. PDF
2009    04    16

Klaipėdos "Baroti" galerijoje - Raimundo Urbono Naujausia paroda ir pirmasis albumas

artnews.lt

Balandžio 17 d. 17 val. galerijoje „Baroti” Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras “Kultūrpolis” pristatys vieno įdomiausių Klaipėdos fotografų Raimundo Urbono (1963-1999) lig šiol neeksponuotą Berlyno fotografijų seriją ir fotoalbumą „36 kadrai. Raimundas Urbonas“.

Leidinį pristato jo autorius, menotyrininkas Ignas Kazakevičius ir eseistas Rolandas Rastauskas.

Lietuviškos fotografijos undergroundo atstovas R. Urbonas pasirinko fotostebėtojo taktiką, kurios pradžia – 9-ajame dešimtmetyje atsiradęs „nuobodulio estetikos“ formatas. Atsisakęs reportažinio, kompozicinio-režisūrinio metodo, vaizdinės metaforos, menininkas susikoncentravo į daiktą ir peizažą kaip savaime vertingą stebėjimo ir vertą fiksavimo objektą; į tą materialiai „neokupuotą“ (po)sovietinę idilę, tuos dvasiškai iškreiptus interjerus su užkentėta erdve, su beviltiškais rakandais ir dvasinga tuštuma.

Leidinio struktūra primena užrašų knygelę. Tokią, kokios buvo Urbono fotografijos – „vaizdas apie tą vietą, istorija apie tą daiktą“. Tačiau kaip jos nekalba pažodine literatūrine kalba, taip ir leidinys neiliustruoja Raimundo gyvenimo. Autorius nesiekė pasmerkti skaitytoją „gražiems asmeniškiems dalykams“, daugybei smulkmenų, kurios sušildo žmogų, arba monografijai, į kurios formatą Raimundo kūryba ir gyvenimas niekaip „neįsipaišo“. Pasak I.Kazakevičiaus – „dvigubi“ nerežisuoti Raimundo kadrai, kuriuose sugretinami skirtalaikiai, reikalavo tokio paties literatūrinio fotokadro, interviu, monologo, citatos iškarpos kuri aptariamą chronologinį, stilistinį, motyvo, kompozicijos etc. fragmentą paverstu fotografo gyvensenos ir kūrybos akcentu.

Šie fragmentai yra pateikti tarsi kadrai, kuriais autorius suvokia fotografo kūrybą, jose telpa Raimundo draugų, artimųjų prisiminimai, kolegų nuomonė, meno kritikų pastabos. Leidinys – fotoalbumo ir teksto miksas. Literatūrinė fotosesija su Raimundu Urbonu. Koncepcija – stop kadras. Pars pro toto. Argi ne tuo rėmėsi Urbono fotografija?

„Renkuosi ekspresionizmą suspaustą vaizdinio lopinėlyje. Akivaizdžią formą formoje. Ir anilino kraują, tekantį pozityvu. Temos fiksažą ir viražus. 36 kadrus. Maksimalų kiekį foto juostelėje ir Raimundo gyvenime“, – sakė I.Kazakevičius.

Kulturpolis.lt informacija.