Menininkų dueto Kai Yoda ir Virgile Ittah paroda „No History of Its Own“ galerijoje „apiece“
artnews.lt
Rupert meno, rezidencijų ir edukacijos centras ir „apiece” – vieno kūrinio galerija – džiaugiasi galėdami pristatyti menininkų dueto Kai Yoda ir Virgile Ittah kūrybinį projektą „No History of Its Own”.
Parodos „apiece” metu eksponuojama viena iš skulptūrų, sukurtų dueto Rupert rezidencijos metu bei bendradarbiaujant su Rupert alternatyvios edukacijos programos dalyviais. Kolaboratyvi skulptūros instaliacija pristato idėją, kurią patys menininkai apibūdina kaip „teisę kurti realybę” kartu keičiant proceso eigą.
Tačiau kaip ir kiekviena teisė, „teisė kurti realybę” yra veikiama kontekstinių pokyčių. Kad ir kaip norėtume iškristalizuoti nepakeičiamas, esmines realybės tiesas, atsidūsėdami turime pripažinti, kad pastarosios tėra patogi fantazija. O realybė kaip ir Lietuvoje išgaunamas medus, su kuriuo Ittah Yoda eksperimentuoja yra mišri, kolektyvinė jėga. Tai yra kolektyvinės pastangos, valdomos daugybės jėgų, išvengiančių intelektualios klasifikacijos.
Viena iš šių ne visada aiškiai įvardijamų jėgų yra pasąmonė, kuri yra vienas iš pagrindinių Virgile ir Kai įkvėpimo šaltinių. Franco „Bifo” Berardi teigia, jog įžengėme į trečiąją pasąmonės interpretavimoerą, pasižyminčia atsitraukimu nuo emociškai priblokščiančio painumo ir hegemoniškos pasaulio tvarkos. Tokios sąlygos sukuria palankią terpę kvestionuoti Vakarų logikos grindžiamą pasaulio sąrangą, pasitelkiant kolektyviškumą ir organiškų materijų turtingumą.
Ittah Yoda (Vokietija/Prancūzija/Japonija) yra menininkų duetas, kurį sudaro Kai Yoda ir Virgile Ittah, kuriantis ir gyvenantis tarp Berlyno, Paryžiaus ir Tokijo. Menininkai yra kilę iš skirtingų kultūrinių kontekstų, o savo bendrą kūrybinį tapatumą išvystė naudodamiesi skaitmeninėmis galimybėmis, kurios tapo tarpkultūrinio kūrybinio bendradarbiavimo pagrindu. Ypatingą dėmesį skiriant pasąmonės, nesaugumo ir nerimo sąvokoms bei terapiniam Ittah ir Yoda santykiui, iškyla unikali progą savirefleksijai mąstant per traumos atkūrimo ir atsikartojančio elgesio braižo prizmę. Jie kelia klausimą, ar įmanoma pajungti skirtingas pasąmones tam, kad būtų sukurtos naujos kolektyvinės patirtys ir formos, nepaisant jų kilmės?
Rupert „apiece” galerijoje
Adresas: M.K Čiurlionio g., Vilnius, https://bit.ly/3y59TRL
Paroda veikia 24/7
Padėka: Milenai Černiakaitei bei Aušrai Trakšelytei, Rupert alternatyvios edukacijos programos dalyviams, Lizai Mišeikytei, Violettai Pileckai, Kristijonui Gukauskui, Nerijui Kebliui ir Mantui Rimkui (Taktika Studio)















Nuotraukos: Laurynas Skeisgiela
Klasikinis menas susitinka su gatvės menu: ant Vilniaus kolegijos sienos atgimė Algirdo Petrulio šilkografija
Naujas kūrinys Vienybės aikštėje – Kauno miesto istorija įrašyta bronzoje
Trakuose įsikurs pirmoji Lietuvoje tarptautinė rašymo rezidencija „April“
Baltijos menininkų dialogas plinta – jaunųjų tapytojų paroda pirmą kartą atidaryta Rygoje
„Stasys Museum“ kviečia: edukacijų programa atvira mokykloms, miesto gyventojams ir svečiams
Mykolas Valantinas: „Viskam reikia pinigų, tad išmokau spausdinti banknotus“
Kultūros asamblėja ragina Vyriausybę neformuoti Kultūros ministerijos komandos be ministro
IPMA festivalyje dalyvaujantis fotografas Alvydas Lukys: „Niekada negalėjau daryti to, ko neleido sąžinė“
AP galerija išleido žymaus rašytojo Sigito Parulskio pirmąjį fotografijų albumą „Susmulkinta amžinybė“
Kauno kultūros bendruomenė susirinko į pirmąją asamblėją: stiprybė – laisvė, tikslas – vertybinė valstybė
Kultūros bendruomenė piktinasi dėl Vyriausybės neveiksnumo ir boikotuoja Kultūros ministerijos kvietimus
Opera-performansas „Saulė ir jūra“ – geriausių XXI a. pasaulio kūrinių sąraše