros biudžeto (10 000). Toks kultūrinis kontekstas nenuteikia optimistiškai ir motyvacijos tikrai neprideda. Nors šis dešimtmetis buvo ekonomikos kilimo laikotrapis, Kaunas vistiek sugebėjo iš kultūros atimti nemažai, nes, neva, reikia lėšų didiesiems infrastruktūros projektams (toks buvo savivaldybės atsakymas!). Viena ranka teigiama, kad miesto turinys yra kultūra, o kita ranka sumažinamos lėšos kultūrai. Kultūros terminas pasidaro svarbus tik tada, kai reikia pasakyti gražią ir “prasmingą” kalba savo rinkėjams. Iškart po to kultūra tampa kaip šuniui penkta koja.
Taigi, dar kartą labai dėkojame visiems prisidėjusiems ir dalyvavusiems, o Kaunui linkime netapti kičo sostine su simuliakrine kultūra.
Pagarbiai,
POST galerija“
Daugiau informacijos: https://www.facebook.com/POSTgalerija/