Lietuvos sezonas Prancūzijoje suteikė sparnus Lietuvos fotografijai
artnews.ltLietuvos fotografija Prancūzijoje sulaukė ypatingos sėkmės. 2024 metų Lietuvos sezonas Prancūzijoje tapo unikalia galimybe pristatyti Lietuvos fotografijos meną tarptautinei elitinei auditorijai, sustiprinti mūsų šalies, kaip fotografijos svarba ir pasiekimais garsėjančios valstybės įvaizdį ir atverti naujus horizontus šiuolaikiniams kūrėjams. Prancūzijoje vykusiuose renginiuose Lietuvos fotografijos scena atsiskleidė kaip dinamiška, įvairialypė ir aprėpianti tiek klasikinę fotografiją, tiek šiuolaikines iniciatyvas.
Fotografijos menas yra neatsiejama Lietuvos kultūros dalis, o pastaraisiais metais jis įgavo dar didesnį pagreitį, vertindamas tradicijas bei ieškodamas naujų raiškos būdų. Šių sėkmingų renginių Prancūzijoje pagrindas – glaudus daugybės savo srities profesionalų, institucijų ir meno mylėtojų bendradarbiavimas. Kauno fotografijos galerija džiaugiasi galėjusi įvairiapusiškai prisidėti prie skirtingų iniciatyvų, skatindama fotografinės kultūros ir tradicijų sklaidą.
Svarbu paminėti ir įvertinti kuratorių, menininkų, organizatorių bei partnerių indėlį. Mindaugo Kavaliausko ir Fred Boucher surengta Lietuvos fotografijos parodų ir pristatymų serija Šiaurės Prancūzijoje buvo verta atskiro festivalio vardo, Jean Marc kuruota paroda Šiuolaikinio meno centre Royan mieste pribloškė netikėtais sprendimais, o Kauno rajono muziejaus inicijuota grafui Benedikto Tiškevičiaus fotografijos palikimui skirta retrospektyvinė fotografijos paroda Niepso muziejuje Prancūzijos rytuose sulaukė didelio pasisekimo. Ir tai – tik nedidelė visų Lietuvos fotografijai skirtų renginių dalis.
Ypatingo dėmesio sulaukė ir Sonia Voss kuruota retrospektyvinė Lietuvos fotografijos paroda „The Forms of Things, The Forms of Skulls, Forms of Love“ Grand Palais erdvėje bei Kauno fotografijos galerijos stendas „Paris Photo“. Tai buvo bene išsamiausias ir tarptautiniu mastu reikšmingiausias Lietuvos fotografijos pristatymas tarptautinei auditorijai. Parodoje atsiskleidė turtingos, tačiau dar mažai tyrinėtos Prancūzijos Nacionalinės bibliotekos bei Lietuvos fotomenininkų sąjungos archyvų kolekcijos, pristatyta Pompidou centro iniciatyva papildyti savo fondus naujais Lietuvos fotografijos rinkiniais, dalyvauti pakviesti šiandien aktyviai kuriantys menininkai bei knygų leidėjai. Paroda išsiskyrė subtiliu balansu tarp istorijos ir šiuolaikinio požiūrio.
Kauno fotografijos galerija „Paris Photo“ mugėje pristatė atskirą Lietuvos fotografijai skirtą stendą, kurį aplankė dešimtys tūkstančių reikšmingų fotografijos profesionalų, kuratorių, kolekcionierių – žmonių, lemiančių pasaulio fotografijos raidos kryptis. Tai neabejotinai sustiprino mūsų šalies fotografijos pozicijas, suteikė naujų galimybių kūrėjams ir bus svarbi atspirtis ateities iniciatyvoms.
Negalima nepadėkoti Lietuvos kultūros sezono Prancūzijoje komisarei Virginijai Vitkienei, Lietuvos kutūros ataše Prancūzijoje Austei Zdančiūtei bei visai komandai, Lietuvos kultūros institutui – vizionieriškumą ir strateginį požiūrį, subtilumą ir kokybę organizuojant ir koordinuojant šį sezoną. Bendradarbiavimas tarp Lietuvos ir Prancūzijos tapo raktu, atvėrusiu duris į nuolatinį mūsų fotografijos pripažinimą pasaulyje.
Nuoširdžiai dėkojame kiekvienam, prisidėjusiam prie šio nepakartojamo Lietuvos fotografijos pakilimo. Kauno fotografijos galerija išreiškia ypatingą padėką ilgamečiam mecenatui AON, taip pat lemiamu momentu prie rėmėjų prisijungusiai LETSINVEST.EU, Lietuvos kultūros tarybai, Lietuvos kultūros institutui bei visiems privatiems rėmėjams. Jūsų darbas, idėjos ir parama padėjo Lietuvos fotografijai išgyventi sėkmę ir naują pripažinimą. Tegul šis sėkmės momentas tampa tvirtu pagrindu naujoms iniciatyvoms ir bendradarbiavimui.
Dalis „Paris Photo“ mugėje eksponuotų kūrinių iki sekmadienio pristatoma Kauno fotografijos galerijoje. Juos ir fotoalbumus galima įsigyti, taip prisidedant prie būsimų iniciatyvų ir tolesnio Lietuvos fotografijos skrydžio.