Lauros Grybkauskaitės paroda „Procesas 2“ galerijoje „Akademija“
artnews.ltBalandžio 15 d., pirmadienį, 18:00 val. VDA galerijoje „Akademija“ (Pilies g. 44/2, Vilnius) atsidaro antroji jaunos grafikės Lauros Grybkauskaitės parodos „Procesas“ dalis. Parodoje eksponuojamas vienas, tačiau didžiulis objektas, kurį sudaro pastarųjų metų grafikės darbo rezultatai – karūnos atspaudai. Šimtai vienodų tos pačios klišės atspaudų – tai menininkės protestas prieš rutiną mene ir gyvenime. Jauna menininkė meno pasaulyje jau gerai žinoma lakoniškais, sudėtinga mecotintos technika meistriškais atliktais estampais. Paroda „Procesas“ gali būti kiek netikėta L. Grybkauskaitės kūrybos gerbėjams ir stipriai pakeisti menininkės įvaizdį.
L. Grybkauskaitė apie šią parodą sako: „Procesas“ – tai pokalbis apie tai, ką myliu ir ko bijau. Karūna rungiasi su spąstais. Pasikartojimas ir šimtais skaičiuojamas tiražas. Aha. Paprasta. Estampas, atnešęs sėkmę, nebeteikia džiaugsmo. Tapetuojam, vagiam, dovanojam. Nepamirštam pamirksėti, o čia pat ir pasispjaudyti. Vieno kiemo vaikai. Viena pilis ir ta smėlėta. Nuobodu. Nuobodu. Nuobodu. Didžioji grafikų siena. Nu ir ką? Nu ir nieko. Nauja kūrybinė psichotropija. Sako: „viltis – durnių motina“. Ieškau plyšių. Jei rasiu, pranešiu.“
Karūnos simbolis kaip leitmotyvas pasirinktas neatsitiktinai. Karūna L. Grybkauskaitės kūryboje radosi iš lėto, nuo aštraus spyglio, karūnos-spastų motyvo. Vėliau ji įgijo šiandieninę formą ir virto menininkės ženklu ar net parašu. „Karūnos motyvas tampa vizualinę išraišką turinčiu retoriniu klausimu: ,,Kokia sėkmingo menininko receptūra?”, o mechaniškai atsikartojantis motyvas nurodo į rutiną ir inerciją kūrybos procese. Vis tik, žvelgiant į „Procesą“ plačiau, galima rasti ir platesnių socialinių reikšmių – ne tik jauno menininko, bet ir jauno žmogaus situaciją, jo pastangas ir nežinią bei įkyrų šiuolaikinės visuomenės norą siekti sėkmės, būti sėkmingu,“ – rašo kritikė Aistė Paulina Virbickaitė.
Solo projektas „Procesas“ yra trečius metus vykstančio jaunųjų menininkų projekto „SEZONAS“ pirmoji dalis.
Paroda veiks iki balandžio 27 d.
Iliustracijoje: Laura Grybkauskaitė, Procesas, 2012, fragmentas 1.
Klasikinis menas susitinka su gatvės menu: ant Vilniaus kolegijos sienos atgimė Algirdo Petrulio šilkografija
Naujas kūrinys Vienybės aikštėje – Kauno miesto istorija įrašyta bronzoje
Trakuose įsikurs pirmoji Lietuvoje tarptautinė rašymo rezidencija „April“
Baltijos menininkų dialogas plinta – jaunųjų tapytojų paroda pirmą kartą atidaryta Rygoje
„Stasys Museum“ kviečia: edukacijų programa atvira mokykloms, miesto gyventojams ir svečiams
Mykolas Valantinas: „Viskam reikia pinigų, tad išmokau spausdinti banknotus“
Kultūros asamblėja ragina Vyriausybę neformuoti Kultūros ministerijos komandos be ministro
IPMA festivalyje dalyvaujantis fotografas Alvydas Lukys: „Niekada negalėjau daryti to, ko neleido sąžinė“
AP galerija išleido žymaus rašytojo Sigito Parulskio pirmąjį fotografijų albumą „Susmulkinta amžinybė“
Kauno kultūros bendruomenė susirinko į pirmąją asamblėją: stiprybė – laisvė, tikslas – vertybinė valstybė
Kultūros bendruomenė piktinasi dėl Vyriausybės neveiksnumo ir boikotuoja Kultūros ministerijos kvietimus
Opera-performansas „Saulė ir jūra“ – geriausių XXI a. pasaulio kūrinių sąraše
