Audio žurnalas
. PDF
2024    12    18

„JCDecaux premija 2024“ atiteko Onai Barborai Šlapšinskaitei, publikos simpatija – Elenai Laurinavičiūtei

artnews.lt
Ona Barbora Šlapšinskaitė, „Nesuprask manęs neteisingai, tai nėra paprastas apsėdimas“, 2024, videokūrinys, 13’37 min.

Šiuolaikinio meno centras (ŠMC) ir lauko reklamos kompanija „JCDecaux Lietuva“ skelbia, kas laimėjo konkursinę parodą „JCDecaux premija 2024: ruduo“. Tarptautinė komisija pagrindinį apdovanojimą ir 4000 eurų piniginę premiją skyrė menininkei Onai Barborai Šlapšinskaitei. Jai taip pat suteikiama galimybė savo kūrybinius projektus pristatyti lauko reklamos erdvėse.

Tarptautinę vertinimo komisiją šiemet sudarė trys šiuolaikinio meno ekspertai: Londone ir Berlyne gyvenanti britų menininkė Rebecca Ackroyd, surengusi personalinių parodų Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Italijoje ir kitur; iš Čikagos kilęs menininkas, kuratorius, rašytojas ir konsultantas JL Murtaugh (Liam), šiuo metu gyvenantis Vilniuje ir dirbantis „Rupert“ rezidencijų ir viešųjų programų kuratoriumi; ir Helsinkyje gyvenanti suomių kuratorė Satu Oksanen, dirbanti kolekcijų kuratore „Kiasma“ šiuolaikinio meno muziejuje, priklausančiame Suomijos nacionalinei galerijai.

Parodos „JCDecaux premija 2024: ruduo“ ekspozicijos vaizdas.

Komisijos nariai pripažino, kad išrinkti vieną laimėtoją buvo sunku, nes visi parodos dalyviai pristatė stiprius kūrinius, vertus apdovanojimo ir pripažinimo. Įvertinusi visų kūrinių stipriąsias puses žiuri vienbalsiai nusprendė apdovanojimą skirti Onai Barborai Šlapšinskaitei už išskirtinę kūrinio kokybę ir pavyzdinį atsidavimą nagrinėjant daugiasluoksnes sociopolitines temas. Parodoje menininkė pristato videokūrinį „Nesuprask manęs neteisingai, tai nėra paprastas apsėdimas“, kuriame pasitelkdama asmeninę šeimos istoriją bei autobiografinius motyvus apmąsto kolektyvinę atmintį ir jos trajektorijas postkolonijiniame kontekste.

„O. B. Šlapšinskaitės kritiška asmeninės su tautine tapatybe susijusios istorijos analizė, stiprūs ir veiksmingi formalūs sprendimai, įtaigus simbolizmas ir kūrinio aktualumas parodos lokacijai yra iš tiesų įspūdingi – ypač atsižvelgiant į inovatyvų naratyvinio kino kaip medijos pritaikymą“, – rašoma vertinimo komisijos laiške.

Elena Laurinavičiūtė, „Garsoraižiai“, 2024, keraminės skulptūros, aušinimo ventiliatoriai. 

Paroda „JCDecaux premija“ šiemet vyko Sapiegų rūmuose. Parodos lankytojai taip pat turėjo galimybę balsuoti už jiems labiausiai patikusį kūrinį ir išrinkti savo favoritą. Daugiausia publikos simpatijų sulaukė menininkės Elenos Laurinavičiūtės kūrinys „Garsoraižiai“. Parodoje pristatoma garso instaliacija yra sukurta iš keraminių skulptūrų ir aušinimo ventiliatorių. Šiame kūrinyje mezgamas dialogas tarp molio materialumo ir garso neapčiuopiamumo. Menininkei bus suteikta galimybė pasinaudoti „JCDecaux Lietuva“ lauko reklamos erdvėmis įgyvendinant savo kūrybinius sumanymus.

Šiemet iš beveik šimto konkursui pateiktų paraiškų parodos kuratorės Kotryna Markevičiūtė ir Ona Juciūtė atrinko penkis meninink(i)ų projektus. Parodoje „JCDecaux premija 2024: ruduo“ naujus kūrinius pristatė Elena Laurinavičiūtė, Kamilė Pikelytė, Eglė Ruibytė, Ona Barbora Šlapšinskaitė ir Mantas Valentukonis. Konceptualią ekspoziciją formavo architektų duetas „Draugų vardai“. Paroda Sapiegų rūmuose (L. Sapiegos g. 13, Vilnius) veiks iki 2025 m. sausio 5 dienos.