Kristinos Inčiūraitės paroda „Bevardė valanda” JMVMC

2014 m. gegužės 19 d., Pirmadienis
Straipsnio autorius: artnews.lt
Kristina Inčiūraitė_Bevardė-Nameless_2014_filmo kadras

Gegužės 21 dieną, trečiadienį, 18 val., Jono Meko vizualiųjų menų centre (Gynėjų g. 14, Vilnius) atidaroma šiuolaikinės menininkės Kristinos Inčiūraitės paroda „Bevardė valanda”. Naujame šiuolaikinio meno projekte Kristina Inčiūraitė bando susieti moterų bendruomenę, kinematografinę ir pastato, kuriame vyksta projektas, erdvę. „Bevardė valanda“ – tai praeities ir dabarties susidūrimas, tam tikra laiko atkarpa, kai iliuzinė ir fizinė erdvė klijuojasi ir modifikuojasi. Šią „bevardę valandą“ keičiasi kino filmo herojės likimas (projekte replikuojama kriminalinė drama „Atsiprašau, jūs skambinate ne tuo numeriu“ („Sorry, Wrong Number“, 1948, rež. A. Litvak) bei pratęsiamos Yvonne Rainer plaštakos koordinatės (atsigręžiama į avangardinį filmą „Rankos judesys“ („Hand Movie“, 1966).

Šio projekto dalyvės – kelios LGBT bendruomenės krepšinio komandos narės. Ranka ir jos judesys, svarbus krepšinio aikštelėje, persikelia į meninį projektą. Tačiau akcentuojant rankos judesį išryškinamas su ja susijęs garsas ir lytėjimas. „Bevardėje valandoje“ šoka ranka, ji brėžia (at)minties trajektoriją, įkūnija garso bangą. Rankų koordinatės sujungia skirtingas šiuolaikinio meno projekto dalis. Projekte pristatomi skirtingos meninės raiškos kūriniai: trijų dalių eksperimentinis filmas, fotografijos, garso projektas, o parodos atidarymo dieną nuo 18.30 val. iki 19.15 val. bus atliekamas meninis veiksmas su žiūrovais (žmonių skaičius ribotas).

Šiuolaikinio meno praktikoje Kristina Inčiūraitė daugiau nei dešimtmetį stengiasi kurti naudodama tam tikras feministines strategijas – bando kritikuoti disciplinuojančio žvilgsnio modelius dažniausiai pristatydama videofilmus, kurių herojės moterys, tačiau jos nėra matomos ekrane. Juk į patriarchalinės galios ar panoptinės kontrolės lauką patekę socialiniai santykiai tampa hierarchiniais, formuojasi binarinės struktūros, steigiančios skirtis tarp lyčių, subjektų – tai stabdo tapsmą bei pokytį. Galbūt šiame projekte menininkės sąmoningai išryškinta moterų vizualumo „stoka“, atsisakymas reprezentuoti tapatybes atvers horizontą naujiems patirčių scenarijams, alternatyvioms laiko ir erdvės koordinatėms.

Šiuolaikinio meno projektas „Bevardė valanda“ yra vienas iš sudėtinių Vytauto Didžiojo universiteto įgyvendinamo meninio ir mokslinio projekto „Nematomos bendruomenės“ (2013–2014) dalių.

Paroda veiks iki birželio 4 dienos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *