Paroda „Malonės cirkas“ Antano Mončio namuose-muziejuje

2018 m. liepos 25 d., Trečiadienis
Straipsnio autorius: artnews.lt

Birželio 30 d. Antano Mončio namuose-muziejuje Palangoje, buvo atidaryta paroda „Malonės cirkas“, žemiau pateikiama parodos dokumentacija. Paroda veiks iki liepos 27 d.

Išlaikydama ryšį su ideologiniu tradicinio cirko uždaviniu reprezentuoti pasaulį, paroda cirko egzistavimo logiką tęsia išskirtinai per jo bazei – darbininkų gyvenimui ir darbui – būdingas savybes ir santykius: meno dirbinių, socialinių padirbinių ir perdirbinių gaminimą, tapatumo trynimą arba išnaudojimą, prasmės matavimus bei svėrimą, geografijos judinimą, genderinės laisvės ir kūrinių, kurie neišlieka arba neištveria, ir kitas būsenas.

Parodoje pristatomas „Žodynas cirko darbininkui su atsitiktiniu išsilavinimu Ispanijoje“ yra performatyvi migruojančio darbininko kūno reprezentacija, nužyminti transgresyvių santykių su mašinomis, įrankiais ir aplinkomis serijas ir išlikimo santykyje su kalba kovą. Likus dvejiems mėnesiams iki parodos, žodynas buvo išsiųstas potencialiems parodos dalyviams kaip kvietimas į parodą ir kaip jos atidarymo įrankis.

Parodą kuruoja Auridas Gajauskas.

Dalyvauja Gediminas G. Akstinas (LT), Justina Barzdaitė (LT), Besė+1 (LT), Ross Birell (GB), Peter Burr (US), Jokūbas Čižikas (LT), Peter Fend (US), Auridas Gajauskas (LT), Žygimantas Kudirka (LT), Juozas Laivys (LT), Paulina Mongirdaitė (LT), Gerda Paliušytė (LT), Kairė ranka (LT), Kasparas Pocius (LT), Kazimieras Sližys (LT), Jonas Vaitiekūnas (LT), Darius Žiūra (LT).

Centrinės salės vaizdas. Gedimino G. Akstino „Kompanionai“ (2017)

Justina Barzdaitė „Erdvėlaikio perrašinėjimai. Šviesa, atsinaujinti” (2018)

Darius Žiūra „DMT (SWIM)“ (2014 )

Žiūrovai rytinėje namų-muziejaus salėje vykstant parodai

Gedimino G. Akstino darbo „Kompanjonai” (2017) fragmentas, „Pamesti daiktai Palangos gintaro muziejuje“ (2018) ir Paulinos Mongirdaitės fotografija  „Skveras priešais Palangos bažnyčią“ (1890)

Gediminas G. Akstinas „Pamesti daiktai Palangos gintaro muziejuje“ (2018)

Juozas Laivys „Poezijos rinkinys 2,2 kg. 1991-1993“ (2018) ir „Piešiniai 1991-1993“ (2018)

Paulina Mongirdaitė „Skveras priešais Palangos bažnyčią“ (1890)

Juozo Laivio vidurinės mokyklos pažymių knygelės ir Aurido Gajausko kūrinys Juozo Laivio parodai „Peržiūra Nr. 1. Su ta pačia gramatine klaida”, vykusiai 2018 m. kovo 28 – balandžio 23 d. Rietavo Mykolo Kleopo Oginskio meno mokykloje

Peter Fend „Rusija savo jūrinėse dalyse“ (2016) Kūrinį skolina „Harold Rivkin Art“

Žygimanto Kudirkos „Malonės būsena” (2018) ir Jono Vaitiekūno „Lytį turinti lova“ (2018) Lova skirta Žygimanto Kudirkos apps‘o pristatymui. Galima atsigulti.

Jokūbas Čižikas „Fleita“ (2018)

Rytinė Antano Mončio namų-muziejaus salė vykstant parodai

Žygimanto Kudirkos “Malonės būsena” (2018) ir Jono Vaitiekūno „Lytį turinti lova“ (2018) Lova skirta Žygimanto Kudirkos apps‘o pristatymui. Galima atsigulti

Ross Birrell „Pasiuntinys: Martino Heideggerio „Juodųjų sąsiuvinių“ pelenai išbarstomi Baltijos jūroje“ (2018) ir Kazimiero Sližio „Liniuotė nr6“ (2017) objekto fragmentas

Vakarinės salės perspektyva su Jono Vaitiekūno „Lytį turinti lova“ (2018), Paulinos Mongirdaitės „Skveras priešais Palangos bažnyčią“ (1890) ir Peter Fend „Rusija savo jūrinėse dalyse“ (2016)

Gerda paliušytė, “Sesiliui” (2018). Fotografija iš parodoje eksponuojamo kūrinio

Kazimieras Sližys „Liniuotė nr3“ (2017) ir „Antano Mončio namai-muziejus. Gif“ (2018)

Juozas Laivys „Piešinio, kuris yra kūrinio Juozas Laivys ženklius su ? pavadinimas” (2018) su antraplaniu rytinės salės vaizdu

“Žodynas cirko darbininkui su atsitiktiniu išsilavinimu Ispanijoje”. Knyga kaip įrankis parodai atidaryti. (Sudarė Auridas Gajauskas, tekstų autoriai Besė+1, Auridas Gajauskas, Kasparas Pocius, dizainą kūrė ir maketavo Gailė Pranckūnaitė, fotografijos Aurido Gajausko ir Juozo Laivio, tekstus vertė Monika Kalinauskaitė, redagavo Monika Kalinauskaitė ir Tomas Čiučelis.)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *