Mindaugo Česlikausko paroda „PASIVAIKŠČIOJIMAI. SUSTOJIMAI“ Vilniaus fotografijos galerijoje
artnews.lt
Gruodžio 21 d. 17.30 val. Vilniaus fotografijos galerijoje (Stiklių g. 4 / Didžioji g. 19, Vilnius) vyks Mindaugo Česlikausko fotografijų parodos „PASIVAIKŠČIOJIMAI. SUSTOJIMAI“ atidarymas ir susitikimas su autoriumi. Paroda prasidėjo gruodžio 19 d.
Kalbant apie Mindaugo Česlikausko eksponuojamus darbus verta prisiminti A. Šliogerio mintį: ,,ar nekeista: būdami kasdienybėje mes visiškai abejingai praeiname pro tūkstančius medžių, pro šimtus ant suolelio sėdinčių senių, bet beveik niekada jų nematome, ir nematome taip atkakliai, kad vis gali praeiti pro tą patį medį keliasdešimt metų ir tūkstančius sykių arba pro sėdintį ant suolelio senį irgi ištisus dešimtmečius ir ,,pamatyti” tą medį tik tada, kai vieną rytmetį išvysti tik tai, kas iš jo liko – kelmas…” (A. Šliogeris. Lietuviškosios paraštės).
Mindaugas Česlikauskas savo darbuose stengiasi išryškinti alternatyvaus laiko tėkmę. Stebi kaitą, trumpojo ir ilgojo, subjektyvaus ir objektyvaus laiko žymes. Atranda jam tinkantį tempą.
Objektas – medis, vinkšna, praėjusio šimtmečio liudininkas, per jį išaugęs, jį įveikęs, pasiekęs stabilumo ir harmonijos. Stovintis centre, subalansuojantis, stabilizuojantis, alsuojantis gyvybe, kito laiko objektas, – sako autorius.
Nėra tikslios dienos, laiko, nuoseklumo, išankstinio plano, kas jį nuveda prie objekto. Jo stabilumas sąlyginis: ėjimas prie objekto kaskart atveria unikalų, kitokį jo vaizdą. Vaizdo aplinka kinta, pradedi matyti jo gretimybes. Objekto vaizdų seka atskleidžia ir sustabdo kitokį tempą. Tačiau lokacija bei jos pasiekimo būdas – sugrįžimas į tą pačią vietą tuo pačiu keliu – yra vienintelis nekintamasis šiame projekte. Per medžio kintamumą pamatome kitą laiką. Jį sukuria šviesa – būties pagrindas tiek medžiui, tiek fotografijai.
XIX a. fotografijos metodas leidžia pajusti tą kitą laiką. Gyvenant šiame laike, bet panaudojant tikslinį įrankį – techniką – tarpininką, kuris turi ano laiko ženklą, atmintį, pasiekiama pusiausvyra. Daikto taisyklės ir lėtas procesas diktuoja priešpriešą šiam laikui. Leidžia labiau įsižiūrėti. Laikas pristabdomas jį ištempiant, sistemingai pailginant ekspoziciją. Užfiksavimas: unikalaus, netiražuojamo momento pavertimas amžinybe.
Anot Mindaugo Česlikausko, stabtelėti mums reikia nuolat. Ėjimas ir grįžimas (procesas) prie objekto nuolat atsikartoja, tuo jį tarsi įprasmindamas. Procesas virsta fotografijų ciklu.
Paroda veiks iki 2018 m. sausio 13 d.
Rygoje paskelbti konkurso „Jaunojo tapytojo prizas“ laureatai – pagrindinis apdovanojimas skirtas Estijos menininkui
LATGA tyrimas: dauguma vizualiųjų menų autorių už parodas negauna jokio atlygio
Judančių vaizdų festivalis „Videogramos“: apie judėjimą tarp vietų, žmonių ir pasaulių
Laiškų kelionės. Iš voko – į parodinę erdvę. Pokalbis su menininke A. Maknyte apie šiandien egzotiškai atrodančią komunikacijos formą – laišką, požiūrį į privatumą bei radybas blusturgiuose
Imanto Selenio fotoalbumas „Nostalgijos sala“ – sugrįžimas į Vilniaus mikrorajonų atmintį
Galerija „Meno parkas" pristato Simonos Žemaitytės kūrinį mugėje „Loop Fair“ Barselonoje
Lietuviškos premjeros Vilniaus dokumentinių filmų festivalyje – Gerdos Paliušytės ir Andriaus Arutiuniano kinematografiniai horizontai
Klasikinis menas susitinka su gatvės menu: ant Vilniaus kolegijos sienos atgimė Algirdo Petrulio šilkografija
Naujas kūrinys Vienybės aikštėje – Kauno miesto istorija įrašyta bronzoje
Trakuose įsikurs pirmoji Lietuvoje tarptautinė rašymo rezidencija „April“
Baltijos menininkų dialogas plinta – jaunųjų tapytojų paroda pirmą kartą atidaryta Rygoje
„Stasys Museum“ kviečia: edukacijų programa atvira mokykloms, miesto gyventojams ir svečiams