.
2015    10    27

Naujos meno grupės „Raptor contemporary“ paroda „Mano draugas dirba banke“ galerijoje „Akademija“

artnews.lt

vytenisnew

Spalio 28 d. 18 val. VDA galerijoje „Akademija“ atidaroma naujos meno grupės Raptor contemporary paroda „Mano draugas dirba banke“.

Ši paroda – tai dalis tęstinio projekto, kuriame tyrimo ašis nusitiesia per įvairių žmonių biografijas, raktinius pasirinkimus, juos formavusį laikmetį, atiduodant visa tai dabarties teismui. Instaliacija sukurta Lietuvos banko specialisto Vytenio Lapinsko asmeninių daiktų, buto įrangos, smulkmenų ir itin branginamų objektų, charakterizuojančių Vytenio Lapinsko asmenybę, pagrindu, ir skirta atskleisti jo, o taip pat kiekvieno iš mūsų santykį  su jaunystės svajonėmis (dabartinio banko darbuotojo mokyklos suole norėta studijuoti filosofiją).

„Žodis „bankas” skamba oriai, o mes kaip tik ir siekėme, kad pirmoji mūsų grupės paroda kalbėtų apie orius dalykus, apie reiškinius, kurie verčia pasaulį suktis lygiu ir taisyklingu ratu”, – tvirtina menininkai.

Žiūrovai kviečiami dalyvauti kiek įmanoma betarpiškiau, įsijausti į Vytenio Lapinsko asmeninį pasaulį – galima naudotis jo biblioteka, persirengti jo drabužiais, pasnausti vaikų lovoje, palaistyti gėles (tai itin skatinama daryti!), pavartyti šeimos albumą, o galbūt ir parūkyti prie galerijos durų su pačiu banko darbuotoju, kuris kartkartėmis užklys į šiuos savo namus. Instaliaciją taip pat galima, – ir, tiesą kalbant, derėtų, – laikyti tam tikra biografinio romano atmaina, itin asmeniška eseistika, šiuo požiūriu paroda visiškai atspindi literatūroje vykstančius procesus ir padaro ją atvirą literatūrologų teismui.

Grupė Raptor contemporary, kurios bendras kūrybinis kelias prasidėjo svarstant, kaip iš parduotuvės „Maxima” valdomu dronu pagrobti kojinių porą, pasiryžusi visais įmanomais ir neįmanomais būdais siekti autentikos, maksimaliai atsisakydama medijų, tarpininkaujančių tarp žiūrovo ir objekto. Kaip ir kiekvieną dorą plėšrūną Raptor contemporary domina grobis; šiame projekte tas grobis – tai asmeninis įvairių žmonių gyvenimas, bet ateityje palaikyti savo kūno ir meninio Lietuvos gyvenimo temperatūrą šis kultūros plėšrūnas numato vartodamas ir antrines žaliavas – kitų kūrėjų meno kūrinius.