Paroda „Palydos“ projektų erdvėje „Swallow“

2020 m. rugsėjo 3 d., Ketvirtadienis
Straipsnio autorius: artnews.lt

Iki rugsėjo 17 d. šiuolaikinio meno projektų erdvėje „Swallow“ veikia erdvės pirmoji paroda pavadinimu „Palydos“. Joje eksponuojami nauji meninink(i)ų Gabrielės Adomaitytės, Viltės Bražiūnaitės ir Tomo Sinkevičiaus, Martino Ebnerio, Agnės Jokšės, Onos Juciūtės, Lauros Kaminskaitės bei Nicholo Matrangos darbai.

Projektų erdvė „Swallow“ įsikūrusi Vilniuje, besivystančiame Vitebsko g. menų centre „Sodas 2123“ ir yra orientuota į originalių kuratorinių bei meninių projektų vadybą, produkciją ir eksponavimą, meno edukaciją bei sklaidą ir jauno Lietuvos bei Baltijos šalių meno pristatymą užsienyje.

Ko gero, pirmasis uždavinys, su kuriuo tenka susidurti ką tik duris atvėrusiai šiuolaikiniam menui skirtai erdvei, yra pamėginti suvokti laiką, kuriame ji tarpsta. Juk kiekviena čia eksponuosima paroda, tekstas ar meno kūrinys neišvengiamai taps komentaru apie tai, kas šiuolaikiniame mene yra „šiuolaikiška“.

Laike, kuriame įvyks „Palydos”, gaublys vis dar krečiamas pandemijos sukelto šoko, netyla prieštaringi spėliojimai apie tai, kaip atrodys ateitis, o pastarųjų įvairovę ir piešiamus scenarijus vienija tik bendras sutarimas, kad ji bus visai kitokia nei praeitis; nes po to, kas įvyko, niekas negali likti kaip buvę. Ir, vis dėlto, šie spėliojimai lieka akli, kol manoma, kad jie byloja apie ką kitą, nei laiką, kuriame gyvename dabar, suteikdami balsą šiuolaikybėje įsišaknijusiems lūkesčiams, troškimams ir traumoms, bei maskuodami juos pažadu, kad šis laikas įgaus kitokį nei dabarties veidą.

Tad pirmoji „Swallow“ paroda žymi šią kelionę nuo vieno neapibrėžtumo kito link. Kelionę, kurioje rūpestis keliaujančiajam tampa svarbesnis nei galutinis tikslas, o ją supantis miestas tampa vis labiau prisisunkęs pasakojimų ir fikcijų; šios, savo ruožtu, įleidusios šaknis į tikrovę įgyja laisvę apie pastarąją kalbėti iš galimybės perspektyvos, įgalios atskleisti joje glūdinčias prieštaras bei užčiuopti giliai tūnančias, plika akimi nematomas įtampas.

Juk šis miestas sudarytas tiek pat iš parkų ir skverų, kiek iš juose skendinčių nuolat perpasakojimų istorijų. Tįsdamos iš lūpų į lūpas, jos keičia šią erdvę sykiu kisdamos ir pačios, peržengdamos paskiro žmogaus gyvenimo ribas. Ši nuolatinio perpasakojimo estafetė, viena vertus, yra neatsiejama nuo konservatyvaus požiūrio į praeitį, siekio išsaugoti paveldą ir jį „aktualizuoti“, lipdant ant sienų memorialines lenteles bei skveruose ant krėslų sodinant marmurinius ponus. Kita vertus, ji suteikia balsą tam, ką galėtume pavadinti folkloru – „liaudies gerkle,- kuri gargaliuodama tuos pačius skiemenis juos transformuoja, kol jie tampa kažkuo nauja. Paradoksalu, tačiau šis nesibaigiantis perpasakojimas byloja, kad ši „liaudies gerklė“ talpina savyje savotišką negatyvų atminties aspektą – svarbu išgirsti tai, kas sakoma, tačiau dar svarbiau įsiklausyti į tai, kas nutylima.

„Palydose“ rodysimais kūriniais siekiama pasinerti į šią savotišką miesto pasąmonės pelkę ir užčiuopti be aiškios tvarkos veikiančių bei spontaniškai jį formuojančių jėgų gyvybę. Tai – svajonėmis, desperacija ar tingumu persmelktas smalsumas, slepiamų geismų proveržiai, sapnai ar haliucinacijos, lengvabūdiškai sulaužomi pažadai, taisykles apibendrinančios elgesio išimtys, ar, tiesiog, susikalbėjimas be žodžių.

Parodoje dalyvauja:
Gabrielė Adomaitytė, Viltė Bražiūnaitė ir Tomas Sinkevičius, Martin Ebner, Agnė Jokšė, Ona Juciūtė, Laura Kaminskaitė bei Nicholas Matranga.

Parodos kuratoriai:
Edgaras Gerasimovičius, Audrius Pocius, Vaida Stepanovaitė

Gabrielė Adomaitytė, SLC6A4, 2020. Akrilas ir aliejiniai dažai ant drobės, 150 x 110 cm

Paroda Palydos, Swallow, Vilnius, 2020

Gabrielė Adomaitytė, SLC6A4, 2020. Akrilas ir aliejiniai dažai ant drobės, 150 x 110 cm

Paroda Palydos, Swallow, Vilnius, 2020

Paroda Palydos, Swallow, Vilnius, 2020

Nicholas Matranga, Be pavadinimo (Tarifai), 2020. Neglazūruoti keramikos dirbiniai, dydis
kintamas

Nicholas Matranga, Informacijos supergreitkelis (viršūs ir apačios), 2016. Grafitas ant popieriaus, A3; Be pavadinimo (studija viršums), 2016. Grafitas ant popieriaus, A3; Be pavadinimo (studija apačioms), 2016. Grafitas ant popieriaus, A3; Be pavadinimo (viršūs ir apačios), 2016. Grafitas ant popieriaus, A3

Nicholas Matranga, Informacijos supergreitkelis (viršūs ir apačios), 2016. Grafitas ant popieriaus, A3

Nicholas Matranga, Be pavadinimo (studija viršums), 2016. Grafitas ant popieriaus, A3

Viltė Bražiūnaitė ir Tomas Sinkevičius, Medūs, 3 kompozicijos, 2020. Ultravioletinė fotografija, skaitmeninė
spauda, aliuminio rėmai, stiklas, 80 x 60 cm

Ona Juciūtė, Savaitgaliai, 2020. Bruno Mathsson Pernilla krėslas, šilkas, šilkinis tiulis, šilko juostelės, medvilnės juosta, 99 x 85 x 90 cm. Monitoriuje rodoma YouTube kanalo Windysilk medžiaga 2019-2020

Paroda Palydos, Swallow, Vilnius, 2020

Paroda Palydos, Swallow, Vilnius, 2020

Laura Kaminskaitė, Be pavadinimo (Classics), 2019-2020. Popierius, 21×29,7 cm

Laura Kaminskaitė, Be pavadinimo (Classics), 2019-2020. Popierius, 21×29,7 cm

Laura Kaminskaitė, Be pavadinimo (Classics), 2019-2020. Popierius, 21×29,7 cm

Viltė Bražiūnaitė ir Tomas Sinkevičius, Medūs, 3 kompozicijos, 2020. Ultravioletinė fotografija, skaitmeninė
spauda, aliuminio rėmai, stiklas, 80 x 60 cm

Viltė Bražiūnaitė ir Tomas Sinkevičius, Medūs, 3 kompozicijos, 2020. Ultravioletinė fotografija, skaitmeninė
spauda, aliuminio rėmai, stiklas, 80 x 60 cm

Ona Juciūtė, Savaitgaliai, 2020. Bruno Mathsson Pernilla krėslas, šilkas, šilkinis tiulis, šilko juostelės, medvilnės juosta, 99 x 85 x 90 cm. Monitoriuje rodoma YouTube kanalo Windysilk medžiaga 2019-2020

Ona Juciūtė, Savaitgaliai, 2020. Bruno Mathsson Pernilla krėslas, šilkas, šilkinis tiulis, šilko juostelės, medvilnės juosta, 99 x 85 x 90 cm. Monitoriuje rodoma YouTube kanalo Windysilk medžiaga 2019-2020

Paroda Palydos, Swallow, Vilnius, 2020

Laura Kaminskaitė, Something Something, 2020. Neono vamzdeliai, 30×110 cm

Nicholas Matranga, Be pavadinimo (Tarifai), 2020. Neglazūruoti keramikos dirbiniai, dydis
kintamas

Nicholas Matranga, Be pavadinimo (Tarifai), 2020. Neglazūruoti keramikos dirbiniai, dydis
kintamas

Martin Ebner, 11:11, 2020. Žolių užuolaida namo fasadui

Stanislovas Bohušas-Sestšencevičius, Vilniaus vaikai (Badas Vilniuje) / Priemiesčio vaikai. Drobė, aliejus. 210 x 205 cm | Lietuvos dailės muziejus

Nuotraukos: Laurynas Skeisgiela

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *