Audio žurnalas
. PDF
2025    02    20

MO ir Britų tarybos projektas šiemet pasklis po Vilniaus rajono mokyklas    

artnews.lt
MO muziejaus edukacija. Fot. Mantas Puida

Šeštus metus vykstantis MO muziejaus ir Britų tarybos Lietuvoje bendradarbiavimas toliau plečia savo geografiją. Šimtus mokytojų ir mokinių subūręs projektas „Vizualinio mąstymo strategija mokyklose“, į formaliojo ugdymo procesą integruojantis menu grįstą metodą, 2025–aisias įtrauks beveik šimtą mokytojų visoje Lietuvoje ir tautinių bendrijų mokyklų mokinius Vilniaus rajone.

Pasak Britų tarybos Lietuvoje vadovės Onos Marijos Vyšniauskaitės, ilgamečiai partneriai Britų taryba ir MO muziejus spėjo įsitikinti nuoseklaus darbo veiksmingumu, todėl nuo 2024–ųjų bendradarbiavimą telkia į trejus metus truksiantį ciklą, kurio centre – mokymai šalies mokytojams bei darbas su tautinių bendrijų mokyklų mokiniais.   

MO muziejaus edukacija. Fot. Mantas Puida

„Džiaugiamės, kad nuo pirmojo bendro eksperimento MO muziejaus metodiką integruojant į ugdymo procesą jau praėjo keletas prasmingo ir intensyvaus darbo metų. Per šį laiką savo kritinio ir kūrybinio mąstymo, komunikavimo kompetencijas, lietuvių kalbos įgūdžius pagerino daugybė skirtingose šalies vietose besimokančių vaikų, kurių daugumai pirmoji kalba nėra lietuvių. Šis nuoseklus darbas – vienas iš būdų kurti vieningą, bendradarbiaujančią, kūrybišką ateities visuomenę“, – sako O. M. Vyšniauskaitė.

Praėjusiais metais projektas MO muziejaus ir Britų tarybos vykdytas vienoje Klaipėdos progimnazijų. Pasibaigus šiam jo etapui atliktas tyrimas atskleidė, jog pagerėjo ne tik moksleivių gebėjimas reikšti mintis lietuvių kalba – jie teigė išmokę laisviau bei drąsiau komunikuoti, artikuliuoti ir aptarti savo emocijas.        

Šių metų vasario–gegužės mėnesiais Rudaminos Ferdinando Ruščico, Lavoriškių Stepono Batoro ir Pagirių gimnazijų mokytojai ir moksleiviai projekte dalyvaus kartu su MO edukatoriais, mokysis Vizualinio mąstymo strategijos metodo bei kurs integruotas lietuvių literatūros pamokas. Žodine dailės kūrinių analize pagrįstas metodas yra itin lengvai pritaikomas ugdymo procese, todėl įgytas žinias projekto dalyviai iškart išmėgins ir praktikoje.

MO muziejaus edukacija. Fot. Mantas Puida

MO muziejaus edukacijų vadovė Jurgita Zigmantė pastebi – nors projekto apimtyje Vizualinio mąstymo strategija pasitelkiama lietuvių kalbos mokymuisi, šis metodas sėkmingai taikomas visose formaliojo ugdymo disciplinose, pavyzdžiui, fizikos ar chemijos pamokose.            

„Su Britų taryba kasmet pasiekiame apie 100 mokytojų iš tautinių mažumų ar profesinių mokyklų, geografiškai nutolusių regionų visoje Lietuvoje. Šie mokytojai atitinkamai turi sąlyčio taškus su pačių skirtingiausių socialinių kontekstų mokiniais.      

Vizualinio mąstymo strategijos suteikiami įrankiai jiems leidžia drauge analizuoti aktualias temas bet kokio dalyko pamokose, užmegzti betarpišką dialogą, ugdyti svarbiausias XXI a. kompetencijas ir emocinį intelektą, dėl to šio metodo sklaida yra ypač reikšminga“, – pabrėžia MO edukacijų vadovė.  

Daugiau apie projektą: https://mo.lt/edukaciniai-projektai/vms-mokyklose-ii/